Gameplay-demo från Ratchet & Clank till PS5: "Inga laddningstider i spelet"

Medlem
Skrivet av NuZ:

Va? Är ju som jag tolkar det bara första året för att bli en mjukare övergång. Ja varför inte välja båda plus nya Switchen? Mycket roligare med tillgång till alla spel

Sa de inte 2 år?

Aja, för egen del blir det bara ps5 men hade gärna gjort som du om ekonomin tillät. Får kanske bli en Switch framöver men väntar nog först ut Nintendo och deras beryktade upphottade variant av Switchen. Ska jag vara ärlig så är det inte mycket som lockar mig med Series X.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Sa de inte 2 år?

Aja, för egen del blir det bara ps5 men hade gärna gjort som du om ekonomin tillät. Får kanske bli en Switch framöver men väntar nog först ut Nintendo och deras beryktade upphottade variant av Switchen. Ska jag vara ärlig så är det inte mycket som lockar mig med Series X.

Ja samma här. Nästa generation ser ut att komma o kosta en del också så blir def bara en ps5. Det känns som rätt kort helt klart i dagsläget. Men i den bästa av världar hade jg också gärna suttit med alla konsolerna alltså även en switch, så en kan få tillgång till Nintendos spel som ingen annan kan erbjuda.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

eld
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja kanske men ser inte hur hen menar då?! Inte så att Oris 4K@120 eller Cyberpunk eller nya CoD osv Inte skulle använda kraften i maskinen?

Last of us remastered och last of us 2 är ett exempel.
Båda nyttjar ps4'ans hårdvara, last of us 2 är byggt specifikt för ps4.

Visst är det trevligt att ha massa 4k spel i 120fps, men vi vill ju gärna få uppleva saker specifikt byggda för de nya konsolerna, inte bara förra generationens spel i högre upplösning och massa fps.

Du kan till exempel inte bygga ett spel runt plötsligt växlande miljöer utan laddningstid om du också måste stödja äldre konsoler, då gameplay direkt kommer bli begränsat av tillfällen där laddningstider inte får existera. Du kan heller inte fullt nyttja processornkraften då även om du kan skala ner grafiken inte kan skala ner på gameplay eller AI för de äldre konsolerna.

NuZ
Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Sa de inte 2 år?

Aja, för egen del blir det bara ps5 men hade gärna gjort som du om ekonomin tillät. Får kanske bli en Switch framöver men väntar nog först ut Nintendo och deras beryktade upphottade variant av Switchen. Ska jag vara ärlig så är det inte mycket som lockar mig med Series X.

Ja kanske, upp till 2år sa de nog Samtliga blir billigare än att bygga en modern Direct storage kompatibel PC ändå. Man kan ju sprida ut köpen över året som kommer


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja kanske, upp till 2år sa de nog Samtliga blir billigare än att bygga en modern Direct storage kompatibel PC ändå. Man kan ju sprida ut köpen över året som kommer

1-2 år från det att han sa det. Inte från release. Det är väl helt enkelt så att han visste att de inte hinner släppa något av de nyare mer avancerade spelen Fable, Awoved, Forza 8 med mer inom den tiden. De flesta är i början av sin utveckling. Tredjepart kan dock fullt nyttja den starkare Series X om de så vill.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ribcage:

1-2 år från det att han sa det. Inte från release. Det är väl helt enkelt så att han visste att de inte hinner släppa något av de nyare mer avancerade spelen Fable, Awoved, Forza 8 med mer inom den tiden. De flesta är i början av sin utveckling. Tredjepart kan dock fullt nyttja den starkare Series X om de så vill.

Jag är som Jon Snow i den frågan tyvärr. Fable och Avowed kommer nog bli episka för Fable är absolut mitt favoritspel från Xbox och Obsidian har aldrig gjort mig besviken. Så tror skarpt på Avowed


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag är som Jon Snow i den frågan tyvärr. Fable och Avowed kommer nog bli episka för Fable är absolut mitt favoritspel från Xbox och Obsidian har aldrig gjort mig besviken. Så tror skarpt på Avowed

Jo, helt klart. Väntade på ett Fable hela den här generationen och är besviken att vi inte fick något. 360 hade ju många fina RPG och One hade tomt. Men nu är vi off topic.

Ratchet såg riktigt najs ut. Hade varit kul testa det på Xbox men det kommer inte dit så får köra hos någon kompis eller brorsa i framtiden. Sunset Overdrive var ju grymt så de kan göra bra spel.

Skribent

Var det någon som fick klarhet i när spelet utspelar sig i Ratchet-universumet? De snackade något om Nexus, men även att det var fristående.

Ratchet and Clank Future till PS3 består av två fullstora spel och två "mellanspel" (Tools of Destruction, Queest for Booty, A Crack in Time och Into the Nexus). Alla andra spel som släppts mellan dessa (t.ex. All 4 one) är fristående spel och knyter inte i storyn alls. PS4-spelet var bara en gimmick och upphottad nyversion av första spelet, så rent storymässigt är det samma som det första spelet som kom till PS2.

Nu när det nya kommer så tar det vid där Into the Nexus slutar. Har jag uppfattat allt rätt?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ratchet_%26_Clank_(spelserie)

Medlem

Inga riktiga nästa generations titlar kommer att komma i första taget, de utvecklas just nu som några redan sagt. Xboxen kommer vara minst lika redo för nästa generation med laddningstider, 3D sound och raytracing och all den skiten.

En ny och matnyttig video om Xboxens chip:
https://www.youtube.com/watch?v=Qsu0J-yw0CI

Och för att krydda lite till "fänboyz" så kriget kan fortsätta:
https://www.youtube.com/watch?v=vtEAz6EJKPc

Dex
Medlem

Kanske dags att försöka hålla tråden till Ratchet & Clank och inte hur hårdvaran på Xbox är!

Någon som har sett något mer konkret om när spelet kommer? Har läst lite lösa rykten om att det ska komma strax efter att PS5 släpps, men det har inte varit några direkt trovärdiga rykten.

Hade varit kul om det hade kommit som release titel för PS5, men tycker dom borde ju ha meddelat det vid detta laget i så fall.

Medlem
Skrivet av dex20:

Någon som har sett något mer konkret om när spelet kommer? Har läst lite lösa rykten om att det ska komma strax efter att PS5 släpps, men det har inte varit några direkt trovärdiga rykten.

Jag tror de sade igår att det är ett "launch period"-spel så antingen vid lansering eller inom ett halvår eller så?

Medlem

Ser rätt kul ut även om det i klippet verkar vara väldigt scriptat och beroende utav cutscenes. Känns lite som om de gömmer laddningen utav nya delar i cutscenes, men jag kan inte säga säkert.

Xbox marknadsföring med att stödja tidigare hårdvara är lite som med PC egentligen, man hoppar inte framåt lika hårt på PC-marknaden och gör gammal hårdvara obrukbar i nyare spel. Skalbarheten är ju det som gör PC så bra, man har valmöjligheten att kunna köra spelen lite som man vill, hade man varit tvungen att alltid köpa senaste grafikkortet när ett nytt spel släppts hade det blivit riktigt dyrt och spelen hade nog stagnerat i sin utveckling. Man kan både sikta på nyare tekniker samt stödja de gamla utan att drabba spelen alltför hårt.

Det svåra med de nya titlarna om de skulle ha nästintill obefintliga laddningstider är att om de skulle komma till PC i slutändan så kommer det nästan vara ett krav att man uppgraderar.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror de sade igår att det är ett "launch period"-spel så antingen vid lansering eller inom ett halvår eller så?

Ah nice! Då har man en anledning att köpa konsolen på release!

Inaktiv

Är jag ensam om att inte bry mig om fps och ser någon större skillnad?

Jag spelar drösvis med spel och tycker det mesta flyter på.

Jag har ingen aning om hur många fps The Last of Us Part 2 hade, för mig flöt det på hur bra som helst. Likaså Death Stranding. Dreams, inte en susning där heller.

Det enda spelet jag haft problem med på riktigt senaste åren är Just Cause 4, som på min orginal-Ps4 såg förjäkla illa ut. När jag installerade det på min Pro var det en galen skillnad. Osäker på om man hann få med nån uppdatering mellan desta tillfällen.

Sen kan vi ju snacka prestanda på nya konsoler tills vi bryter ihop men det handlar väl ändå om hur utvecklarna använder kraften.

Och det mest imponerande spelet släpps väl aldrig runt release utan några år senare när utvecklare blir bättre och bättre och hittar nya sätt att få ut allt det göttiga

Om laddningstider kan minska så vore det väldigt skönt, även om jag inte tycker jag väntar särskilt ofta oavsett vad jag spelar.

Sen det här uttalandet om att detta bara går att lira på Ps5, då menar man väl som det är designat just nu, med kontrollen och allt. Några lätta förändringar skulle såklart göra så det funkar fint på Xbox X Series X upphöjt till X också.

Medlem

Sjukt imponerande. Första riktiga next-gen som visats.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Roligt med ett 3d plattformare det är så poppis med 2d nu för tiden lite synd visst dom 2d som finns är väll charmiga men 3d är mysigt hoppas på ett nytt 3d rayman

Medlem

Har inget intresse av spel som dessa men jag blev riktigt imponerad, första spelet som faktiskt lever upp till "next gen" uttrycket som många annars slänger vilt omkring sig.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Är jag ensam om att inte bry mig om fps och ser någon större skillnad?

Jag spelar drösvis med spel och tycker det mesta flyter på.

Jag har ingen aning om hur många fps The Last of Us Part 2 hade, för mig flöt det på hur bra som helst. Likaså Death Stranding. Dreams, inte en susning där heller.

Det enda spelet jag haft problem med på riktigt senaste åren är Just Cause 4, som på min orginal-Ps4 såg förjäkla illa ut. När jag installerade det på min Pro var det en galen skillnad. Osäker på om man hann få med nån uppdatering mellan desta tillfällen.

Sen kan vi ju snacka prestanda på nya konsoler tills vi bryter ihop men det handlar väl ändå om hur utvecklarna använder kraften.

Och det mest imponerande spelet släpps väl aldrig runt release utan några år senare när utvecklare blir bättre och bättre och hittar nya sätt att få ut allt det göttiga

Om laddningstider kan minska så vore det väldigt skönt, även om jag inte tycker jag väntar särskilt ofta oavsett vad jag spelar.

Sen det här uttalandet om att detta bara går att lira på Ps5, då menar man väl som det är designat just nu, med kontrollen och allt. Några lätta förändringar skulle såklart göra så det funkar fint på Xbox X Series X upphöjt till X också.

Nä tror de flesta föredrar fetare grafik och sämre flyt. Det är väl mest på spelforum man ser gnäll på att det inte är högre FPS. Oftast bland PC-spelare med.

"Några lätta förändringar skulle såklart göra så det funkar fint på Xbox X Series X"

Såklart. Det är bara PR.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Är jag ensam om att inte bry mig om fps och ser någon större skillnad?

Jag spelar drösvis med spel och tycker det mesta flyter på.

Jag har ingen aning om hur många fps The Last of Us Part 2 hade, för mig flöt det på hur bra som helst. Likaså Death Stranding. Dreams, inte en susning där heller.

Det enda spelet jag haft problem med på riktigt senaste åren är Just Cause 4, som på min orginal-Ps4 såg förjäkla illa ut. När jag installerade det på min Pro var det en galen skillnad. Osäker på om man hann få med nån uppdatering mellan desta tillfällen.

Sen kan vi ju snacka prestanda på nya konsoler tills vi bryter ihop men det handlar väl ändå om hur utvecklarna använder kraften.

Och det mest imponerande spelet släpps väl aldrig runt release utan några år senare när utvecklare blir bättre och bättre och hittar nya sätt att få ut allt det göttiga

Om laddningstider kan minska så vore det väldigt skönt, även om jag inte tycker jag väntar särskilt ofta oavsett vad jag spelar.

Sen det här uttalandet om att detta bara går att lira på Ps5, då menar man väl som det är designat just nu, med kontrollen och allt. Några lätta förändringar skulle såklart göra så det funkar fint på Xbox X Series X upphöjt till X också.

30 fps kan bara vara störande för mig i FPS-spel eller bilspel. Aldrig i tredjepersons-spel, tänker inte på det överhuvudtaget heller i exemplen du nämnde.

De sa heller inte "inga laddningstider i spelet" utan de sa "no loading screens" vilket är en helt annan sak. När ratchet faller genom luften mellan världarna är ju solklart en förklädd "loading screen".

Medlem

Snyggt och häftig gameplay mekanik.
Ska bli intressant att testa med ljudet och den nya handkontrollen också.

Jag tycker det är lite konstigt ifall spelet har laddningstider eller buffert zoner och behöver popins, eftersom att det tar upp till 3,33 sekunder att byta all information i minnet(16Gb delat på 4,8GB/s), vilket man väldigt sällan behöver att göra.
Med komprimering och att man räknar bort vad operativsystemet utnyttjar så kan det till och med ta hälften av tiden, eller ännu mindre än det.

Lite synd att det kommer ta några år innan vi får se liknande spel på PC sidan, men det kanske blir nästa push efter att Ray-tracing har etablerat sig.
"Köp gaming SSDn för att slippa uppstartstider i spel X och spela exklusivt material", kan det säkert stå i kommande marknadsföring, som med 64-bit, PsysX och Ray-tracing.

Vad gäller Series X och next gen så är det dom kommande åren, inte året och inte högst 2 år utan minst 2 år som gäller, där det inte kommer komma några exklusiva next-gen spel från Microsofts studios:

"That’s why Xbox Game Studios titles we release in the next couple of years—like Halo Infinite—will be available and play great on Xbox Series X and Xbox One. We won’t force you to upgrade to Xbox Series X at launch to play Xbox exclusives."

Medlem

Med tanke på diskussionen om FPS ovan så ska det enligt en intervju i Famitsu gå att ställa ner upplösningen i detta spel för att spela i 60 FPS.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är många spel som hackar till av att bara några monster spawnar in, så att klaga på att detta när hela miljöer laddas in känns lite överflödigt.

Folk klagar ju på FPS-lagg. Så varför inte detta? Handlar ju om samma sak.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Var de där 60fps? Kändes långsammare och annorlunda (vill inte säga fulare) än teasern vi fick se förut!?

Nice att de blir vid releasefönstret! Blir köp tsm ps5, detta och DS remastern

Enligt den här artikeln https://arstechnica.com/gaming/2020/08/incredible-ratchet-cla... hade konsolen svårt att hålla 30 fps med allt ögongodis påslaget.

Citat från artikeln.
"The obvious concession at this point is the demo's inability to lock to a 30fps refresh rate; these kinds of effects, after all, are computationally expensive to render on high-end GPUs, even when they have ray tracing built into their architecture. [Update, August 28: After I originally suggested that "60fps is off the table," Insomniac told R&C fans to expect an optional 60fps mode at a lower pixel resolution.]"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kibbo:

Enligt den här artikeln https://arstechnica.com/gaming/2020/08/incredible-ratchet-cla... hade konsolen svårt att hålla 30 fps med allt ögongodis påslaget.

Citat från artikeln.
"The obvious concession at this point is the demo's inability to lock to a 30fps refresh rate; these kinds of effects, after all, are computationally expensive to render on high-end GPUs, even when they have ray tracing built into their architecture. [Update, August 28: After I originally suggested that "60fps is off the table," Insomniac told R&C fans to expect an optional 60fps mode at a lower pixel resolution.]"

Hmm intressant. Så om det stämmer var demot i 30fps? Är det inte det vi försöker gå ifrån äntligen för 30fps är inte direkt next gen om man säger så!?

Blir köp ändå men spelar isåfall på 60fps läget garanterat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Snyggt och häftig gameplay mekanik.
Ska bli intressant att testa med ljudet och den nya handkontrollen också.

Jag tycker det är lite konstigt ifall spelet har laddningstider eller buffert zoner och behöver popins, eftersom att det tar upp till 3,33 sekunder att byta all information i minnet(16Gb delat på 4,8GB/s), vilket man väldigt sällan behöver att göra.
Med komprimering och att man räknar bort vad operativsystemet utnyttjar så kan det till och med ta hälften av tiden, eller ännu mindre än det.

Lite synd att det kommer ta några år innan vi får se liknande spel på PC sidan, men det kanske blir nästa push efter att Ray-tracing har etablerat sig.
"Köp gaming SSDn för att slippa uppstartstider i spel X och spela exklusivt material", kan det säkert stå i kommande marknadsföring, som med 64-bit, PsysX och Ray-tracing.

Vad gäller Series X och next gen så är det dom kommande åren, inte året och inte högst 2 år utan minst 2 år som gäller, där det inte kommer komma några exklusiva next-gen spel från Microsofts studios:

"That’s why Xbox Game Studios titles we release in the next couple of years—like Halo Infinite—will be available and play great on Xbox Series X and Xbox One. We won’t force you to upgrade to Xbox Series X at launch to play Xbox exclusives."

Nu funkar det ju inte riktigt så men nästan så jo det kan förekomma popins. Även om jag inte tror det i en färdig produkt så är det fullt möjligt. Du har inte hela spelets assets laddat i minnet bla. Och de kan omöjligt veta vilken väg du tar, vilken fiende du spränger osv osv.

Ok så ytterligare en tolkning på MS strategi för mjukare övergång för konsumenterna?! Så det spretar alltså 2år från det han sa det till minst 2år från release? 2år från release låter ologiskt dock men kanske.

Den nya API släpps samtidigt med Series X ungefär. Men ja, Direct X 12 kommer nog hänga kvar ett tag. Närmaste åren kommer nog mer och mer spel börja nyttja Direct Storage och snabba SSDer blir en del av rekommendationerna till spel. Så de få spel till PS5 som kommer nyttja tekniken är en droppe i havet av alla spel som kommer släppas närmsta åren innan det blir standard även för PC folken

”Konsol vurmare” Jag är så är jag glad att Sony och MS pressar tekniken framåt nu och det kommer märkas även för PC folket att det är en ny generation med stora förändringar i API och spelmotorer. Att spelet är 30fps i min mening är oacceptabelt faktiskt dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu funkar det ju inte riktigt så men nästan så jo det kan förekomma popins. Även om jag inte tror det i en färdig produkt så är det fullt möjligt. Du har inte hela spelets assets laddat i minnet bla. Och de kan omöjligt veta vilken väg du tar, vilken fiende du spränger osv osv.

Ok så ytterligare en tolkning på MS strategi för mjukare övergång för konsumenterna?! Så det spretar alltså 2år från det han sa det till minst 2år från release? 2år från release låter ologiskt dock men kanske.

Den nya API släpps samtidigt med Series X ungefär. Men ja, Direct X 12 kommer nog hänga kvar ett tag. Närmaste åren kommer nog mer och mer spel börja nyttja Direct Storage och snabba SSDer blir en del av rekommendationerna till spel. Så de få spel till PS5 som kommer nyttja tekniken är en droppe i havet av alla spel som kommer släppas närmsta åren innan det blir standard även för PC folken

”Konsol vurmare” Jag är så är jag glad att Sony och MS pressar tekniken framåt nu och det kommer märkas även för PC folket att det är en ny generation med stora förändringar i API och spelmotorer. Att spelet är 30fps i min mening är oacceptabelt faktiskt dock

Men 16GB grafikminne och en väldigt snabb lagringsenhet måste väl ändå räcka rätt långt? Beror inte popins i många fall på att objekt inte hinner laddas in? Visst, handlar det om att objekt på distans bara syns när man är tillräckligt nära dom för att spara på resurser så blir det nog IOFS popins fortfarande...

Nu vet jag inte vad du föredrar för spel, men spelen som får mig att köpa PS5 är dom exklusiva och det är just där specialdesignad arkitektur kommer göra skillnad, så den droppen i havet av titlar är den droppen som är mest intressant för mig.
Multiplatform kommer fortfarande fungera bra eftersom att prestandan skiljer väldigt lite emellan konsolerna(typ 18% på GPU, mindre än 10% på CPU och ännu lägre på grafikminnet om man ser till genomsittshastigheten).

Halo ser väl ok ut, och Microsoft lovar många bra spel, till och med AAAA.
Men än så länge så har dom inte visat gameplay eller utannonserat så mycket, medans dom har mycket att bevisa ifall man kollar på topptitlar från Xbox one. Sony har ett starkt övertag här och har skapat förtroende för sina varumärken.
Gamepass är en bra deal, men om man inte kan få mästervärken och att man ändå måste äga en annan konsol för att kunna spela dom så räcker det nog inte.

Jag tror att det kommer ta minst 5 år till innan PC spel får titlar som är designade för snabb lagring. Då menar jag inte kortare laddningstider utan med speldesign som inte fungerar eller hålls tillbaka av bakåtkompabilitet för HDD och långsam SSD.

Jo, 30 FPS är väl ingen höjdare. Får hoppas att VRR och någon form av DLSS lyckas öka FPS eller ge bättre flyt framöver.
Ska bli intressan att se hur stödet för VRR och hur FPS gränserna kommer se ut när 30/60FPS fasas ut.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Om vi skippar det tekniska för en sekund så är hela poängen här:

MS tänker fortfarande jobba mot minsta gemensamma nämnare och göra sina spel anpassat till flera plattformar. Sony tänker pressa sin maskin i mattan utan en tanke på andra system. Resultatet har redan visat sig med PS4 de senaste tre åren. Ett vinnande koncept för gamers.

Det gör prestandan i Xbox helt egal. De förtjänar inte en spänn med sitt tänk.

???


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Maysay:

Inga laddningstider? Man såg ju på flera ställen att det hackade till. Laddningtiderna var ju "gömda" med portalerna. D.v.s. när man drogs in så laddades den nya miljön. Själva miljörna verkade ju inte vara så jättestora. Lite information att ladda in. Typ som att öppna en dörr till ett nytt rum.

Lyssna på Mark Cerny och faboyzen i tråden; laddtider finns inte!!

😎


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av NuZ:

Om du läser vad jag skriver så är det samma teknik på samtliga plattformar. PS4 fick en rejäl start denna generation. Samma som 360 förra.

Ok så nytänkande tjänster och troligen starkaste plattformen förtjänar inte en spänn? Låter som fanboy snack i mina öron.

Du får lägga till att de mest sålda spelen är multiplatspel. De relativt få spelen som kommer vara byggda runt högre I/O i PS5 vs Xbox och PC’s Direct storage kommer vara så lite i stora hela.

Sedan är det som att jämföra äpplen och.... äpplen. Plattformarna är på samma chip, RDNA 2. Lite olika lösningar med I/O, hårdvaru accelererad 3D ljud på båda konsolerna för ljud kan ta upp till 20% av cpu/gpu, ray tracing i ljud och bild mm. Är som sagt äpple och ett annat äpple.

Så ni bör sluta bete er som fanboys tack. Forumet blir betydligt trevligare utan massa sådant!

Båda konsolerna kommer bli skitgrymma och troligen ge många gamers rolig speltid under många år framöver som konsoler alltid har gjort! <3

Kunde inte uttryckt det bättre. Bägge konsolerna ser ut att kunna bli extremt bra och trevliga!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag ser PS5 lite som en Mitsu Evo och Xbox som en Tesla. Xboxen är snabbare på strippen, men PS5 roligare och snabbare på vanlig väg.

Min Tesla Model 3 slår nog Evo i svängarna hur lätt som helst!

Sedan så fattar jag inte kopplingen till konsoler; SSD == krokiga vägar???


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

123
Skriv svar