Dö digerdöden gratis – Crusader Kings II-expansion gratis i dag

Robot
Dö digerdöden gratis – Crusader Kings II-expansion gratis i dag
Medlem

Osmakligt kanske vissa skulle säga, men jag är inte den som är den, jag fnissar lite barnsligt och tackar så mycket.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Osmakligt kanske vissa skulle säga, men jag är inte den som är den, jag fnissar lite barnsligt och tackar så mycket.

Jag anser att det är OK att skämta om saker efter att en viss tid har passerat. Efter ~700 år skulle jag säga att det är ganska fritt fram.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag anser att det är OK att skämta om saker efter att en viss tid har passerat. Efter ~700 år skulle jag säga att det är ganska fritt fram.

Är det inte ett avsnitt i southpark då Randy är helt ifrån sej och skriker att det är över 50 år sedan HIV blev känt och att preskriberingstiden för att skämta om saker är just 50 år. Dom ska ju alltid dra allt lite längre än vad som anses PK


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Tack för tipset

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag anser att det är OK att skämta om saker efter att en viss tid har passerat. Efter ~700 år skulle jag säga att det är ganska fritt fram.

Men timing iom den eventuella pandemin som är på gång nu.

Redaktör
Skrivet av Arcadia:

Men timing iom den eventuella pandemin som är på gång nu.

Rubben syftar på digerdöden eftersom expansionen äger rum under den. Jag tyckte jag kunde köra den rubriken eftersom corona inte har i närheten av samma konsekvenser, även om det är en sjukdom med bred spridning och allvarliga följder för vissa grupper.


signatur
Medlem

Värt att nämna, såvida jag inte missat något, är att grundspelet verkar vara Free to Play. Tackar för tipset, även om jag antaligen redan äger det i någon HB samling som jag inte lagt till Steam än=)

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag anser att det är OK att skämta om saker efter att en viss tid har passerat. Efter ~700 år skulle jag säga att det är ganska fritt fram.

Jag syftade mer på att de ger bort ett DLC som handlar om en pandemi såhär i coronatider. Jag tycker det är roligt oavsett, men det finns säkert "gammel-media" som skulle anse det osmakligt. Det är alltså inget emot titeln från FZ.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Rubben syftar på digerdöden eftersom expansionen äger rum under den. Jag tyckte jag kunde köra den rubriken eftersom corona inte har i närheten av samma konsekvenser, även om det är en sjukdom med bred spridning och allvarliga följder för vissa grupper.

Självklart, det var inte opassande. Men givetvis har man Corona i bakhuvudet när man av diverse orsaker råkar läsa om digerdöden, spanska sjukan osv.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Jag anser att det är OK att skämta om saker efter att en viss tid har passerat. Efter ~700 år skulle jag säga att det är ganska fritt fram.

@Baronova: Jag kan på ett sätt förstå vad du menar med att det kan verka mindre farligt att skämta om saker som hänt för länge sedan, än om saker som händer nu men som på sitt sätt kan vara lika tragiska. Tycker ändå det intressanta är varför det framstår vara på just det viset. Varför är det mindre okänsligt?

Kanske har det att göra med att de drabbade, eller de som som känt någon som drabbats av digerdöden som är ett ganska bra exempel på en sjukdom, inte har något att säga idag. Alltså, även om det finns anledningar till att sympatisera, kanske det inte alltid framstår som okänsligt att skämta om det egentligen, för de som drabbats lever inte idag och kan ju varken höra eller reagera ändå. Samtidigt är det lika hemskt, eller t.o.m värre, än många andra incidenter som sker idag.

Så på ett sätt kan jag förstå, men tid är ändå relativt. Utifrån detta kanske frågan snarare blir om det kan vara okänsligt gentemot människor i historien som drabbats av sjukdomar och som sedan dött, och de som varit anhöriga

1
Skriv svar