Ny Battlefield V-trailer - med Battle Royale!

Robot
Ny Battlefield V-trailer - med Battle Royale!

Actionfyllda scener till tonerna av House of the Rising Sun.

#battle-royale, #battlefield-v, #nyhetstips


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Modern musik, customization OCH allas favoritläge Battle Royale i samma Battlefield-trailer? Oh boy.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Quake-konnässsör

..... Meeeh .... Spelar lite minröj istället.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Skämt åsido! Det ska bli spännande att (förhoppnigsvis) få se mer från BR-läget under/efter Gamescom. Jag tror det kan bli muy bien.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming

Hoppas man går till(baka) bf4 hållet igen istället för att re-skin:a bf1. Om inte annat går ju trailern i klassiskt bf-blått så det är ju lovande

Gnällkuk

*gäsp*

tankade hem alphan igår, inte startat det än. vet inte om jag kommer göra det heller, tveksamt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

WWII känslan uteblev även denna gång. Kanske var musikens fel...och stressiga klipp...och brist på någon sorts röd tråd.

Tur att jag vet att jag gillar spelet sedan innan genom att ha spelat alphan!

Medlem

Var det en sturmtiger jag skådade? Maffigt.

Medlem

Ser ju lite kul ut, men hade föredragit en mer klassisk rendering av musiken. Men det funkar väl inte på kidsen idag ^^

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Var det en sturmtiger jag skådade? Maffigt.

Ruggigt fett!

Medlem
Skrivet av deezel:

Ser ju lite kul ut, men hade föredragit en mer klassisk rendering av musiken. Men det funkar väl inte på kidsen idag ^^

Hajjar inte det där heller. varit sådär de senaste 6-7 åren.
WWII ska ha stråkar och valthorn. Bara är så.

Känns som väldigt liknande scener från BF1 trailers som de har rehashat fast nu med en WW2 kostym. Konstigt vore dock om det skiljde sig så mycket, det var ju trots allt världskrig båda två.

Men jävligt coolt om de använder en brinnande cirkel som avgränsar i Battle Royale läget, kreativt!

Medlem
Skrivet av FUtech:

WWII känslan uteblev även denna gång. Kanske var musikens fel...och stressiga klipp...och brist på någon sorts röd tråd.

Tur att jag vet att jag gillar spelet sedan innan genom att ha spelat alphan!

Håller helt med. Dock så såg banorna jävligt coola och roliga ut.

Medlem

Bättre trailer än de tidigare, hade de startat med denna så hade nog hypen varit högre.

Men ändå, det är något som bara känns så oinspirerat och inte lockar alls med detta Battlefield.


signatur

Nämen!

Medlem

Nej, alltså jag vet inte. Det här känns helfel. Får ingen WW2-vibe alls. Känns mer som ett actionpackat spel med superhjältar inriktat till kidsen. Visserligen inget fel i det men för mig saknar det lite själ. Det blir massproduktion över det här på något sätt. Blir nog inget köp denna gång.

Gillar dock grafiken och ljudbilden, som med alla BF-spel!

Medlem

Undrar om generationen som har följt spelserien börjar bli äldre (därför känns det inte bra). DICE kanske försöker hitta en ny & samtidigt behålla den äldre. Blir svårt.

Medlem

@Maysay: Tror det ligger något i det du säger, jag tänker på bara på en annan. Tänker jag efter så har jag nog helt andra krav och värderingar idag än förr. Rätt självklart egentligen. Jag uppskattar nog helt enkelt andra saker nu för tiden. Det kanske inte hade spelat någon roll vart dom hade tagit BF-serien.

För mig hade BF5 kunnat utspelat sig i vilken tidsepok som helst i stort sett. Jag får ingen stämning alls. Det känns inte riktigt befogat varför just detta ska vara ett WW2-spel utöver att det har kommit upp på tapeten igen nu på senare tid. Känns lite taskigt mot utvecklarna men så känner jag.

Som sagt, kan vara att man får andra prioriteringar och värderingar ju äldre man blir.

Medlem

Men EA, gör något eget era pengakåta puckon. Sluta spring efter arkadfester och börja skapa orginellt innehåll med lite SJÄL istället för att populistiskt kopiera och gråa ut det som gjorde att Battlefield var Battlefield.

@Maysay Riktigt bra poäng. Du har kanske rätt, jag börjar nog bli gammal och gnällig, men jag blir ledsen över att det blir en sådant smalt, ensidigt spelutbud i den här genren.

Medlem

Jobbig jävla trailer.

Medlem

Tycke de tappat ww2 känslan helt lite för mycket holywood. När det kommer till ww2 spel vilket är min favorit genre så måste det kännas lite autentiskt och så detta ser mer ut som en holywood film tråkigt nör man älskar BF spelen men detta skippa jag iallafall. Inte konstigt de haft lägsta förbokningarna på denna del.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Men EA, gör något eget era pengakåta puckon. Sluta spring efter arkadfester och börja skapa orginellt innehåll med lite SJÄL istället för att populistiskt kopiera och gråa ut det som gjorde att Battlefield var Battlefield.

@Maysay Riktigt bra poäng. Du har kanske rätt, jag börjar nog bli gammal och gnällig, men jag blir ledsen över att det blir en sådant smalt, ensidigt spelutbud i den här genren.

Det finns ju även gamemodes som är exklusiva till bf serien. Grand operations bla.

Medlem

Kan bli det bästa battlefieldet någonsin! Ser bra mycket häftigare ut än de tidigare spelen

Medlem
Skrivet av tricky:

*gäsp*

tankade hem alphan igår, inte startat det än. vet inte om jag kommer göra det heller, tveksamt.

Berätta när du vet att du kommer starta det.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Får hela tiden känslan av att man skinnat om SW Battlefront och lagt till lite kross- och explosionseffekter...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

@Kane: Precis den känslan får jag med.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Gnällkuk

@Pretorian24: Eftersom det enbart var vapenbalansering och inget annat och jag var rätt oimponerad av första vågen alpha så behöver du inte hålla dig på halster och boka av helgens planer :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

wow, jag trodde att den här trailern skulle få lite mer kärlek, men alla verkar ju hata trailern innerligt ändå.

en sak som verkar vara bra med battle royale delen dock. Jag skulle gärna se någon som försöker gömma sig bakom den där eldmuren.

Gen
Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

wow, jag trodde att den här trailern skulle få lite mer kärlek, men alla verkar ju hata trailern innerligt ändå.

en sak som verkar vara bra med battle royale delen dock. Jag skulle gärna se någon som försöker gömma sig bakom den där eldmuren.

Efter debaclet med första trailern verkar DICE ha en extrem uppförsbacke att få folk att gilla spelet igen vilket återspeglas på förbokningarna och Patriks avgång

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Men EA, gör något eget era pengakåta puckon. Sluta spring efter arkadfester och börja skapa orginellt innehåll med lite SJÄL istället för att populistiskt kopiera och gråa ut det som gjorde att Battlefield var Battlefield.

Vad har de 'populistiskt kopierat' och vad har de gråat ut som gjorde Battlefield till Battlefield?

Medlem

Ville spy lite. Det kommer vara ett totalt jävla kaos med effekter och solstrålar i ansiktet. Alla effekter är maxade. Det kommer vara vapenskins och det såg ut i slutet som att det kommer finnas kastknivar. Förhelvete DICE, snälla ta bort det skitet. Det är SÅNT som förstör känslan. Håll det RENT!!

123
Skriv svar