*Hårddiskarna jublar - Call of Duty-patch låter dig välja bort sånt du inte spelar

Robot
*Hårddiskarna jublar - Call of Duty-patch låter dig välja bort sånt du inte spelar

Call of Duty: Modern Warfare har fått efterlängtad uppdatering.

#call-of-duty-modern-warfare


Medlem

Det här kommer nog bli vanligt framöver när spel börjar sticka iväg i storlek. Att låta folk avinstallera vissa delar av ett spel är ju ett smart sätt att spara utrymme på.

Gen
Medlem

Äntligen! Hoppas det är uppdelat i MP, Warzone och SP. Har varvat SP och har inget intresse av Warzone utan vill bara lira MP.

Medlem

MP och WZ delar väl i stort sett samma data, men SP delen hade varit trevlig att ta bort när man spelat färdig den. Kan inte röra sig om få GB

Medlem

Hämtan skumpan och konfettin hörni, detta ska firas!

Medlem

Kan man välja att avinstallera allt?

ELF
Medlem

Gammal teknik gör comeback. Men det är bra. Säger inte nej tack till detta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Sånt här borde vara implanterat från början..

Avstängd

Får man bara välja att avinstallera olika delar?
Skulle även vara väldigt bra om man får välja vilka delar man vill installera vid clean-install


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Kan man välja att avinstallera allt?

naaaw!

Medlem

Om man i framtidens spel kan välja bort ingame store, mikrotransaktioner skins, matriel och annat trams man inte bryr sig om vore det extra trevligt. Kan gärna bara visa default texturer för min del, bara skönt att slippa se skiten.

Medlem

Vad menar dom egentligen? Måste jag ladda hem ALLT för att sedan välja vilka delar jag vill avinstallera? Det är ju i sånna fall idiotiskt. Då måste man ju ha all plats från början och det hjälper inte heller folk med trög uppkoppling.

Medlem
Skrivet av Gen:

Äntligen! Hoppas det är uppdelat i MP, Warzone och SP. Har varvat SP och har inget intresse av Warzone utan vill bara lira MP.

MP, Warzone, SP och Co-op om det är som på PS4, vissa data packs behövs för flera olika spellägen så inte säkert allt går att ta bort till ett visst läge

Medlem

Detta är inget nytt egentligen, inte ens för serien. Minns att man kunde välja att installera endast SP eller MP i någon av de första CoD-titlarna, men det är väl bra att de inför det på nytt iaf!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Det här kommer nog bli vanligt framöver när spel börjar sticka iväg i storlek. Att låta folk avinstallera vissa delar av ett spel är ju ett smart sätt att spara utrymme på.

Komiska är ju att de hade denna uppdelning från tidigare cods och säkert ett årtionde framåt :P, men nu när det är som mest relevant har det saknats.

Åtminstone var det olika exekverbara filer för sp,mp även från cod1. För mig att på steam-eran kunde man välja mp eller sp att installera på flera av dem.

Gen
Medlem
Skrivet av Checker:

Får man bara välja att avinstallera olika delar?
Skulle även vara väldigt bra om man får välja vilka delar man vill installera vid clean-install

Jag har inte CoD installerat och än så länge säger installern fortfarande att man ska tanka ner 250GB samt ser inga andra versioner än "Call of Duty : Modern Warfare". Skulle inte patchen gå live idag?

Medlem

Kan man bara plocka bort SP och Warzone? Skulle vilja plocka bort SP och co-op.

Medlem

jävligt gött om det går att bara ha SP delen kvar. Bara för att köra favvobanorna nån gång ibland MP skulle jag inte starta med en radiostyrd tång ens.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

Tack tack! Är klar med kampanjen så den kan man ju plocka bort samt lite andra game modes, beroende på hur specifikt man kan välja här men oavsett tacksamt

Medlem
Skrivet av Hullken:

Kan man välja att avinstallera allt?

Om du frågar din mamma så kan hon nog visa dig hur man gör. Det är inte så svårt.

Medlem

Min 12TB spel HDD fnyser lite åt det sparade utrymmet. Men visst, det är good practice


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Skönt att slippa det här, speciellt på nuvarande konsoler med deras långsamma skrivhastighet.

Detta bör för övrigt vara en standard vid det här laget, speciellt när vi kommer ha fastlödd intern lagring i början av nästa generation, som enligt läckor från PS5s dashboard bara blir 660gb av 850gb.

Medlem
Skrivet av puban:

Om du frågar din mamma så kan hon nog visa dig hur man gör. Det är inte så svårt.

Detta är Hullkens mamma som skriver: Lille Hullken får INTE spela spel där man pangar med pickadoller! Kan man välja att bara avinstallera vapnen?

Medlem

200 GB.... Någon på iw kan inte packa cod effektivt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sådant här var ganska vanligt bland dom första CD-spelen för 25 år sedan. Under installationen så fick man välja vilka delar som skulle installeras på hårddisken för snabbare laddningstider och vad som skulle låtas vara så det fick läsas från skivan.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Sådant här var ganska vanligt bland dom första CD-spelen för 25 år sedan. Under installationen så fick man välja vilka delar som skulle installeras på hårddisken för snabbare laddningstider och vad som skulle låtas vara så det fick läsas från skivan.

Ja kommer ihåg när jag köpte ny hårddisk och kunde lägga in hela Diablo 2 på hårddisken.

ÖVER 1 GB!!

Medlem
Skrivet av bent toe:

200 GB.... Någon på iw kan inte packa cod effektivt.

Det är sedan länge förklarat att MW är stort pga att kompensera för sämre hårdvara i tex konsolerna. Spelet skall tydligen flyta bättre iom de stora filerna kontra om de hade komprimerats.

Gen
Medlem

Warzone är tvingat, tack för den, och kostar 129GB. Lägger man på MP blir det 183GB så fortfarande sjukt stor installation. Hade man sluppit Warzone hade det kanske inte blivit en så pass stor installation.

Skrivet av Gen:

Warzone är tvingat, tack för den, och kostar 129GB. Lägger man på MP blir det 183GB så fortfarande sjukt stor installation. Hade man sluppit Warzone hade det kanske inte blivit en så pass stor installation.

Helt galet, samtidigt är tex Witcher 3 med bägge expansionerna 40 GB stort

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Skönt att slippa det här, speciellt på nuvarande konsoler med deras långsamma skrivhastighet.

Detta bör för övrigt vara en standard vid det här laget, speciellt när vi kommer ha fastlödd intern lagring i början av nästa generation, som enligt läckor från PS5s dashboard bara blir 660gb av 850gb.

https://i.redd.it/z3yusmz4w7p41.png

Det är värre för Series S, bör bli ca 320GB efter installation av OS :/

Någon som provat detta än och har koll på vad som kan avinstalleras och hur mycket varje del av spelet tar?

När det kommer till kommande PS5 och Series X så tror och hoppas jag att man kommer klara sig på det integrerade utrymmet dom första 2 åren, då hinner förhoppningsvis lagringen sjunka i pris.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Helt galet, samtidigt är tex Witcher 3 med bägge expansionerna 40 GB stort

Jo, men det är ju 5,5 år gammalt och GTA 5 som kom 2013 tar 94GB.

Witcher har väl en vacker grafisk stil, men det är väl inte så "avancerad" grafik typ.

12
Skriv svar