Forza Horizon 4 finns nu på Steam

Robot
Forza Horizon 4 finns nu på Steam

Runda MS Store. Men det har ett högt pris.

#forza, #forza-motorsport-4, #steam


Medlem

Kul spel, jag kör det via Gamepass. Dock gillar jag inte att rankat onlinespel innehåller så mycket freeroam, dvs kors och tvärs genom buskage och stenmurar - lite väl mycket kaos och för lite skillad racing.

Medlem
Medlem

Skit kul spel, men man är dum om man puntar 700 rikdaler för 3år gammalt spel.

antingen avakta rea vilket jag tror kommer ske efter första månaden, eller om du bara ska spela det i en månad köp gamepass för pc och sen inaktivera det direkt så kan du lira för ca en hundring istället.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För inte så länge sen kostade ett 3 år gammalt spel 3 gånger mindre. I nära framtid kommer ett 3 år gammalt spel kosta 3 gånger så mycket. Välkommen till framtiden!

PS Ja, jag vet, förr i tiden hade vi inte "Deluxe" "Digital" edition. Still.

Medlem

Kul spel men för mycket collectibles. Och man vinner bilar på lootlådevis stup i ett. Man hinner aldrig få några känslor för sin bil innan man får fyrtioelva till.

Medlem
Skrivet av A1200G:

För inte så länge sen kostade ett 3 år gammalt spel 3 gånger mindre. I nära framtid kommer ett 3 år gammalt spel kosta 3 gånger så mycket. Välkommen till framtiden!

PS Ja, jag vet, förr i tiden hade vi inte "Deluxe" "Digital" edition. Still.

Det bästa är när du får betala 3 ggr så mycket för ett 3 år gammalt "nysläppt" grafikkort att köra det på också...

Medlem
Skrivet av A1200G:

PS Ja, jag vet, förr i tiden hade vi inte "Deluxe" "Digital" edition. Still.

Pratar du om 90 tal då? För jag har en kopia av bf 1942 deluxe edition. Där fick man med expansionen road to rome och demo till secret Weapons.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Kul spel men för mycket collectibles. Och man vinner bilar på lootlådevis stup i ett. Man hinner aldrig få några känslor för sin bil innan man får fyrtioelva till.

Synd. Gillade hur det var förr i många racingspel där man började med typ en gammal Polo och som man sen fick tävla med och upgradera tills man hade råd att köpa nästa lite bättre bil. Då kändes det som en bedrift när man äntligen kunde uppgradera.

Men hur är det annars? Bra körkänsla osv?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Synd. Gillade hur det var förr i många racingspel där man började med typ en gammal Polo och som man sen fick tävla med och upgradera tills man hade råd att köpa nästa lite bättre bil. Då kändes det som en bedrift när man äntligen kunde uppgradera.

Men hur är det annars? Bra körkänsla osv?

Ja det är mitt största klagomål på spelet pengar kommer för enkelt. Fast du kan ju välja att inte köra de snabbare bilarna i de flesta tävlingarna får man välja fritt.

Det är en arkad racer jag tycker det är en bra känsla (men kanske inte realistisk) jag kör främst med handkontroll har inte orkat ta fram ratten på väldigt länge. Spelet gör sig enligt mig bäst med några vänner i röstchat.

Medlem

Hade tänkt att shoppa Forza Horizon 4 nu när det släpptes till Steam äntligen men va fan... kom igen nu.. lite mycket cash MicroSoft kräver för ett spel som hade 2018 release. Hade räknat med en prislapp på 39 Euro o inte nypris på 69 Euro. Det var girigt må jag säga.
Jag kommer att invänta en rea som drar ner price tag på ca 39 Euro. Får se om det blir inför sommarens Steam Summer Sale 2021..

Skrivet av Oakenborn:

Synd. Gillade hur det var förr i många racingspel där man började med typ en gammal Polo och som man sen fick tävla med och upgradera tills man hade råd att köpa nästa lite bättre bil. Då kändes det som en bedrift när man äntligen kunde uppgradera.

Men hur är det annars? Bra körkänsla osv?

Angående körkänslan. Har testat demon för några år sedan och körkänslan är suverän i både Forza Horizon 2, 3 och FH 4. Det är ju ett open-world arcad racing och styrningen av bilarna är den bästa i genren helt klart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Blir nog ett köp när det reas ut, beror på om det blir som med Gears Tactics att reapriset fortfarande ligger på 59€, då kan det vara.

Medlem

Forza Horizon. Är det det där spelet där vägarna är 160 meter breda och man i princip aldrig behöver bromsa? Pass.

Redaktör
Skrivet av Chicobello:

Forza Horizon. Är det det där spelet där vägarna är 160 meter breda och man i princip aldrig behöver bromsa? Pass.

De kan nog vara bortåt milen breda med rätt typ av bil. Det är open world, du kör var du vill.


signatur
Medlem

Riktigt roligt spel med rätt nivå på körkänslan för ett open world spel.

Synd bara att PG Games implementerade samma dåliga system för "Community content" som T10 började med iom Forza Motorsport 5. Det dödade nästintill helt den delen av spelet. Glansdagarna var Forza Motorsport 4 helt klart.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Avstängd

Jösses vilken prislapp. Skulle det vara spel som släppts idag skulle det inte göra något, men för ett 3 år gammalt spel? Nej tack.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Fantastiskt spel som jag kan rekommendera till alla, även ni som inte brukar uppskatta bilspel.

Prislappen på Steam svider nog lite, men ska tilläggas att spelet ingår på GamePass samt att vill du äga det så får du det till ett rabatterat pris på Microsoft Store. Just nu för 519kr.

Medlem

Fantastiskt spel, verkligen SYND att det var tvunget att säljas via microsoft store för PC tidigare och att det inte kom ut parallelt på steam från början. Vilken mardröm bara till att installera spelet och få det att lira på kompetenta datorer. Jag köpte det några månader efter release och la det på hyllan direkt och kom tillbaka nu efter något år. Helt sjukt hur buggigt fortfarande kan vara, tog mig en stund att lösa varför spelet crashade under första tutorial uppdraget (hint, du får inte lov att pausa eller alt tabba under det uppdraget, då soft lockar du det....)

Medlem

Forza Horizon 3 & 4 har väldigt bra körkänsla och grafiken och miljöerna fantastiska. Väldigt skönt casual racing spel

Kul att det finns för steam nu

Medlem
Skrivet av Checker:

Jösses vilken prislapp. Skulle det vara spel som släppts idag skulle det inte göra något, men för ett 3 år gammalt spel? Nej tack.

Det sjuka är att absolut nästan alla nya påkostade AAA-spel kostar 59 Euro. Det är MicroSoft som pushar den där extra 10 Euron för sina "nya" spel som då landar på 69 Euro totalt.

Skrivet av Lirilesh:

Fantastiskt spel som jag kan rekommendera till alla, även ni som inte brukar uppskatta bilspel.

Prislappen på Steam svider nog lite, men ska tilläggas att spelet ingår på GamePass samt att vill du äga det så får du det till ett rabatterat pris på Microsoft Store. Just nu för 519kr.

Nej, då lägger jag hellre till lite extra cash för att få ha det i mitt Steam bibliotek. Tack för tipset dock!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

70 euro för ett fyra år gammalt spel?


signatur

Meep!

Medlem

Jag köpte "Forza Horizon 4 Ultimate Edition" för tre år sedan på MS-Store, för nästan tusen kr.
Det är väldigt snyggt, roligt och har bra känsla, men min G27-ratt fungerde inte. Den går att välja, men det blir fel.
I början var det ofta crascher och startade inte på flera dagar, tills patcher kom.
Så, nu måste jag alltså köpa det igen för att få ha det i mitt Steam bibliotek? Som med GTA IV och V.


signatur

autograph

It's not a lake, it's an ocean

Forza Horizon 4 är i och för sig så bra att det lätt är värt 700 spänn.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Forza Horizon 4 är i och för sig så bra att det lätt är värt 700 spänn.

Jovisst, men jag köpte Ultimate Edition för 955 spänn på MS-Store.
Jag vill nu ha det på Steam.


signatur

autograph

Medlem

Forza Horizon 3+4, NFS:Payback och Dirt 5 liknar varandra. Slog det mig nu.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja det är mitt största klagomål på spelet pengar kommer för enkelt. Fast du kan ju välja att inte köra de snabbare bilarna i de flesta tävlingarna får man välja fritt.

Det är en arkad racer jag tycker det är en bra känsla (men kanske inte realistisk) jag kör främst med handkontroll har inte orkat ta fram ratten på väldigt länge. Spelet gör sig enligt mig bäst med några vänner i röstchat.

Jo det går i och för sig men det hade känts mer belönande om man fick kämpa lite för dom fina bilarna.

Ok. Jag kör mest med handkontroll också. Mest eftersom jag inte har en ratt än
Jag gillar körkänslan i Wreckfest där det är ganska lätt att få till en bra sladd och hålla igång den en hel kurva.
Däremot hade jag väldigt svårt med rebooten av Need for Speed där sladdandet funkade ibland och andra gånger inte alls.

Ska nog ge det en chans om priset sjunker kraftigt.


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar