Cyberpunk 2077 försenas till 10 december

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Förstår inte folk som tar ledigt för att spela ett spel.

Jag förstår inte vad du inte förstår. Jag och tjejen skulle vara lediga två dagar för att ha en mysig långhelg tillsammans där vi bl.a kan dyka ner i spelvärlden samtidigt som resten av världen gör det då speciellt jag har väntat på det väldigt länge, är det verkligen så abstrakt?

Kan tilläggas att detta inte är något jag gör ofta utan endast då min spelradar visar på att något riktigt stort och intressant kommer att släppas. Senaste gången jag tog ledigt för en release var Red Dead Redemption 2 (en fredag) vilket var 2 år sedan nu, och jävlar vilken helg det blev!

Medlem
Skrivet av Tung:

Men för i helvete jag har ju tagit ut semester då man ändå inte kan resa nånstans i år för att bara spela och ha de gött...

Du får en tröstklapp på ryggen av mig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Bara det blir bra så gör det inget. Nu kanske man hinner klämma in watch dogs i kalendern

Väntar på nytt graffekort innan det blir nåt nextgenspel för min del,står i kö.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Finns inte en chans på att man köper detta efter alla förseningar. Brukar betyda att spelet är buggit eller dåligt

Förhoppningsvis är det vad det inte betyder men den som lever få se. Det är väl vad dom försöker att det inte ska hända. Man kan bara göra ett första intryck en gång och en dålig release kan skada försäljningen om alla recensenter drar ner betyg pga buggar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nästan komiskt.
Sluta lova datum.
kommer garanterat bli försenat än fler gånger.

Bara det blir bra så skiter jag i vilket,finns annat att spela under tiden så deppa inte för mycket.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Inaktiv

Jag kan nästan avundas eran naivitet som fortfarande tar semester för spelreleaser då väldigt många stora spel nuförtiden försenas minst en eller två gånger.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Så skönt hehe sitter utan grafikkort i burken sedan 1 september, inväntar ett 3080. Tror ändå CP2077 kommer få skyhöga betyg.

Du är i samma väntan som jag,måste helt enkelt ha ett 3080kort innan jag tar mig an 2077.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Checker:

Cyberpunk... Tyvärr tror jag det blir årtiondets största besvikelse.
Så mycket hype blandat med så många förseningar kan inte resultera i annat tyvärr.

Spelet kommer nog vara bra men kommer inte att leva upp till hypen.

Spelet blir nog bra,det tar tid att få till det så sluta upp med denna jättehajp.
Ta ett djupt andetag för det kommer och finns riktigt bra spel att spela under tiden.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vem älskar spel här? Tycker mest det är avsky till allt som har med spel att göra?

Du lyssnar för mycket på de som skriker högst.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Vet inte ens om jag var redo för cyberpunk. nu kan jag som andra sagt tidigare, njuta av Valhalla i lugn o ro Snake Plissken lugnade mig och skickade mig hit. panikade på fel ställe innan sorry


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag kan nästan avundas eran naivitet som fortfarande tar semester för spelreleaser då väldigt många stora spel nuförtiden försenas minst en eller två gånger.

Men inte 4, och inte när det redan har nått guldstatus, och inte när utvecklaren sagt att datumet är slutgiltigt.

Medlem

Jag har alltid sagt det o säger det igen spika alldrig ett release datum utan säg spelet kommer ut när det är klart och när spelet är så färdigt att dom känner dom kan släppa det gå ut med reklam och medelande och så att nu släpps spelet om 1-2 veckor och släpp spelet då för då är spelet klart och folk har 1-2 veckor på sig att vara redo när det kommer.

För gör man så, så slipper man försena spelet och man slipper all idiot gamers som blir sur när ett spel blir sent. Som när dom skicka döds hot till Hello games för no man sky vart försenat.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Men inte 4, och inte när det redan har nått guldstatus, och inte när utvecklaren sagt att datumet är slutgiltigt.

Det är ju perfekt, då kan folk köpa spelet när det finns på riktigt

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Kan tycka att det är en väsentlig skillnad på att välja piratnedladdning som en slags hämndaktion mot förseningen och att enbart ge uttryck för sin besvikelse. Sen får man väl ändå säga att det på pappret var en relativt kvalificerad gissning att det faktiskt skulle släppas i november. Så sent som igår såg det ut såhär på Twitter:

https://pbs.twimg.com/media/ElWbA8FXYAIRzTu?format=jpg&name=s...

Det klart något har gott fel de senates 24 timmarna, tanken på det åvan blev sagt igår

Ha tålamod folk, ge positive stöd till det som utvecklare spelet istället. Dom är redan stressad som dom är, av det åren vi bör ge positive så är det iallafall 2020 som folk behöver det.

Gör inte som andra idioter har gjort och hottat folk till döden för ett spel blivit försenat. Det är ett problem när utvecklare måste skriva detta: https://twitter.com/ZawAndy/status/1321201463545204737

Var positiv!

Avstängd
Skrivet av Sten-greger:

Spelet blir nog bra,det tar tid att få till det så sluta upp med denna jättehajp.
Ta ett djupt andetag för det kommer och finns riktigt bra spel att spela under tiden.

Missförstå inte.
Jag känner noll hype för spelet, ser väldigt euro-jank ut. Och om jag plockar upp det blir det troligtvis ur någon rea-korg. 15 dollar för goty edition eller liknande. Gjorde samma med Witcher 3 också.

Tänkte mer generellt på hypen som ses överallt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem
Skrivet av aT1C:

Gör inte som andra idioter har gjort och hottat folk till döden för ett spel blivit försenat. Det är ett problem när utvecklare måste skriva detta: https://twitter.com/ZawAndy/status/1321201463545204737

Oerhört trist att läsa förstås, dödshot är absolut inte okej. I den frågan har CD Projekt mitt fulla stöd.

Medlem

Men vafan -_O. Tog ledigt för shadowlands, delayed...litade på devs att 19 november var spikat...delayed...

Medlem
Skrivet av baggso:

Det är ju perfekt, då kan folk köpa spelet när det finns på riktigt

Har som sagt inte varit ett problem förut men i detta fallet har jag redav avbokat det och planerar att göra så.

Medlem

Tydligen så fick dev-teamet reda på förseningen samtidigt som allmänheten fick, inte så schysst kanske haha. Det kanske är normen för dom dock, vad vet jag.

"How many developers do you think just found out today, over twitter? They literally said yesterday there would be no delays. Just like the reddit post said, seems like developers don't know what decisions are being made."

"All of them found out at the same time we did - CDPR sent an internal email simultaneously with the public tweet"

https://twitter.com/jasonschreier/status/1321141445089206275?...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Helt ok för mig gör spelet klar så bra dom kan innan release det är mitt svar till dom, ta gärna mer tid ändå, Detta med att ha deadlines för mig ser jag ingen mening med när det kommer till spel, för mig är ett spel klart för release när det är klart inte före inte efter. When It's done, It's done helt enkelt.

Medlem

Jäkligt trist.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag kan nästan avundas eran naivitet som fortfarande tar semester för spelreleaser då väldigt många stora spel nuförtiden försenas minst en eller två gånger.

Jasså? Vilka andra "stora" spel har försenats på senaste tiden, minst en eller två gånger, efter att gått guld?
Lär mig, som fortfarande är naiv, du ödmjuka 92a.

Medlem

Gött. Hinner jag få min nya skärm 😁😁

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Bara det blir bra så skiter jag i vilket,finns annat att spela under tiden så deppa inte för mycket.

Nej det är klart, annat finns det att spela helt klart.
Tar nog och kör Medal of honor först som släpps i december också och sen ger man sig på cyberpunk.
Kanske man slipper lite barnsjukdomar också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nackdelen med att bygga upp hype är ju att man måste leverera också. Någonstans gråter en pr-människa.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Förseningar suger men vet ni vad som suger mer? Att köpa ett halvfärdigt spel *host Betshitsta.

En elloge till CDPR för detta

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Förseningar suger men vet ni vad som suger mer? Att köpa ett halvfärdigt spel *host Betshitsta.

En elloge till CDPR för detta

Spelet är färdigt, denna förseningen gäller day 0-patchen.
Tror folk på allvar att skivor trycks och skickas världen över på bara ett par veckor?

KoP
Medlem

Jag trodde Cyberpunk skulle komma nästa år (jag har bättre saker för mig att hålla koll på exakta release datum), så för mig var detta enbart en positiv nyhet. :'D

International
Man of Mystery
Skrivet av Vileoxe:

Förstår inte folk som tar ledigt för att spela ett spel.

Jo, en del har ju kvällar och helger bokat till en massa annat, barn/familj eller jobb som tar på krafterna.. nu när inte DHW blev av hade jag gett mig själv en rejäl lång myshelg med (inte bara men primärt) Cyberpunk2077.. men det bidde inte så tydligen.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skriv svar