Spelet som du spenderat flest timmar med?

Medlem

Battlefield 1942, alternativt Battlefield 2.

World of Warcraft såklart, många år man plöjt där så kanske att det toppar totalt sett.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av 4liv3:

FiveM blir nästan 5 timmar per dag i genomsnitt slaget på 365 dagar.

haha jisses... har inte kunnat spela så mycket de senaste 3månaderna pga pendlande till jobb men nu när jag flyttat kommer nog dessa 5h bli något fler på ett helt år gissar jag Brukar ändå spela runt 5-8h/kväll när jag är hemma från jobbet om inget annat är inplanerat.


signatur

Halo kompis!

Medlem

FFXIV ca 2.700 timmar enligt räknaren o-O

Medlem

1. WoW (300 dagar sist jag kollade)
2. Battlefield 2
3. Skyrim
4. Witcher 3 (500-ish timmar)

Medlem

Dota 2 blev det en hel del i mina yngre år, slutat spela för flera år sedan. Men det är väl det tillsammans med Football Manager som stulit flest timmar av mitt liv.

Avstängd

6000+ timmar på cs 1.6 genom åren.

Medlem

7000 h - World of Warcraft

Överlägsen etta på listan. WoW och Battlefield 4 var de enda spelen som har klockat in över 1000 h.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Tror aldrig något kommer slå WoW-tiden. Hade nog 500 dagar speltid på ett fåtal karaktärer tillsammans.

Annars är det Pubg och Dota samt några tusen i Day of Defeat som jag fortfarande spelar

Medlem

Måste nog vara WoW, EVE Online och eventuellt BF 2

Medlem

PUBG. Med dryga 2000 timmar.

Medlem
Skrivet av robbis:

Starkt jobbat...
då har du snittat 4,5 timmer per dag i 12 år...
Tänk om du jobbat dessa timmar istället, då hade du tjänat om medellönen är 225kr i timman * 20.000 = 4.500.000 kr

Haha satan vilken bra medellön

Medlem

Skyrim +1000 h

Flakmonkey

Unreal Tournament 2003/2004, oklart hur mycket dock men med tanke på alla timmar man la ned på att organisera turneringar, vara domare, etc så blir det en jävla massa utöver själva spelandet också

Medlem

Jag är en sån där tråkig person som spelar nästan alla spel. Svårt att fastna för bara ett.

Men för nämna några så

Path of Exile
Rocket League
Dayz (inkl dayz mod och standalone)

Medlem

Kring 10.000 timmar i Wow på snart 16 år.

Medlem

1.Quake2
2.WC3
3. Rust
4. unreal tournament

Medlem

Måste ju vara WoW.. lite över 100 dagar på 3 karaktärer vilket resulterar i ca 8000h plus.. plus alla andra alts och skräp som man spelat :/

Europa Universalis 4a på andra plats med lite över 3000h

Medlem

Om man räknar alla versioner av Counter-Strike till ett spel, så vinner det lätt. Har inte så mycket timmar i source eller GO (750 timmar vardera) men har definitivt spelat 1.6 mer än dessa två. Så kanske 3 000 timmar totalt?

Efter det är det nog League of Legends. Spelade det konstant 2010-2012. Satt men en kompis för en massa år sedan och uppskattade hur mycket tid jag lagt ned på LOL. Kom fram till ca 2 000 timmar. Efter 2012 har jag knappt rört spelet.

Medlem

En top 3 borde landa på:

1. Wow, helt klart, spelat av och på sen releasen i Europa.
2. Dota 2, 3911 timmar på steam, plus ett par hundra timmar till på andra accounts.
3. Black Desert Online, räknat timmar så fick jag reward för 5000 timmar häromdagen. Men där är en stor del utav majoriteten av timmarna afk.

Medlem

World of Warcraft - 18 000+ timmar
Forsaken World - Ungefär 900 timmar
GTA V - Ungefär 400 timmar
CS (innan det blev 1.3) - Ingen aning om hur mycket men är nog några 1000 timmar


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Zelda Breath Of The Wild

Medlem

Har en del över 100 timmars spel.. Witcher3, Nioh 2, många av Final Fantasy liren, Fallout 4, båda Last of us och nu senast drog jag över till tre siffrigt på Cyberpunk. Jag kommer alltid till en känsla som säger! Nu är det nog.. sen spelar jag aldrig om samma spel utom nått undantagsfall. Finns kanske för mycket spel🤪 Räknar dock inte med spel som Star Craft serien, AoE och WOW då jag anser att dessa spel aldrig har ett slut. Finns en del timmar där också...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Time you enjoy wasting is not wasted time

OT: säkert WoW eller BF3, en väldans massa timmar har jag tryckt ner i dessa!

Cities Skylines. ~1500h

Det finns liksom ingen gräns för hur mycket man kan bygga och detaljera om och om igen. Plus att det är som ett nytt spel varje år iom alla nya moddar som fortsätter komma i samma takt som när spelet släpptes för över 5 år sen.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Sarky:

7000 h - World of Warcraft

Överlägsen etta på listan. WoW och Battlefield 4 var de enda spelen som har klockat in över 1000 h.

Så många timmar många har lagt ner på WoW, glad jag aldrig fastnade där, eller kanske är jag lyckligt ovetande om vad jag missat?
Kul med alla svar!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Alltså utan att veta så måste det ju vara typ något gammalt Tetris på Amiga typ Twintris.. Men av modernare spel så måste Binding of Isaac och whitcher 3 ligga bra till.

NEEEEJ!!! Hur kunde jag glömma??? PacMan DX+ måste vara det jag lagt mest på. Tveklöst!

Medlem

Guild Wars 2 och Dota 2 som båda ligger på runt 3500h, följt av Guild Wars 1 på sisådär 2000h.

Medlem

Trodde jag låg åtminstonde i toppskiktet med mina 1900 timmar/spel men visar sig snarare att jag inte ens är med i matchen överhuvudtaget. Imponerad!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Stellaris

Medlem
Skrivet av wololo:

Skulle gissa på att min karaktär i Final Fantasy XI sitter på en cirka 500 dagars playtime nu, ska kolla när jag kommer hem (tänker ej visa min fru den )

OK, nu kollade jag....

920 days 10 hours 46min 57 seconds.

nu är det ju dock ett 18 eller 19 år gammalt MMORPG, tror att 30-50% av den tiden kan ha varit AFK

Skriv svar