Nacon svarar i The Sinking City-bråket: "Orättfärdiga anklagelser"

Robot
Nacon svarar i The Sinking City-bråket: "Orättfärdiga anklagelser"
Medlem

Kan de inte bara låta liket ligga?

Medlem

Hade inte haft en aning om att det här spelet existerade utan alla dessa nyheter och tweets kring dessa tvister... Så all PR är bra PR, antar jag?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det behövs göras en film av det här...
Jag ser Mark Wahlberg som programmeraren med ett o-ansikte...
...och Al Pacino som åklagar-advokaten, som krossar honom i småbitar, bara med o höja rösten!

Medlem

Startade precis Steam klienten och då kommer det ju upp en mellanstor ruta med nyheter i spelbutiken. Klickar o kollar flera o så dyker The Sinking City "Ute Nu" upp att det finns i butiken. Provar att klicka på det men det funkar ju så klart inte då man ej kommer till den borttagna sidan i butiken. Lite småkomiskt.

** Som jag skrev igår så köpte jag iaf en Steam nyckel via Kinguin och klistrade in den i Valves klient så det fungerar iaf utan problem.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Frilansare

Vilken röra!

Medlem

De kanske skulle kallat det "The Sinking Ship" istället, höhö...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Kan de inte bara låta liket ligga?

Varför? Misstänker att du inte bara hade droppat något som är väldigt viktigt för dig och kan vara finansiellt avgörande.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Varför? Misstänker att du inte bara hade droppat något som är väldigt viktigt för dig och kan vara finansiellt avgörande.

Men det är ju värdelöst och säljer lika bra som armsvett...

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Men det är ju värdelöst och säljer lika bra som armsvett...

Trots dålig försäljning så kan det vara avgörande för folks jobb och företagets framtid, är det inte rimlig att de kämpar, trots motgångar, för det?

Medlem
Kanske.
Skrivet av Drapan:

Trots dålig försäljning så kan det vara avgörande för folks jobb och företagets framtid, är det inte rimlig att de kämpar, trots motgångar, för det?

Har dock svårt att se hur det spelet kan försörja särskilt många i nuläget. Jag kanske underskattar försäljningen, vem vet.

Medlem

En väldigt smutsig historia verkar det som. Nacon verkar bete sig som urtypen av en vidrig utgivare och Frogwares har en lång historia (3 alt. 4 gånger) av att hamna i bråk med andra utgivare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Väldigt intressant story detta. Personligen tror jag mer på Frogware här, speciellt efter videon ovan som lägger fram rätt konkreta bevis.
Ska bli spännande att se vart detta tar vägen!

1
Skriv svar