Recension – Warhammer: Vermintide 2

Robot
Recension – Warhammer: Vermintide 2

Svenska Fatshark kopierar Left 4 Dead (igen!) och har ingen anledning att skämmas för det.

#fatshark, #recension, #warhammer-vermintide-2


Medlem

Det lär nog bli köp. Detta i kombination med Killing Floor 2 och ens dödarlust är mättad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zidious G:

Det lär nog bli köp. Detta i kombination med Killing Floor 2 och ens dödarlust är mättad.

Haha, ja jäklar. Köttiga båda två!


signatur
Medlem

Otroligt kul att lira med några vänner, det nya talang och subklass-systemen gör spelet rejält mer långlivat än ettan! Man kan spendera många timmar bara på att testa nya kombos.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Roligt för din barndomsväns bror som får jobba med detta spel när han varit ett fan så länge, även om det var Warhammer 40k han höll på med.

Medlem

Lockar. Kanske köper sig en ps4 pro i helgen trots allt man lova sambon att vänta till hösten...

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Lockar. Kanske köper sig en ps4 pro i helgen trots allt man lova sambon att vänta till hösten...

Blir lite svårt att spela på PS4 då det inte är släppt där än.

Löjligt bra spel.

Medlem

Det är klassen du öppnar lådan med som looten spelar in på , inte på vilken klass du klarade banan med.

Och ja, Grymt kul spel, speciellt i ett glatt gäng vänner som kan ta ett nederlag med ro.

Medlem

Hahahaha, "årets Lucia"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sjobbe82:

Det är klassen du öppnar lådan med som looten spelar in på , inte på vilken klass du klarade banan med.

Och ja, Grymt kul spel, speciellt i ett glatt gäng vänner som kan ta ett nederlag med ro.

Åfan, så man kan kötta banor med sin ”bästa” och få liten för en annan. Smart!


signatur
Medlem

"kopierar left 4 dead"... Det enda de här två spelen har gemensamt är att det är 4 spelar coop. Även vermintide 1 sopade mattan med L4D. Det gör Vermintide en stor otjänst att jämföra det med det spelet. Jag visste att ni skulle göra det men hoppades att ni skulle klara av att göra en recension utan det, för det behöver inte nämnas, V2 är mycket, Mycket bättre än vad L4D är.

Det finns en hel del saker som de behöver puttsa på i spelet, vissa klasser som i princip inte alls fungerar på högre svårighetsgrad oavsett hur du spelar, grafiska buggar, en bana som knappt fungerar. Men de visar på sitt forum att de lyssnar och måste säga att deras forum, kodmässigt, är nog ett av de bästa jag har sett. Responsivt, ger dig mycket feedback på dina trådar m.m. T.ex. som att de taggar trådar med Acknowledged när de har sett en tråd och lagt till fix för buggen eller förslaget på sin todo list.

Utan tvekan ett av de bättre spelen i den här genren, förbättrat det mesta som var lite siså där ifrån ettan. Ska bli intressant att kolla på vad de ska göra med sitt modstöd, hoppas att de inte ger för mycket frihet till spelarna så spelet förstörs p.g.a. moddar men hoppas att de tillåter folk att göra nya kampanjer/kartor. Det skulle förlänga livet på spelet mycket.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åfan, så man kan kötta banor med sin ”bästa” och få liten för en annan. Smart!

Ja det är riktigt bra, om din "main" råkar vara tagen i ett game man joinar så kan man iallafall gå med och ha ordentlig gear, även om man kanske saknar lite skill-pts på den klassen.

Medlem

Ett tips är att låta någon annan läsa ens text innan publicering

"Svenska Fatshark kopierar Left 4 Dead (igen!) och har ingen anledning att skämmas inte för det."

Förlåt för att jag inte hade något On Topic att skriva


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

@Dunder: Haha, vi korrar varandras texter,men inblandade missar vi.


signatur
Medlem

Det var ju riktigt bra pris på det också! Blir nog ett köp! Saknat köttigt spel

Edit: Köpt!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Kvarn:

Det var ju riktigt bra pris på det också! Blir nog ett köp! Saknat köttigt spel

Edit: Köpt!

Vart då?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Vart då?

199:- på komplett.se

edit

skulle ge spelet en svag trea.

Medlem

Jag förstår inte hur ni kan ge en 4:a till ett spel som har så många buggar som lever kvar sen 1:an. Ni gav ett spel som har MINST lika många buggar en 3:a (Kingdom Come).

Vermintide 2 är buggigt. Vermintide Lever vidare med problem från 1:an som man inte åtgärdat.
Funktioner som man inte åtgärdat bl a att när hosten lämnar eller dc:ar så går allt ner och startas om från början!

Nu nämner jag bara en sak av säkerligen 40-50 saker som är fel och buggigt i Vermintide 2.
Detta är lika solklar 3:a som Kingdom Come var.

Tycker era betyg börjar bli svåra att ta på allvar.

Medlem

Hur kan du säga att det är buggigt Jimmy?
Vill gärna höra mer om än 1 bug av 50st?
4a är helt rätt betyg detta spel är bättre än de flesta spel på marknaden gameplaymässigt o design samt motormässig

Medlem
Skrivet av Seymohre:

Hur kan du säga att det är buggigt Jimmy?
Vill gärna höra mer om än 1 bug av 50st?
4a är helt rätt betyg detta spel är bättre än de flesta spel på marknaden gameplaymässigt o design samt motormässig

Det är jättebuggigt, bossarna buggar 2/10 fall, spelet krashar och du måste börja om hela banan utan exp eller något, ingen loot osv.
UIx är okej men också jättedåligt.
Ingen information, man vet knappt vad som har betydelse.
Talents, vapen är helt obalanserade.
P2P systemet är katastrofalt.
Dåligt optimerat för den delen också.

Medlem
Skrivet av jimmy.hawkin:

Jag förstår inte hur ni kan ge en 4:a till ett spel som har så många buggar som lever kvar sen 1:an. Ni gav ett spel som har MINST lika många buggar en 3:a (Kingdom Come).

Så det du säger är att Kingdom Come faktiskt har fler buggar....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Det är jättebuggigt, bossarna buggar 2/10 fall, spelet krashar och du måste börja om hela banan utan exp eller något, ingen loot osv.
UIx är okej men också jättedåligt.
Ingen information, man vet knappt vad som har betydelse.
Talents, vapen är helt obalanserade.
P2P systemet är katastrofalt.
Dåligt optimerat för den delen också.

Under de cirka 15 timmar jag lirat har jag bara stött på grafiska buggar. Fysikdockor som fladdrat iväg, flimrande texturer och en gång verkade belysningen i kyrkan fått en knäpp så att allt var vitt. Långtifrån spelförstörande buggar.

Jag kan också se hur hur buggar i ett rollspel påverkar upplevelsen mer negativt i jämförelse med grafikbuggar i ett multiplayerspel.


signatur
Medlem
Skrivet av Seymohre:

Hur kan du säga att det är buggigt Jimmy?
Vill gärna höra mer om än 1 bug av 50st?
4a är helt rätt betyg detta spel är bättre än de flesta spel på marknaden gameplaymässigt o design samt motormässig

Du kan ju inte ha spelat spelet värst mycket om du inte stött på någon bugg än.
Jag skulle aldrig ge detta en 4:a då utvecklarna helt ignorerat att fixa fel som fanns i första spelet.

Problem lever vidare. Och buggar är så många att kalla mig slö som orkar inte skriva alla.
är du intresserad av att veta om alla kan du ju hoppa över till Fatsharks forum. 6

https://forums.fatsharkgames.com/c/bugs

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så det du säger är att Kingdom Come faktiskt har fler buggar....

Fritolkning åt folket.

Medlem
Skrivet av jimmy.hawkin:

Fritolkning åt folket.

Nej, det var precis det du skrev. Om du nu inte menade att de har EXAKT lika många buggar, vilket jag har svårt att tro.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Angående buggar, detta hände på legendary svårighetsgrad häromdagen.
https://www.youtube.com/watch?v=0IKWivUzyiU

Medlem

Har både spelat kingdom come och över 100 timmar vermintide 2 och kan säga som så att vermintide inte är i närheten när det gäller buggighet jämfört med kingdom come. I kingdom come stötte jag konstant på buggar som tvingade mig till spelforum för att hitta lösningar åt, det värsta som hänt i vermintide 2 är att jag blivit tvungen att köra om en runda och det är kanske som högst en match på trettio eller tjugo.


signatur

Metal is best served heavy.

FM-guru
F.d. Sisyr

Låter lovande, verkar som det mesta av det som inte föll mig i smaken med ettan har korrigerats.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Det är jättebuggigt, bossarna buggar 2/10 fall, spelet krashar och du måste börja om hela banan utan exp eller något, ingen loot osv.
UIx är okej men också jättedåligt.
Ingen information, man vet knappt vad som har betydelse.
Talents, vapen är helt obalanserade.
P2P systemet är katastrofalt.
Dåligt optimerat för den delen också.

Jag har spelat Vermintide 2 i ca 50 timmar nu och för mig har det inte crashat en enda gång. Lite småbuggar här och där dock. En gång tex så blev jag knockat men min polare revievade mig, men när jag kom upp på fötterna igen så var min skärm konstigt svartvitt ungefär som att jag forfarande var knockad. Efter ca 5 min så instadog jag utan anledning.

Men förutom det så är de flesta buggarna mest saker som inte påverkat gameplay så mkt, tex att inga randoms verkar kunna joina ens spel eller att fel hjälteikon poppar upp när en ny random joinar ens game etc. Småskit men inget att bli upprörd över.

Och vadå dåligt optimerat? Säg ett snyggare och köttigare (fler fiender samtidigt etc) som är mindre krävande? Jag har 100 fps på i princip maxgrafik, vilket är typ samma som jag har på PUBG som ser ut som skit i jämförelse. Där kan man snacka om dåligt optimerande.

Jag tycker en fyra är ett helt rättvist beyg. Dock så är detta ett spel som passar sig bäst med kompisar när man är på "casual" humör. Har ingen lockelse att spela detta tryhard med randoms bara.

12
Skriv svar