"Omöjlig" genväg i Trackmania skalade bort tre sekunder på världsrekordet

Robot
"Omöjlig" genväg i Trackmania skalade bort tre sekunder på världsrekordet

Det som började som ett aprilskämt blev verklighet - över 500 försök senare.

#speedrun, #trackmania


Medlem

Som en person som inte är varken tävlingsinriktad eller envis fattar jag inte hur dom orkar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det bästa TrackMania någonsin. Vet inte hur mycket tid jag lagt på detta

Medlem

Älskar speedrunners. Alla som håller på med det brukar vara så intelligenta och motiverade

Medlem

Höhö, patcha banan!

Älskar Wirtual och hans ljuva norska dialekt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bävern.Bäversson:

Älskar Wirtual och hans ljuva norska dialekt

Reagerade på att han lät "nordisk" men kollade aldrig upp varifrån han kom.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Querth:

Älskar speedrunners. Alla som håller på med det brukar vara så intelligenta och motiverade

Motiverad är jag men intelligent vette fan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Introducerar klippet för en speedrun med
"it's because of the pioneers that our species advance. Prove that the impossible is indeed possible..."

Jaadu...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Introducerar klippet för en speedrun med
"it because of the pioneers that out species advance. Prove that the impossible is indeed possible..."

Jaadu...

Man kan dock tillämpa samma tankegång till vad som helst... utan folk som utmanar vad som anses möjligt kommer vi ingenstans. Jag ser det inte som att han talar om själva spelet där utan mer generellt om tankesättet.

Ta det senaste Mars utforskandet som exempel. Det var verkligen inte länge sedan det var sett som en total omöjlighet, men nu har vi lyckats ta oss dit flera gånger - på det mest galna sättet någonsin. Att hovra en farkost ovanför marken på en annan planet, och sänka ner ett fordon på ytan. Det är en sån grej som om någon hade fått det förklarat för sig för bara några decennie sedan hade de bara skrattat och sagt det var science fiction.

Ser man något som en omöjlighet, så blir det automatiskt en. Det är ju vad han säger med den inledningen, inte att spelet i sig är så fruktansvärt viktigt.

Medlem

Hade både den här och tråden om Skyrim-moddar uppe, undrade varför det började spelas Skyrim-musik helt plötsligt!

Flakmonkey

Alltid intressant med speed running-filmer, även om det som i det här fallet är ett spel jag inte lirat och att jag inte har tålamod för att hålla på med speed running själv. Kan varmt rekommendera kanalen Summoning Salt för detta ändamål, riktigt grymma filmer som verkligen går in på djupet men på ett sätt som gör att en utomstående kan förstå. Den om Contra är ett typexempel

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Man kan dock tillämpa samma tankegång till vad som helst... utan folk som utmanar vad som anses möjligt kommer vi ingenstans. Jag ser det inte som att han talar om själva spelet där utan mer generellt om tankesättet.

Ta det senaste Mars utforskandet som exempel. Det var verkligen inte länge sedan det var sett som en total omöjlighet, men nu har vi lyckats ta oss dit flera gånger - på det mest galna sättet någonsin. Att hovra en farkost ovanför marken på en annan planet, och sänka ner ett fordon på ytan. Det är en sån grej som om någon hade fått det förklarat för sig för bara några decennie sedan hade de bara skrattat och sagt det var science fiction.

Ser man något som en omöjlighet, så blir det automatiskt en. Det är ju vad han säger med den inledningen, inte att spelet i sig är så fruktansvärt viktigt.

Redaktör

Tålamod på gränsen till galenskap. Imponerande.

Vi var ett par kompisar som byggde och delade banor i första Trackmania. Man byggde, testade, byggde om och testade igen tills den hade flyt, sen nötte man som en galning för att få till en svårslagen tid. Och varje jäkla gång var det en av oss (en f.d. moderator här på FZ) som hittade genvägar och spöade bästa-tiden med typ 20 sekunder. Det blev många checkpoints efter det.


signatur
Medlem

Inte en chans att jag tittar på hela videon. När får man se genvägen?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Inte en chans att jag tittar på hela videon. När får man se genvägen?

Samma här. Hatar när videos som kan avhandlas på 15-30 sekunder dras ut i flera minuter. Dock kanske det är lite mer motiverat här men videon hade sannolikt kunnat kortas kraftigt som fan ändå. Med det sagt är klippet när någon klarar hoppet 16:35.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Inte en chans att jag tittar på hela videon. När får man se genvägen?

Haha, för lat för att scrubba igenom en video, shiieeeet, next level.

Medlem

Coolt när en community tillsammans hittar sätt att pressa gränserna. Extra kul med TrackMania när det blir en kapprustning mellan spelarna att finna genvägar och banskapare att skapa minst sagt bisarra utmaningar och ibland även patcha dem...

Medlem

Intressant! Men sånt borde ju vara ogiltigt.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Samma här. Hatar när videos som kan avhandlas på 15-30 sekunder dras ut i flera minuter. Dock kanske det är lite mer motiverat här men videon hade sannolikt kunnat kortas kraftigt som fan ändå. Med det sagt är klippet när någon klarar hoppet 16:35.

Haha tänkte samma sak men jag fastnade och såg hela videon ändå, den var bra

C64
Medlem

bara en gång till ..bara en gång till..bara en gång till ..bara en gång till.. hehe

Medlem

Imponerande, att dom orkar.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Samma här. Hatar när videos som kan avhandlas på 15-30 sekunder dras ut i flera minuter. Dock kanske det är lite mer motiverat här men videon hade sannolikt kunnat kortas kraftigt som fan ändå. Med det sagt är klippet när någon klarar hoppet 16:35.

Dock hade denna video varit sjukt lame om den var 30 sek lång... Detta var ju fan episkt

Inaktiv
Skrivet av snubben:

Dock hade denna video varit sjukt lame om den var 30 sek lång... Detta var ju fan episkt

Mycket möjligt men en stor andel av oss vill bara se biten klippet faktiskt handlar om och inte resterande materialet som säkert är intressant för många andra.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Mycket möjligt men en stor andel av oss vill bara se biten klippet faktiskt handlar om och inte resterande materialet som säkert är intressant för många andra.

Personligen tycker jag hela klippet är nödvändigt för att få känsla för hur mycket som låg bakom det slutgiltiga försöket. Fastnade för hela klippet, skippade lite runt mitten men glad att jag såg det mesta. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Grym video.
Var perfekt till morgonkaffet!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Lite väl mycket töntig heroism i videon "Tack vare de som vågar tänka utanför lådan", "hade det inte varit för pinojärerna", "vågade fortsätta försöka i över ett år". Grabben, det är ett dataspel om bilar. Det handlar inte om att våga eller vara modig, det handlar om att ha tid och brist på bättre saker att göra. Du har själv redogjort för att de lagt tusentals timmar på det här. Tänk vad många hjältar vi skulle ha i världen om alla satt och spelade så mycket dataspel!

Medlem

I de flesta bilspel så kommer det upp en skylt med en text att man kör åt fel håll.
Man måste hålla sig på vägen, och att det inte räknas om och när man går i mål.
Så borde det vara i Trackmania också.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

I de flesta bilspel aå kommer det upp en skylt med en text att man kör åt fel håll.
Man måste hålla sig på vägen, och att det inte räknas om och när man går i mål.
Så borde det vara i Trackmania också.

I trackmania handlar det ju om att du måste krossa vissa checkpoints, hur du spelar mellan dessa checkpoints är upp till dig. Precis som i majoriteten av bilspel...

Medlem
Skrivet av spikes:

I trackmania handlar det ju om att du måste krossa vissa checkpoints, hur du spelar mellan dessa checkpoints är upp till dig. Precis som i majoriteten av bilspel...

Är det alltså så speltillverkaren har tänkt om Trackmania? Det visste jag inte.
I Dirt får man väl inte ta en genväg genom skogen fast man klarat checkpoint!? Det borde inte vara tillåtet i alla fall.
Jag tycker det är fusk när man utnyttjar buggar i spel. Eftersom det ju aldrig var meningen att utnyttja glitcharna.
I sandlådespel kan jag förstå att man kan gå/åka runt hur man vill, (bara man gör uppdragen), men där är det ju meningen.


signatur

autograph

12
Skriv svar