Förhandstitt - En timme från Cyberpunk 2077

Robot
Förhandstitt - En timme från Cyberpunk 2077

Vi har sett en hel timme från CD Projekt Reds orimligt efterlängtade rollspel.

#cd-project-red, #cyberpunk-2077, #e3-2018


Medlem

Får gärna komma 2020, nu vet vi iaf att spelet lever! Jag och en polare hoppas att det blir som en blandning mellan Vampire Bloodlines och Deus Ex. Pls make it happen!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ok, hypemätarn överladdad nu...2020....känns egentligen som ett ganska självklart år att släppa spelet


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Började 2012 och beräknas komma 2020?
Helt sjukt.

Testpilot

Hoppas på ett släppdatum = When its done.

Medlem

@Soulless: mest rimliga blir väl 2077

Medlem

Välskriven artikel, fina bilder.

Har läst ett par sammanfattningar av pressdemon. Ingen hittills som ställt frågan till CDPR när allmänheten kan få se gameplay? Visst kan man få "no comments" på det, men frågan är fri.

Så det fick bli så att allmänheten frågade detta, och fick väntat svar på Twitter; "we’ll show more once the game is ready. For now, check your favorite media for first impressions"
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1006672459691524096

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fulci:

Välskriven artikel, fina bilder.

Har läst ett par sammanfattningar av pressdemon. Ingen hittills som ställt frågan till CDPR när allmänheten kan få se gameplay? Visst kan man få "no comments" på det, men frågan är fri.

Så det fick bli så att allmänheten frågade detta, och fick väntat svar på Twitter; "we’ll show more once the game is ready. For now, check your favorite media for first impressions"
https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1006672459691524096

Ingen frågestund på presentationen. Men jag hoppas att de släpper någon form av gameplay fritt snart, värt att se även om vissa delar var opolerade.


signatur
Medlem

Med tanke på vad spelet är baserat på så är 2020 ett ganska solklart år att släppa det. Bara synd att få en sån hype på spelet nu. Jag kommer gå och känna mig o-komplett fram tills det släpps.

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Med tanke på vad spelet är baserat på så är 2020 ett ganska solklart år att släppa det. Bara synd att få en sån hype på spelet nu. Jag kommer gå och känna mig o-komplett fram tills det släpps.

Se det på ljus sidan, du kanske har hunnit uppgradera datorn till dess.

Medlem

Jag har inget emot att de lämna Witcher 3 bakom sig och gör något helt nytt. Hade de bara gjort Witcher 3 i annan miljö hade det säkert blivit fantastiskt bra, men de får gärna utforska nya koncept och idéer.

Medlem

Meh, första persons vy... hade verkligen hoppats 3:e persons vy. Men det kan nog bli bra ändå
Välskriven förhandstitt i alla fall, hypen tilltar!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

CDPR: Vi har gjort Witcher spel i många år och tänkte göra något nytt

Gamers: Go for it! Kommer bli spännande

CDPR: Spelet kommer vara i first person

Gamers: Va nej det funkar inte!

Testpilot

Känns som att de flesta som ogillar first person spelar på konsol? Det känns ju mer PC vänligt, enligt mig.

Medlem

Jag ska spela som enforcer i Trauma Teamet!


signatur

Meep!

Medlem

Gött med förstapersonsvy..
Verkar onekligen bli ett spel att se fram emot


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Härligt att höra att spelet verkar skitigare än vad trailern gav intryck av.

Medlem

Jag kan lagen om att inte förhandsboka men jag kommer att gå rogue och förhandsboka så fort det blir möjligt


signatur

Good Night, Good Luck

Medlem

Har inga förhoppningar på spelet nu. Måste se mer av det först. Och om inte cyberpunk passar mig så finns det en trillion andra bra spel att spela. Känns igentligen inte som om någon enskild spelutvecklares val påverkar mig. Flera spel serier har blivit bättre(GoW Tomb rider och många fler)genom åren och några sämre(Final Fantasy). Sånt måste man räkna med. Kanske passar dom någon annan bättre.

Medlem

Har jag missat ngt? Trodde spelet var klart för en 2018(edit) leverans.
Nåväl, finns ändå tillräcklig annat i år att lira. Det blir inget problem.

Ser framemåt dett iaf, mina tankar är inte Blade Runner eller DeusEx, jag hoppas lite mera på Neuromancer.

Medlem

Dom sa hos gamespot att man fokusera bara på 3 klasser (solo, Tekki och Netrunner) tyckte de var lite synd hade hoppats på mer frihet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rh3nium:

Har jag missat ngt? Trodde spelet var klart för en 2017 leverans.
Nåväl, finns ändå tillräcklig annat i år att lira. Det blir inget problem.

Ser framemåt dett iaf, mina tankar är inte Blade Runner eller DeusEx, jag hoppas lite mera på Neuromancer.

Ja, jag tror du har missat att det är 2018 nu.

Avstängd

Dåligt om man inte kan välja av förstaperson och tredje. Jag föredrar spel som Witcher 3 och AC som har tredjeperson.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@maniac: Få uppleva det som helhet med möjligheten att kunna switcha från första till tredje person, vice versa.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av breahl:

Dåligt om man inte kan välja av förstaperson och tredje. Jag föredrar spel som Witcher 3 och AC som har tredjeperson.

Tror det har sagts att det komma vara first-person när man är till fots. Tredje-person kommer vara valbart när man kör fordon.
Så om dom kommer tillåta moddar är det inte omöjligt att någon kommer lösa det till fots med.

Medlem

@Vectuvius: vad har smink med saken att göra?

Avstängd

@fromis:

Avstängd
Skrivet av Ghan:

Tror det har sagts att det komma vara first-person när man är till fots. Tredje-person kommer vara valbart när man kör fordon.
Så om dom kommer tillåta moddar är det inte omöjligt att någon kommer lösa det till fots med.

Moddar på playstation? Jo lycka till.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av fromis:

@Vectuvius: vad har smink med saken att göra?

Jag menar att man bryter mot reglerna och gör som man vill http://www.dictionary.com/browse/rogue


signatur

Good Night, Good Luck

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Dåligt om man inte kan välja av förstaperson och tredje. Jag föredrar spel som Witcher 3 och AC som har tredjeperson.

Det är svårt att direkt jämföra detta spel med Witcher 3 och AC då detta spel innehåller skjutvapen, det blir inte så enkelt som tredjeperson vs. förstaperson.

The Witcher 3 och AC har omgivningsbaserad styrning, dvs trycker du vänster så vänder sig karaktären åt vänster och går åt det hållet. Det funkar bra när det handlar om strid med närstridsvapen men det går ju inte att sikta ett skjutvapen i det läget.

Eftersom detta spel kommer innehålla skjutvapen så skulle spelet behöva en karaktärsbaserad styrning, dvs trycker du vänster så strafear du åt vänster och vill du vända dig om måste du använda kameraspaken eftersom man alltid är riktad dit kameran pekar. Typ Gears of War. Detta fungerar ju som ett FPS bara att det är i tredjeperson.
Men liknande spel där man ser hela karaktären har fasats ut (tänk Jedi Outcast och Max Payne 1&2), förmodligen för att det ser ganska muppigt ut och fungerar bättre med mus och tangentbord. Nuförtiden har alla dessa spel en cinematisk vinkel där man bara ser en del av karaktären, kanske inte så passande i ett RPG.

Eller så kör man på Unchartedversionen där man har omgivningsbaserad styrning när man springer runt och sen trycker man på en knapp för att gå in i skjutläge. Det funkar ju bra men själva skjutandet blir ju klumpigt vilket de kanske velat undvika.
Det är förmodligen klumpigheten i dessa spelen som gjort att man har cover systems i dem eftersom combaten annars skulle suga rätt hårt.
Ett annat alternativ är ju Resident Evil 4 där fienderna rör sig i snigelfart i stället.

Om man nu inte velat ha Uncharted-systemet utan vanlig karaktärsbaserad styrning så är valet mellan Gears of War/Jedi Outcast och förstaperson.
Då är det enligt mig ganska självklart varför de valt förstaperson. Det ser mindre muppigt ut. Tredjeperson skulle se ut som när man växlar till tredjeperson i Skyrim eller Vampire the Masquerade: Bloodlines.

12
Skriv svar