Recension – Kingdom Come: Deliverance

Robot
Recension – Kingdom Come: Deliverance

Dikten trumfas av verkligheten i Kingdom Come, där även buggarna är högst verkliga.

#kingdom-come-deliverance, #pc, #ps4, #recension, #warhorse-studios, #xbox-one


Medlem

Nu blev jag sugen på att spela det, men väntar nog på en enhanced edition, jag och min backlog har inte bråttom...

Tråddemonen
Testpilot

En väldigt rättvis recension måste jag säga, bra jobbat Fredrik!

Medlem

Känns som att jag väntar ett tag om det är så mycket buggar. Annars verkar det väldigt intressant.

Ambassadör
Xbox

Är grymt sugen, det verkar vara ett underbart spel. Men jag väntar ut patchandet för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Precis som recensenten får jag tidiga CDPR-vibbar och det vore inte alls dumt. Alla spel som går i den här riktningen bör uppmuntras!


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

@Zimpan: Tack och bock för de orden, goa herrn!

Och jag håller med om vad många säger: Vänta! Spelet lär ju faktiskt bli både bättre och billigare.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Detta spelet är precis som the witcher i min bok, båda har fett stela strids system, mer tyngd och verklighets trogna.

Visst nu är ju the witcher i fantasy men ni förstår nog vad jag menar.

Dock varför jag ej köpte detta är pga det är för realistiskt för min smak, jag är väldigt glad för sci-fi/fantasy saker och världar som inte existerar och är skapade.

med det sagt verkar detta vara ett riktigt roligt spel för dom som gillar lite mer realistiska spel

Medlem

Rättvist betyg.
Tycker än så länge att det e ruskigt kul spelupplevelse. Visst där har varit lite små udda ibland som jag kunde inte gå upp för trappan och jag föll genom marken buggar, men inget allvarligare än så

Men det som stör mej mest är den öppna världen stängs väldigt mycket av laddnings sekvens varje gång man ska snacka med nån, och att du inte kan gå genom vanliga buskar. Men buggar brukar fixas.

Savingen klyver mej lite, både + och - på det.

Men annars är det en helt fantastisk upplevelse.

Medlem

Jag är intresserad men jag har mycket att spela igenom just nu. Får bli ett senare projekt

Medlem

Ja jädrar vad buggar det är, många små iofs men några kan vara mycket irriterade. Men jag rekommenderar absolut spelet, men man kan vänta tills det är fixat mer.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Tråddemonen
Testpilot

@Fredrik Eriksson: Tror mycket utav intresset hänger på hur historiskt intresserad man är. Jag själv som har läst mycket historia efter gymnasiet kan säga att spelet är allt mer fascinerade. Man har läst mycket om samhällen kring medeltiden, men det är en annan sak att få uppleva det.

Medlem

Kingdom Come: Deliverance Video Update #18: Release

Medlem
Skrivet av Zimpan:

En väldigt rättvis recension måste jag säga, bra jobbat Fredrik!

håller med!

Medlem

Väntar nog på ett par patchar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

För mig kommer det nog vara 100 av 100 i betyg oavsett <3

Medlem

Nej, vänta inte med att köpa det. Dåliga försäljningssiffror innebär att vi inte kommer att få se en uppföljare till detta underbara spel.

Jag har spelat 10 timmar och inte stött på någon bugg. Någon NPC som promenerar in i en vägg och sånt, men inget allvarligt.

Om du är intresserad av historia och/eller vill ha ett realistiskt och avancerat rollspel är detta ett absolut givet köp dag 1.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns väl väldigt väntat. Kan nog vara ett kanonspel om 3-6 månader. Avvaktar till dess.

Medlem

Vad gäller buggar har jag knappt stött på några alls, så det mesta måste ha blivit fixat i release-versionen på Steam. Den enda buggen som jag märkt av var trappbuggen där det var klurigt att ta sig upp för några trappsteg, men det var ingen showstopper direkt utan mest ett lustigt inslag som jag snabbt tog mig förbi.

Måste säga att spelet träffade mitt i prick hos mig. Fantastiska miljöer och detaljer överallt, riktigt bra ljud, musik, allt... De små historielektionerna som ploppar upp då och då är överraskande välskrivna och bra, ofta kryddade med skön humor som resulterar i många småfniss. Det ger en skön stämning och inramning till spelet.

Kan knappt lägga ifrån mig spelet vilket säger allt. Stark 4:a av mig.

Quake-konnässsör

Har haft riktigt roligt I spelet än så länge, ger en lagom utmaning. Hoppas verkligen spelet säljer och att warhorse ser att dessa spel behövs och de utvecklar ett nytt. Skogs miljöerna är riktigt sköna, blev förvånad att man kunde bära runt på 200 harar dock...

Medlem

Går det att välja svårighetsgrad? Tror inte det men måste ju checka med er som lirar.
Sugen på spelet men det verkar vara riktigt svårt vilket får mig att gå vidare till andra spel. Snaps saving verkar vara sjukt drygt också. Jag använder quick save så mycket att detta skulle bli jobbigt. Jag suger lite för mycket..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Går det att välja svårighetsgrad? Tror inte det men måste ju checka med er som lirar.
Sugen på spelet men det verkar vara riktigt svårt vilket får mig att gå vidare till andra spel. Snaps saving verkar vara sjukt drygt också. Jag använder quick save så mycket att detta skulle bli jobbigt. Jag suger lite för mycket..

Om du spelar på PC finns det en mod för att kunna spara när som helst utan schnapps.

Inaktiv

Skulle sno nån ring från en snubbe.
Går dit, han blir sur för att jag rotar i hans grejer och äger mig med sitt svärd.
Re-loadar och smyger dit på natten. Han kommer in i rummet i bara pyjamas och upptäcker mig.
"Aja", tänker jag. "Nu har han ju varken svärd eller rustning. En nattmössa kan ju inte ha så mycket armor-value."
Drar mitt svärd.
Han utbrister "HEY!" och gör en sailor moon-förvandling från pyjamas till full armor knight med tillhörande svärd på en sekund och äger mig igen.

10/10 för realismen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Går det att välja svårighetsgrad? Tror inte det men måste ju checka med er som lirar.
Sugen på spelet men det verkar vara riktigt svårt vilket får mig att gå vidare till andra spel. Snaps saving verkar vara sjukt drygt också. Jag använder quick save så mycket att detta skulle bli jobbigt. Jag suger lite för mycket..

Finns tyvärr inget sådant. Det bästa man kan göra är att använda en mod som låter dig spara nästintill när du vill, istället för att sova eller drycka spardrycken.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@Turbodog: Jag slog till honom medans han sov så att han däckade, dagen efter går jag till staden och en vakt säger "Hey you crippled someone" och jag åkte i finkan i 5 dagar haha.

Testpilot

På tok för farligt för mig att börja med detta. Får lugna ner mig och vänta på lite putsning i form av patchar.

Medlem

@Keneralen: haha hur fan kunde han veta att det var du som knockade han när han sov?!?

Medlem

@bleken: Måste vara en bug

Medlem

Jag gillar ambitionen med savefunktionen. Men den ställer onekligen till problem när man behöver avbryta. För en annan som inte kan spela online längre p.g.a. livet är det svårt med ett sp-spel som skapar samma problem. Den ultimate lösningen är rimligen om man när som helst kan göra ett save, men att när man börjar spela det igen raderas det. Alltså, du kan inte "gå tillbaka i tiden" men du kan spara när du vill och slipper därav en situation där dina framsteg försvinner för att du var tvungen att hämta på dagis.

Medlem

@Keneralen: ja eller så är dom synska.. Jag själv var i ett större slag där det var flera soldater med, och jag tänkte att jag kommer upp bakom fienderna medans dom slåss mot mina allierade. Och när jag ska springa upp bakom en som är fullt upptagen med en annan så bara känner han lukten av mitt svärd eller nåt och vänder sej om och blockar direkt. Och det hände mot flera fiender under det slaget som jag försökte göra det mot 👌

Avstängd

Dippar väldigt sällan under 60 fps? Prova spela på ultra high, då! Mitt 1080ti klarar då inte hålla 60 på ultra!

Skriv svar