Vilka äldre konsoler har ni kvar?

Medlem

De konsoler som jag har kvar är NES, SNES, Sega Mega, N64, Wii, Wii U, PS, ps3, xbox360. Samt nyare iform av Switch och Xbox One.

Saknar ett gamecube som jag sålde av för att få ihop pengar.


signatur

GAMEZZ!

Medlem

PS1,DC,CD32,PSP och orginal xbox

Medlem

Aldrig varit så mycket för konsoler men jag ångrar att jag gjorde mig av med min första, en atari pong konsol. Annars är det mest gamla datorer som fortfarande finns kvar i gömmorna, en c64 av gamla modellen, en c64 nya modellen, en 128 och en amiga 500.
Frugan har kvar en nes och några gamla game&watch spel. Man sparar alldeles för mycket

NuZ
Testpilot

Har en C64, A1200, Gamecube, N64,PS1-4, Xbox - Series X, Sega Mega, Snes och ett Gameboy Advance mini. Så äldsta konsolen jag har kvar är då Snes och C64 (Fast de kanske är mer en dator?!)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har en fairchild channel F liggandes i källaren men den är så stenålder att jag aldrig kommer plugga in den igen, ens om det går, hatade ljudet i spelen redan på 80-talet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

commodore 64 så klart

Medlem

Det har kvar är så klart C64 som var min första spel/dator jag fick, sen en Amiga 500, Amiga 1200, Xbox 360 & en PS3an, sista köpt är en Nintendo Wii .. .

Maskiner har haft förut är en Nintendo NES, Super Nintendo, Sega Megadrive, Atari Lynx, Atari 520, Atari Jaguar, sen även haft en Blizzard 1260 till min Amiga 1200 som hade hela 4 MB RAM sålde samma pris köpte den för några år senare .. .

Flakmonkey

För många. Har en dröm att någon gång få möjligheten att inreda ett eget lite gameroom där allt får plats utan att det ser ut som ett hoarder-näste, i dagsläget är tyvärr det mest nedpackat i förrådet. Men ska jag gå efter vad som är äldst så är det nog en Intellivision eller Atari 2600 beroende på när de specifika maskinerna jag har gjordes.

Har den här veckan hunnit med att köpa spel till Gamecube och Mega Drive så här lever gamla tider kvar.

Har följande:
PS1 (TJock(moddad) och slim)
PS2 (Tjock)
PS3 (40GBitaren)
PS4
PSP (första modellen tror jag och i Rosa,,,)
PS Vita (vet ej vilken model)

SNES + Super Gane Boy
Nintendo 64
Gamecube + Game Boy Player
Wii
Wii U
Switch
Game Boy
Game Boy Color
Game Boy Advance
New 3DS XL (som jag spela vanliga DS-spel på också)

Mega Drive

Supet NT

Gammal PC

Har ägt:
NES
Sega Saturn
Neo Geo AES
Nintendo DS
Samt flera varianter av några nämna ovan som har sålts, byts ut eller till och med stulits.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Mitt PS original blev stulet med FFVII-skivan i från mitt skåp på jobbet(!) tidigt 2000-tal.

Men original NES med pistol, ett par Game N Watch, Wii original, Xbox 360 och eventuellt mitt första Xbox med chip finns alla nerpackade i olika lådor. N64:an har sonen tagit i beslag.

Xbox One X och PS4 Pro står framme men går snart i pension till förmån för next gen.

Jag har oerhört svårt att sälja gamla konsoler trots att jag i princip aldrig använder dem när de väl packats undan. Vet inte riktigt varför det är på det viset, men det har alltid varit så.

Medlem

Har en Vectrex stående i garderoben (som fortfarande funkar)...


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

PS2, Xbox, PSP, Xbox 360 och PS4 (som kommer bli gammal när jag får min PS5 i morgon). Min gamla C-64 ligger möjligen och skräpar hos päronen.

Medlem

jag har
nes, snes, gameboy color, game watch
mega drive
xbox classic
ps2, ps3


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

N64, GBA SP, GameCube, Wii, Wii U, 3DS, PS3.

"Aktuella" konsoler är PS4 och Switch.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Har en chippad ps1 som inte går att sälja då det tydligen inte är tillåtet att sälja chippade konsoler, har också en ps2 samt en Xbox One X.

Medlem

Ok, here we go...
Nintedo Entertainment System (SCN/Bergsala) x2, Famicom, Famicom Disk System, Famicom HVC 101 x2, Sega Master System (Eur/Swe), Sega Master System 2 (Eur/Swe), PC Engine (PC Enjin), Sega MegaDrive 1 (Eur/Swe), Sega MegaDrive 2 (Eur/Swe), Sega MegaCD (inkl Sega MegaDrive 2), Super Nintendo Entertainment System (SCN/Bergsala) x2, Super Famicom, Nintendo 64 (JPN), Nintendo 64 (Bergsala/SCN) och PlayStation 1 (PAL, SWE).

Tog inte med de bärbara, men i stort är det alla olika GameBoy varianter förutom 3DS. Och inte heller alla mini/classic konsoler, men för att sammanfatta: jag har alla.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Har en Atari Lynx liggandes i en låda. Var ett tag sen jag spelade på den men jag tror att det fortfarande fungerar.

Medlem

Datorer ej inräknat:

Nintendo Entertainment System
Nintendo M82
Super Nintendo
Nintendo 64
Nintendo Game Cube
Nintendo Wii
Nintendo Wii U "Premium"
Nintendo Switch
Nintendo Game Boy
Nintendo Game Boy Pocket
Nintendo Game Boy Color
Nintendo Game Boy Color Pokémon Special Edition
Nintendo Game Boy Advance SP
Nintendo Game Boy Micro
Nintendo DS Lite
Nintendo 3DS
New Nintendo 3DS XL

Sega Master System
Sega Mega Drive (x3)
Sega Mega Drive 2
Sega Mega CD
Sega Multi Mega
Sega Nomad
Sega Game Gear (x2)
Sega 32X
Sega Saturn
Sega Dreamcast (x2)

Sony Playstation SCPH-1001
Sony PS One
Sony Playstation 2 (2000 Launch)
Sony Playstation 3 (2006 Launch)
Sony Playstation 4
Sony Playstation 4 Pro
Sony PSP 1000
Sony PSP 3000
Sony Playstation Vita PCH-1000

Microsoft XBOX
Microsoft XBOX 360 (X2)

Commodore Amiga CD32
Commodore CDTV
Amstrad GX4000
Atari 2600 (6-switch)
Atari Lynx
Atari Jaguar
Neo Geo AES (X2)
Neo Geo Pocket Color
Pc-Engine SuperGrafx med Super CD-ROM2
Panasonic FZ-1 3DO
Panasonic FZ-10 3DO
Goldstar 101M 3DO
Philips CD-i 220
Philips CD-i 470
Philips Videopac G7000
Philips Videopac+ G7400
Colecovision
Luxor Video Entertainment Computer (Fairchild Channel F)
Milton Bradley Vectrex
Tiger Telematics Gizmondo
Mark III (X2)
Wonderswan
Watari Supervision
Nokia N-gage QD (X2)
GP2X
Videomaster Olympic

Arkadhårdvara:
Sega Naomi 2 med Naomi 2 GD-ROM
Capcom CPS2
Neo Geo MVS MV-1C
Neo Geo MVS MV-1FZ
Hyper Neo Geo 64
Taito F3
Sammy Atomiswave


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har ett Sega Megadrive som var den första konsolen jag ägde med alla tillhörande Sonic spel.
Har också ett Xbox som jag chippade helt själv när jag gick i gymnasiet och typ 200 spel som jag laddade ner från PirateBay.
Köpte ett Gamecube för några år sedan och spelade igenom några av dom bästa spelen på konsolen. Lånade tyvärr ut det till en kompis och glömde bort det lite och när jag fick tillbaks det var det i väldigt dåligt skick samt en av mina svarta original handkontroller saknades. Sista gången jag lånar ut något.
Sedan har jag ett DS Lite, en PS Vita, Xbox 360 och ett PS3.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Datorer ej inräknat:

Nintendo Entertainment System
Nintendo M82
Super Nintendo
Nintendo 64
Nintendo Game Cube
Nintendo Wii
Nintendo Wii U "Premium"
Nintendo Switch
Nintendo Game Boy
Nintendo Game Boy Pocket
Nintendo Game Boy Color
Nintendo Game Boy Color Pokémon Special Edition
Nintendo Game Boy Advance SP
Nintendo Game Boy Micro
Nintendo DS Lite
Nintendo 3DS
New Nintendo 3DS XL

Sega Master System
Sega Mega Drive (x3)
Sega Mega Drive 2
Sega Mega CD
Sega Multi Mega
Sega Nomad
Sega Game Gear (x2)
Sega 32X
Sega Saturn
Sega Dreamcast (x2)

Sony Playstation SCPH-1001
Sony PS One
Sony Playstation 2 (2000 Launch)
Sony Playstation 3 (2006 Launch)
Sony Playstation 4
Sony Playstation 4 Pro
Sony PSP 1000
Sony PSP 3000
Sony Playstation Vita PCH-1000

Microsoft XBOX
Microsoft XBOX 360 (X2)

Commodore Amiga CD32
Commodore CDTV
Amstrad GX4000
Atari 2600 (6-switch)
Atari Lynx
Atari Jaguar
Neo Geo AES (X2)
Neo Geo Pocket Color
Pc-Engine SuperGrafx med Super CD-ROM2
Panasonic FZ-1 3DO
Panasonic FZ-10 3DO
Goldstar 101M 3DO
Philips CD-i 220
Philips CD-i 470
Philips Videopac G7000
Philips Videopac+ G7400
Colecovision
Luxor Video Entertainment Computer (Fairchild Channel F)
Milton Bradley Vectrex
Tiger Telematics Gizmondo
Mark III (X2)
Wonderswan
Watari Supervision
Nokia N-gage QD (X2)
GP2X
Videomaster Olympic

Arkadhårdvara:
Sega Naomi 2 med Naomi 2 GD-ROM
Capcom CPS2
Neo Geo MVS MV-1C
Neo Geo MVS MV-1FZ
Hyper Neo Geo 64
Taito F3
Sammy Atomiswave

Har du kvar alla dessa? Själv har jag bara Atari från 82 och Sega Mega Drive kvar. Vet ej varför jag har kastat allt annat. Tänkte nog just då att det bara tog plats.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Har du kvar alla dessa? Själv har jag bara Atari från 82 och Sega Mega Drive kvar. Vet ej varför jag har kastat allt annat. Tänkte nog just då att det bara tog plats.

Japp, det är min nuvarande samling. Jag köper i perioder, ibland har jag inget retrosug och samlingen ligger i dvala, sedan ser jag någon artikel eller video och suget kommer tillbaka och så införskaffas något nytt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Har en princip oanvänd amiga 600HD, Nintendo 8 bit, ps1-3 och så nån 70-tals konsol, atari tror jag det var

Fragtjuv

Jag har en SuperNintendo men den ligger i ärlighetens namn bara i en låda. Det är dock lite moddad så den kan även köra amerikanska kassetter


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Konsoler? Aldrig ägt en, bara kört på PC! Men kul att folk behåller dom, lite av helgerån in ifall man slänger dom!

Medlem

Har haft en rad konsoller sen runt 1990, då jag fick mitt första NES.
Sen blev det SNES, PS1, N64, PS2.... etc etc.

Men sålde allt det gamla för en del år sen, då jag fick ett schyst pris för allt. Var en del ganska värdefulla spel till framför allt Snes, tex Harvest Moon (bara det tror jag gick för en bit över 3000kr).
Saknar det lite nu i efterhand, men rent skralt så låg det ändå bara och tog plats.
Då är det smidigare med en RetroPie dom gångerna nostalgin smyger på

Medlem

Atari Lynx II

Medlem

Den äldsta maskinen jag äger är Vectrex som hade release 1982.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vectrex

Annars har jag i dagsläget kvar PS1 (chippad så den kan spela utländska spel), PS2, Gamecube och Xbox 360.
Samtliga vill jag även sälja av till någon som erbjuder ett bra pris


signatur
Medlem

Har NES, SNES, PSX, PS2, PS3, Xbox 360 och ett 3DS som jag antar räknas till den äldre skolan. (Än om 80-talisthjärtat egentligen bara godkänner NES, Super Nintendo och eventuellt PSX.)

Sen finns det även PS4 och ett Switch här hemma, som nån skrev så skulle jag aldrig få för mig att slänga nån av dom. Tänker det kan bli kul för framtida kids att hitta i garderoben!

Medlem

Tror även att jag har en gammal pong-konsoll som ligger nånstans, men är osäker på ifall den funkar eller ej.

Medlem

Jag har min gamla Fairchild Channel F, eller Luxor som den marknadsfördes för i Sverige från 1976. Tyvärr fungerar inte någon av spakarna (handkontrollerna) längre. Det ligger i planerna att försöka renovera dom och få dom att fungera, för spelet fungerar i övrigt fortfarande. Har sju cartridge till den.

För övrigt skär det djupt i mitt gamla Commodore-hjärta att så många ser C64 som en konsol...

123
Skriv svar