Total War blir kortspel - se gameplay från Elysium

Robot
Total War blir kortspel - se gameplay från Elysium

"Jag trodde nog inte i min vildaste fantasi att det skulle komma ett Total War som jag kommer spela, men inte du Jocke" säger Gurra.

#kortspel, #total-war


Gnällkuk

Okey, det såg väldigt tråkigt ut om jag ska vara ärlig. Som en blandning mellan Gwent och Hearthstone fast med rätt intetsägande artistisk stil. Det kanske är kul, men jag har svårt att se vad det här ska tillföra mot de andra spelen förutom att man lånar Total War.

Also, jag har läst Gurras citat fyra gånger men jag förstår det fortfarande inte?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är det något av deras spin-offs från Total War-serien som kan ses som en succé? Spontant känns detta som ännu ett spel som kommer flyga under radarn och "dö" inom 1-2 år.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

"Emperor of France" vs "Fierce Archer"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag älskar kortspel (främst Magic och Gwent), men det här känns ändå extremt underväldigande. Kanske mycket beroende på temat som känns oerhört oinspirerat. Kan tycka att de borde ha kastat några extra pengasäckar på Games Workshop och sedan gjort ett Warhammer-kortspel. Det skulle i varje fall ha verkar spännande på pappret.

Men, man ska aldrig säga aldrig. Man kan ju hoppas att de får till någonting trevligt Kanske möjlighet att köra vissa strider i framtrida TW-iterationier som ett parti kort istället för auto resolve (när man inte orkar micra...)...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Okey, det såg väldigt tråkigt ut om jag ska vara ärlig. Som en blandning mellan Gwent och Hearthstone fast med rätt intetsägande artistisk stil. Det kanske är kul, men jag har svårt att se vad det här ska tillföra mot de andra spelen förutom att man lånar Total War.

Also, jag har läst Gurras citat fyra gånger men jag förstår det fortfarande inte?

Vilken del av citatet förstår du inte? Gurra trode inte att ett total war spel skulle komma som bara han - och inte jocke - kommer spela. :}

Men ja, det såg rätt oinspirerat ut alltså, haha. Väldigt sannolikt att jag inte rör denna titel, såvida de inte kmr med något fräscht - men det ser inte så ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Okey, det såg väldigt tråkigt ut om jag ska vara ärlig. Som en blandning mellan Gwent och Hearthstone fast med rätt intetsägande artistisk stil. Det kanske är kul, men jag har svårt att se vad det här ska tillföra mot de andra spelen förutom att man lånar Total War.

Also, jag har läst Gurras citat fyra gånger men jag förstår det fortfarande inte?

Jocke gillar inte kortspel, det gör Gurra. Jocke gillar Total War, men kommer inte spela detta för det är ett kortspel. Gurra trodde alltså inte att det skulle komma ett Total War-spel som Jocke totalt skulle ignorera, men här är vi.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av sitman:

Vilken del av citatet förstår du inte? Gurra trode inte att ett total war spel skulle komma som bara han - och inte jocke - kommer spela. :}

Men ja, det såg rätt oinspirerat ut alltså, haha. Väldigt sannolikt att jag inte rör denna titel, såvida de inte kmr med något fräscht - men det ser inte så ut.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jocke gillar inte kortspel, det gör Gurra. Jocke gillar Total War, men kommer inte spela detta för det är ett kortspel.

Ah, okey. Fick inte ihop meningen riktigt, för lite kaffe kanske? :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ah, okey. Fick inte ihop meningen riktigt, för lite kaffe kanske? :>

Haha jo, var själv tvungen att läsa om den flertalet gånger, trots en rykande kopp till hjälp

Medlem

Runeterra är nog det enda kortspelet som fallit mig i smaken.

1
Skriv svar