Hur många (vilka) konsoler har ni inkopplade samtidigt?

Kontot avslutas
Hur många (vilka) konsoler har ni inkopplade samtidigt?

När jag var 12 år och fick min första Playstation så fick jag välja att ha den eller min NES på mitt rum, så min NES fick åka upp på vinden och där uppe var den under ganska lång tid, tills jag längtade efter att spela några av mina gamla spel igen och tog upp mitt Playstation på vinden istället.

När jag fick min första lägenhet så hade jag istället som en egen policy att endast ha 2 konsoler framme åt gången och det var alltid en Playstation och en Nintendo konsol, så i början var det min Playstation 2 och min Gamecube som fick stå på varsin sida av teven och efter två år så var det istället min Playstation 3 och Wii som fick stå där.

Innan jag flyttade så hade jag införskaffat en till teve som jag hade i sovrummet, så då hade jag min Playstation 3 och min Wii i vardagsrummet medan jag hade mitt Playstation 2 och min Gamecube i sovrummet.

Nu har det gått många år sen dess och det ser lite annorlunda ut här i denna lägenhet som vi bor i nu.
Men igår fick vi en ny tevebänk som jag fick sätta ihop och plocka över alla spel med mera till.
Innan så hade jag också tre konsoler inkopplade, Playstation 3, Wii U och Switch tills för några veckor sedan när jag flyttade in dockningsstationen till sovrummet eftersom vi nästan bara spelar Switch bärbart.
I vardagsrummet så hade vi en låg TV-bänk där konsolerna och vår tivo box var kopplade och en liten bokhylla med spel, mini konsolerna och min Gamecube stående i. Men allt skulle nu flyttas över till den nya tv-bänken.
Det var större hyllor i den nya bänken så jag kunde ha min Wii U stående istället för liggande men sen valde jag att också koppla in min Gamecube, så det bara är att koppla in HDMI kabeln till skärmen och börja spela om jag känner för det.
Så nu om ni inte hängde med så har jag både Playstation 3, Wii U och Gamecube inkopplade samtidigt.

Vilka konsoler har ni inkopplade samtidigt?


signatur

ゼルダの城

Medlem

PS4 pro min personliga "main" konsoll, blir snart en ps5a :), Nintendo Switch (barnen lirar mycket på denna) Xbox 360 (enbart ikopplad för att köra igenom the witcher 2 igen)

Medlem

Inkopplade och bara köra igång.
PS4 och NES-mini.

Minimalt med kabelkoppling.
PS3 och Wii.

Medlem

Xbox One
Xbox 360

Står i just den ordningen i min tvmöbel.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

NES, Megadrive och en CD-I

Redaktör
Ponny

PS4, Switch och Xbox One. Drömmen är dock en retrospels-tv i sovrummet, men har inte kommit dit ännu.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Ps4 Pro till main 65" tv i vardagsrummet samt PSVR
PC till 2st 27" skärmar och 1st 42" TV i kontoret
Ps3, PSTV till samma 42 tummare i kontoret

Ps1 och Ps2 i hylla i kontoret

Xbox 360 och xbox one s har pensionerats och ligger och skräpar i vindsutrymmet.

Snart flyttas Ps4 pro också till kontoret för att göra plats för Ps5


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

PS4, PS3 samt Wii är inkopplade. Är väl egentligen bara PS4:an som används av dem dock. PS5:an kommer ersätta PS4:an när den dyker upp.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Jag spelar "sofflir" på projektor.
Just nu är det bara Nintendo switch och en PC inkopplad.
Jag har ganska nyligen gjort mig av med xbox360 och ps4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har denna generation haft PS4, Xbox One och Nintendo Switch inkopplade över tid.
Men med ett husköp och ett dedikerat TV-spelsrum så kommer äldre konsoler att vara konstant framme och inkopplade, tänker främst Dreamcast, Gamecube och Mega Drive.

NuZ
Testpilot

Har PS4, Xbone och nu en lite äldre PC inkopplad på min TV i mancaven.

Ena grabben har ett PS4 och en Switch på sitt rum och andra bara ett PS4 i sitt.

Ja vi fick 2st PS4or till kidsen med Sony mobil deals. Därför hushållet har 3st då min mainkonsol är Xbox som jag bara har 1st av. Ungarna är glada iaf.

Önskar också man kunde ha de äldre konsolerna framme för display någonstans. Snes, Gamecube, N64, xbox, x360, PS konsolerna, Mega drive är konsoler jag gärna skulle vilja ha en hylla eller glasskåp till. Älskar konsoler!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Xbox One ikopplat och PS4 i förrådet. Gillar inte att ha ha flera prylar framme samtidigt.

Saknar dock ett Switch, får se om det blir ett köp framöver..

Medlem

Inkopplat just nu?

Nintendo M82
Nintendo Switch
Philips CD-i 210
Neo Geo AES
SEGA Multi-Mega
SEGA Dreamcast
Microsoft XBOX
Sinclair ZX Spectrum +2
Sony Playstation 4 Pro

Resten (https://www.fz.se/forum/post/3921128) ligger nedpackat lite här och var.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Inkopplat:
PS2
PS3
PS4PRO

Har även en gammal Amiga CD32 liggande i ett skåp.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har allt inkopplat, bara att starta konsol och köra.

PS2 Slim
PS3
Ps4 Pro
Analogue Mega Sg
Analogue Super Nt
Xbox
2 stycken Xbox 360S (PAL o NTSC-J)
Xbox One X
Dreamcast
Saturn
NES
GameCube med GB player
Nintendo Switch
WiiU
PC

Hade oxå en Philips cd-i
Skrivet av anon_326443:

NES, Megadrive och en CD-I

Vad hette spelet man gick runt i förstaperson på nån club eller liknande , typ nåt med Brain har ja för mig .

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Vad hette spelet man gick runt i förstaperson på nån club eller liknande , typ nåt med Brain har ja för mig .

Tänker du på Burn:cycle?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av Lowlife talibans:

Vad hette spelet man gick runt i förstaperson på nån club eller liknande , typ nåt med Brain har ja för mig .

Kan det vara "Burncycle"? När man har ett chip i hjärnan och ska stjäla information?

Oopsie, rätta namnet skrevs ovanför.

Ja så vad de ja ! 👊
Skrivet av SID 6.7:

Tänker du på Burn:cycle?

👍

Kontot avslutas
Skrivet av Gill:

GameCube med GB player

Har också Gameboy Player i min Gamecube


signatur

ゼルダの城

Medlem

PS4 Pro och en AVS

Resten i ett förråd. Nån dag när man bor i hus så kanske allt får åka fram, men just nu hade det skurit sig lite med all inredning i lägenheten.

Medlem

Xbox one x och switch ,min ps4 som också var inkopplad gav upp för nån månad sen efter ca 6års trogen och dånande tjänst 🥺

Medlem

Xbox one X för spelande och en Xbox One (Gen 1) för utvecklande/lekstuga.

NuZ
Testpilot
Skrivet av SID 6.7:

Inkopplat just nu?

Nintendo M82
Nintendo Switch
Philips CD-i 210
Neo Geo AES
SEGA Multi-Mega
SEGA Dreamcast
Microsoft XBOX
Sinclair ZX Spectrum +2
Sony Playstation 4 Pro

Resten (https://www.fz.se/forum/post/3921128) ligger nedpackat lite här och var.

Omg! Var rädd om den samlingen. Skulle vara så fränt att själv få tag i en Philips CD-i med de dåliga Zelda spelen och de där live action spelet i ett hus man styrde en massa kameror och sånt. Går ju knappt att få tag i längre


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Gjorde mig av med mitt Ps4 Pro tidigare i år, så det är för närvarande bara en Nintendo 64 inkopplad!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Har fem konsoler inkopplade, det är HDMI-portarna som blir över efter två olika Blu-Ray-spelare. Har även en retrohörna där alla Classic/Mini-konsoler är inkopplade, dock bara två åt gången då jag saknar förstärkare till den TV:n.

Backloggens befriare

Inkopplat har jag Xbox One X, PS4 Pro och Xbox 360. Men 360 ser väldigt lite speltid... För all del PS4 Pro med.

Kommer nog vad det lider fixa en mer undanstoppad plats för "inaktiva" konsoler. Får bli ett projekt när jag är färdig med nuvarande.


signatur

Ad hoc addendum

KoP
Medlem

Xboxe One och PS4.

Medlem

0 jag fick sälja alla mina för och överleva 2 månder men jag brukade ha 3 av 5 inkopplade.

Medlem

Switch och PS4. Xbox One åkte ner i en flyttkartong vid tillfälle och har inte behövts. Äldre generationer emuleras i stället.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skriv svar