Storma Omaha Beach med 100 spelare i Hell Let Loose

Robot
Storma Omaha Beach med 100 spelare i Hell Let Loose

Som dessutom gör sin allra första gratishelg!

#hell-let-loose, #ww2


Geeks Gaming

Jag vill verkligen gilla detta spelet.
Men spelet är tyvärr en bit ifrån att va spelbart för mig (Och ja jag vet att de fortfarande är i Early access).
Största problemet är ljudet i spelet. Riktigt dåligt ljud i min mening. Och ibland är det icke existerande. Hör inte om någon skjuter mot en. Hör inte explosioner. Allt är så himla tyst om man själv inte är den som skjuter.
Ett annat problem är Tyska servrar. Finns inte jätte många som spelar. När det väl finns folk som spelar så är det på amerikanska servrar eller tyska servrar. Och pratar du inte tyska på de tyska servrarna så blir du insta ban.

När man springer så känns det som man skitit ner sig. Stormar Omaha i slowmotion. Och Gunplay är tyvärr inte smooth alls.

Medlem

Har önskat en stream av detta och/eller Post Scriptum ett bra tag nu. Kanske dags?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Haddock:

Har önskat en stream av detta och/eller Post Scriptum ett bra tag nu. Kanske dags?

Post Scriptum har vi kört men nästa vecka blir det kanske lite Hell Let Loose!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Tyska servrar. Finns inte jätte många som spelar. När det väl finns folk som spelar så är det på amerikanska servrar eller tyska servrar. Och pratar du inte tyska på de tyska servrarna så blir du insta ban.

This!

Medlem

Köpte det med förhoppningar om att det var ett projekt man skulle följa med intresse och se nån framtid i, men typ... allting var så ofantligt dåligt gjort. Så det blev en återbetalning utan tvekan!

ELF
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ett annat problem är Tyska servrar. Finns inte jätte många som spelar. När det väl finns folk som spelar så är det på amerikanska servrar eller tyska servrar. Och pratar du inte tyska på de tyska servrarna så blir du insta ban.

Huh? Är det så många tyskar som spelar och så få från övriga länder?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag tycker att spelet är rätt så kul.

Geeks Gaming
Skrivet av ELF:

Huh? Är det så många tyskar som spelar och så få från övriga länder?

Är hyfsat få överlag. Men när de inte är free weekend så är det kanske 4 fulla servrar. 3 av dom är Tyska servrar. Alla banar dom som inte pratar tyska och de är krav på mic. Andra är oftast en amerikansk server som alla försöker joina.

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Köpte det med förhoppningar om att det var ett projekt man skulle följa med intresse och se nån framtid i, men typ... allting var så ofantligt dåligt gjort. Så det blev en återbetalning utan tvekan!

Precis vad gjorde med, men för ett par månader sedan. Ska testa nu under gratisveckan och se om dem har kommit någonstans, isåfall är det något att hålla ögonen öppna för!

Medlem
Skrivet av ELF:

Huh? Är det så många tyskar som spelar och så få från övriga länder?

Tyskarna älskar ww2-spel men de snackar som vanligt enbart tyska.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Testade lite men... njae, även om det var 100 spelare på servern kändes det väldigt glest med folk pga. kartans storlek, lite samma känsla som i Post Scriptum att jag bara joggade runt lite i ensamheten utan att riktigt uppfatta var striden faktiskt pågår för att sedan bli nedpepprad.

Är nog roligare om man kör med någon grupp med lite kommunikation och kommer in lite i det dock.

Medlem

Håller med som andra, testade idag för första gången efter att man kollat lite på det. Men känns verkligen som om ens karaktär har skitit på sig när han springer... segt, kändes som jag sprang 90% av tiden utan att faktiskt göra något.. visst stod mot en tank och sköt lite tyskar en stund. Men det kändes väldigt långsamt rakt igenom och jag kunde bara inte gilla det riktigt, synd men.. för glest.

Medlem

Har 52 timmars speltid, och jag måste ändå erkänna att spelet lever upp 100% till mina förväntningar. Det finns massa bra servrar att spela på, de bästa är alltid fulla så man måste sitta ett tag o försöka ta sig in. Jag hittade en sjukt bra grupp första dagen i spelet, och vi har växt från typ 10 personer till 50-60, vi alla spelar för skoj skull men försöka fixa lite events osv.
Gruppen som jag spelar med skaffade en egen server nyligen (WTH) och vi kommunicerar på engelska. En annan populär engelsk server är PBS (Power bits) som har en del servrar i de flesta squad baserade spel. Också mycket trevligt folk där. Servrar jag tycker man ska hålla sig borta ifrån är de som har inaktiverat voice chat för att pusha folk att använda deras discord, vilket förstör hela upplägget i spelet. Voice chat är att rekommendera för att få ett trevligt spel, men inte helt nödvändigt heller, men det gör det enklare för att snabbt kommunicera. Speciellt squad leader och commander måste ha mic annars tycker jag personligen att det inte fungerar.

Spelet är en perfekt blandning mellan Squad och rising storm spelen. Du har en commander som kan kalla in supplies och artilleri. Sen har du Infantry Squads med en squad leader och 5 andra infanterister med olika roller att välja mellan. Det finns även Recon Squad (en spotter och en sniper). Och sen en armor squad för stridsvagnar. Detta gör att det blir en väldigt fin blandning på slagfältet.

Personligen tycker jag att allt redan i early access är välgjort. Det känns realistiskt när man springer runt på slagfälten, känns och låter som du bär på flera kg packning. Animationerna är fina på både karaktärer, fordon och vapen. Vapnen handskas bra i spelet och har verkligen sina egna egenskaper. T.ex Thompson vapnet är otroligt dåligt på lite längre avstånd, medan Bar fungerar bättre, men har ett mindre magasin, osv. Att hinna få upp mgn och börja meja ner en anfallande squad kan ge en fin power trip, dock hinner man aldrig göra det väldigt länge.

Kartorna är stora som tusan med en galen välgjorda miljöer, går ofta runt o bara njuter av utsikten innan man hamnar i en eldstrid. Och eftersom kartorna är så stora så kan man ofta utföra olika flakeringar och bygga upp olika anfalls punkter.

Ljudet är helt underbart, och skulle vilja säga att det ligger i klass med vi hört i Battlefield serien. Dock fick ljudet en uppdatering nu med senaste patchen, vilket har gjort att vissa vapen låter galet mycket bättre och andra inte så bra. Explosionerna är också sjukt fina och låter riktigt pampiga. Dom har tonat ner på fordonen, innan patchen så kunde man inte höra något alls om du stod bredvid en stridsvagn på grund av bullret från motorerna, t.ex tiger tanken som värst. Vilket jag tyckte var nice. Men nu låter de inte lika jävligt lägre.

Helt galet värt köp i mina ögon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av noyart:

Har 52 timmars speltid, och jag måste ändå erkänna att spelet lever upp 100% till mina förväntningar. Det finns massa bra servrar att spela på, de bästa är alltid fulla så man måste sitta ett tag o försöka ta sig in. Jag hittade en sjukt bra grupp första dagen i spelet, och vi har växt från typ 10 personer till 50-60, vi alla spelar för skoj skull men försöka fixa lite events osv.
Gruppen som jag spelar med skaffade en egen server nyligen (WTH) och vi kommunicerar på engelska. En annan populär engelsk server är PBS (Power bits) som har en del servrar i de flesta squad baserade spel. Också mycket trevligt folk där. Servrar jag tycker man ska hålla sig borta ifrån är de som har inaktiverat voice chat för att pusha folk att använda deras discord, vilket förstör hela upplägget i spelet. Voice chat är att rekommendera för att få ett trevligt spel, men inte helt nödvändigt heller, men det gör det enklare för att snabbt kommunicera. Speciellt squad leader och commander måste ha mic annars tycker jag personligen att det inte fungerar.

Spelet är en perfekt blandning mellan Squad och rising storm spelen. Du har en commander som kan kalla in supplies och artilleri. Sen har du Infantry Squads med en squad leader och 5 andra infanterister med olika roller att välja mellan. Det finns även Recon Squad (en spotter och en sniper). Och sen en armor squad för stridsvagnar. Detta gör att det blir en väldigt fin blandning på slagfältet.

Personligen tycker jag att allt redan i early access är välgjort. Det känns realistiskt när man springer runt på slagfälten, känns och låter som du bär på flera kg packning. Animationerna är fina på både karaktärer, fordon och vapen. Vapnen handskas bra i spelet och har verkligen sina egna egenskaper. T.ex Thompson vapnet är otroligt dåligt på lite längre avstånd, medan Bar fungerar bättre, men har ett mindre magasin, osv. Att hinna få upp mgn och börja meja ner en anfallande squad kan ge en fin power trip, dock hinner man aldrig göra det väldigt länge.

Kartorna är stora som tusan med en galen välgjorda miljöer, går ofta runt o bara njuter av utsikten innan man hamnar i en eldstrid. Och eftersom kartorna är så stora så kan man ofta utföra olika flakeringar och bygga upp olika anfalls punkter.

Ljudet är helt underbart, och skulle vilja säga att det ligger i klass med vi hört i Battlefield serien. Dock fick ljudet en uppdatering nu med senaste patchen, vilket har gjort att vissa vapen låter galet mycket bättre och andra inte så bra. Explosionerna är också sjukt fina och låter riktigt pampiga. Dom har tonat ner på fordonen, innan patchen så kunde man inte höra något alls om du stod bredvid en stridsvagn på grund av bullret från motorerna, t.ex tiger tanken som värst. Vilket jag tyckte var nice. Men nu låter de inte lika jävligt lägre.

Helt galet värt köp i mina ögon.

Det låter som om det är er man ska lira med!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Post Scriptum har vi kört men nästa vecka blir det kanske lite Hell Let Loose!

Ni borde lira Squad också nån dag. De har precis blivit med helikoptrar även om man bara använder dem för transport. Det spelet har blivit riktigt bra.
Lite inlärningskurva i början för att förstå hur allt fungerar, men finns tutorial inbyggd nu och en wiki. Och man kan alltid skapa en egen squad om man är typ 3 pers så slipper man ta order från någon maktgalen squadleader.

Medlem

Testade det igår och gillade spelet, även om det är lite "rough around the edges". Tråkiga var dock att jag hade problem med VOIP i spelet. Jag kunde varken prata med, eller höra andra i teamet/squaden även om man såg att deras ikoner lös upp hela tiden för att det pratades. Min polare som jag spelade med över Discord hade inga problem och fick agera proxy


signatur

Tack för visat intresse!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_306295:

Ni borde lira Squad också nån dag. De har precis blivit med helikoptrar även om man bara använder dem för transport. Det spelet har blivit riktigt bra.
Lite inlärningskurva i början för att förstå hur allt fungerar, men finns tutorial inbyggd nu och en wiki. Och man kan alltid skapa en egen squad om man är typ 3 pers så slipper man ta order från någon maktgalen squadleader.

Lirade det för något år sedan, förstår varför folk gillar det.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det är bara joina vår server och spela med oss, vi använder oss alltid av ingame voice chat istället för discord osv. Gillar vi att spela med dig så bjuds du in till vår steam group chat. Vi plockar bara in folk som vi tycker är trevliga så hittills har det varit en jäkla trevlig stämning i chatten och i gruppen. Tror detta extremt har gjort att det blivit en av mina favoritspel i år.

1
Skriv svar