Världens bästa RTS-kampanj! Omgång 1!

Backloggens befriare
Världens bästa RTS-kampanj! Omgång 1!

Så.. Efter en snabb seeding så kommer här omgång nummer ett!

Jag har egenmäktigt fyllt ut så vi kommer upp i 64 spel och därmed får ett "korrekt" slutspelsträd. Utfyllnadsspelen har fått lägsta möjliga värde i seedingen.

Jag tänker att vi har den här uppe i ungefär en vecka, sedan går vi vidare till nästa omgång!

Nomineringstråden
Seedingtråden


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

"Omröstningen är avslutad."

"Omröstningens resultat är dolt."

HmmHmm.


signatur

Halo kompis!

Backloggens befriare
Skrivet av Bussovic:

"Omröstningen är avslutad."

"Omröstningens resultat är dolt."

HmmHmm.

Oj, måste strulat till det med tiderna på den.. Fixar! Tack


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

tänkte precis samma =p

Backloggens befriare

Nu är omröstningarna öppna!


signatur

Ad hoc addendum

Skribent

Grymt jobbat!

Backloggens befriare
Skrivet av Jonny Myrén:

Grymt jobbat!

Tack!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har Sins of a Solar Empire en kampanj? Hade för mig att det bara var Skirmish och multiplayer.

Medlem

Men World in Conflict då?

Backloggens befriare
Skrivet av RuneClaw:

Har Sins of a Solar Empire en kampanj? Hade för mig att det bara var Skirmish och multiplayer.

Kan inte svara på det, är inte alls bekant med titeln, och med tanke på mängden titlar har jag bara kontrollerat genren för spelen.

Skrivet av calleponkn:

Men World in Conflict då?

World in Conflict fick ett hedersomnämnande här - det klarar tyvärr inte genre-kravet. Det är ett RTT och inte ett RTS. Hur bra det än verkar vara på antalet nomineringar.


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Grymt! Svåra val i vissa fall, redan.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Grymt! Svåra val i vissa fall, redan.

Ja, det ska bli riktigt intressant att se hur detta slutar!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag saknar Act of War: Direct Action, ett av de bästa RTS jag spelat.

Medlem

Detta är ju lite lustigt ändå. Alla matcher är mellan 1 spel där jag har spelat kampanjen och 1 spel där jag inte har spelat kampanjen. Så jag får vänta på rond 2.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Började rösta men slutade när jag såg att massor med spel hade med både originalet och expansionerna. Ni skulle tagit bort dem och låtit den sista versionen av spelen vara de som tävlade istället.

Medlem

Rolig tråd! Får ett att inse att RTS dessvärre är en mer eller mindre död genre. Så tråkigt, få saker som jag verkligen kan få sug efter spelmässigt som ett bra RTS med god blandning av basbyggande, utveckling och att slå grannarna på truten.

Kanske kan Age of Empires IV vända trenden uppåt! Skulle kanske vara det som får mig att köpa en speldator igen efter många år av enbart konsol framför TV:n

NuZ
Testpilot

Vad hände med World in Conflict?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vi vet nog vart detta här leder till, blir mellan C&C, Warcraft, Starcraft eller Age of Empires.

Medlem

Remakes jag vill se i framtiden:

AOE Mythology
KKND 2 Krossfire

Medlem

Kul att se Armies of exigo på listan. Hade nästan helt glömt bort det spelet.

Medlem

Jag antar att Z är för bra för att få vara med

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Kan inte svara på det, är inte alls bekant med titeln, och med tanke på mängden titlar har jag bara kontrollerat genren för spelen.

World in Conflict fick ett hedersomnämnande här - det klarar tyvärr inte genre-kravet. Det är ett RTT och inte ett RTS. Hur bra det än verkar vara på antalet nomineringar.

Skulle personligen inte ranka World in Conflict särskilt högt men det är ju mer av ett RTS än Sacrifice.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad hände med World in Conflict?

Läs bara några få kommentarer ovanför din egen...

Citat:

World in Conflict fick ett hedersomnämnande här - det klarar tyvärr inte genre-kravet. Det är ett RTT och inte ett RTS. Hur bra det än verkar vara på antalet nomineringar.

Skrivet av Rävmunken:

Jag saknar Act of War: Direct Action, ett av de bästa RTS jag spelat.

Där är dock ett spel som verkligen saknas!
Vissa val var rejält lätta, medan andra var i princip omöjliga - men det är synd att se relativt obskyra expansioner framför ett fristående spel (som Act of War). :/ Ska bli intressant att se var tävlingen tar vägen, men med tanke på att det är popularitet som styr lär väl SC2 eller någon AoE2-variant springa iväg med segern.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd

OOF!

När jag såg valet mellan Age of Empires 2: AOK och Dune 2000 så insåg jag att jag var f'd - båda är sjukt mysiga spel, ack så olika!

Backloggens befriare
Skrivet av kebbe:

Skulle personligen inte ranka World in Conflict särskilt högt men det är ju mer av ett RTS än Sacrifice.

Mycket möjligt, jag känner inte till något av spelen närmare och har därför, som jag sa i nomineringstråden fått gå efter vad Wikipedia säger om spelen i en del fall,och där sa Wikipedia att WiC marknadsförts som ett RTS men var ett RTT och på Sacrifice stod det bara RTS.

Edit: Minns att jag var tveksam till Sacrifice, men efter att ha läst igenom Wikipedia-artikeln ändå släppt igenom det. Man visst, det kanske egentligen är mer av ett RTT än RTS, men det är för sent nu. Bara att hålla tummarna att det inte vinner nu


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Rävmunken:

Jag saknar Act of War: Direct Action, ett av de bästa RTS jag spelat.

Trist att du missade nomineringstråden! Tyvärr inte mycket att göra. Fick in typ 120 nomineringar och det var inte med.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Esri:

Började rösta men slutade när jag såg att massor med spel hade med både originalet och expansionerna. Ni skulle tagit bort dem och låtit den sista versionen av spelen vara de som tävlade istället.

Nej, för det gäller KAMPANJEN, så då kan man jämföra t.ex. StarCraft med StarCraft: Brood War.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av PeTTs0n:

Där är dock ett spel som verkligen saknas!
Vissa val var rejält lätta, medan andra var i princip omöjliga - men det är synd att se relativt obskyra expansioner framför ett fristående spel (som Act of War). :/ Ska bli intressant att se var tävlingen tar vägen, men med tanke på att det är popularitet som styr lär väl SC2 eller någon AoE2-variant springa iväg med segern.

Ja, som sagt, det var ingen som nominerade Act of War, så då blev det ju så här.


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Lasrod:

Jag antar att Z är för bra för att få vara med

Inte heller det nominerat.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Bra tråd. Ser fram emot fortsättningen.

12
Skriv svar