Valheim tappar momentum - Inte längre på Steams topplista över mest lirade spel

Robot
Valheim tappar momentum - Inte längre på Steams topplista över mest lirade spel

Peakade spelet vid sex miljoner sålda exemplar?

#steam, #valheim


Medlem

Har fått ihopa strax över 200h i spelet så har inte mycket mer o utforska...
Väntar spänt på mer content för spelet är riktigt roligt tillsammans med polarna!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Folk har väl spelat klart? Är är väl inte många som spelar samma spel i flera månader?

Medlem

Inte så konstigt, nu har man gjort allt i spelet och alla väntar på DLCn och expansioner.

Medlem

Tror jag har en 60 timmar i spelet och hade grymt roligt att spela med vänner men vapen systemet var ganska meh.
Hammaren var för stark mot mer eller mindre allt.
Pilbågen var ett måste.
Lilla skölden var helt överlägsen den stora.
Spjutet i att jaga early game var okej men bågen med trä pilar klart överlägsen. För att inte tala om att spjut kan åka igenom marken och försvinna och om man har ett dyrt spjut kan det vara jobbigt.

Men spelet var helt klart awesome och kommer nog spela det igen efter några patcher

Medlem
Skrivet av Maysay:

Folk har väl spelat klart? Är är väl inte många som spelar samma spel i flera månader?

Tror alla MMO spelarna skulle säga emot det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Som sagt, man klarar existerande content relativt snabbt. Bygga kan man väl göra längre, men med det ännu ganska begränsade byggsystemet tröttnar man relativt snabbt på det också.

Att det fick sån fart i början var inte så konstigt med tanke på hur stort det blev på Twitch, men nu behövs det verkligen mer content för att hålla igång hype-tåget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Spelar fortfarande med flickvännen och kompisar, men vi sitter inte och nötar sönder direkt utan typ 5-7 timmar per vecka och vi gillar att bygga lika mycket som att äventyra och jaga bossarna som spelet går ut på!

Medlem

Att ha över 100 000 spelare på steam flera veckor efter släpp av ett Early Access spel är en enorm presentation. Helt galet många spelare. Hade de haft 10 000 spelare så hade det fortfarande varit imponerande.

Medlem

Nu kan de gå i pension.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tror alla MMO spelarna skulle säga emot det

Jo, men Valheim är inget MMO 🙂 tror de skulle ha tröttnat efter ett tag också.

Medlem

för mig höll spelet rätt länge runt 2 till 3 veckor? under tiden så skaffade jag allt de "bästa" gear etc och byggde dom byggnader jag tyckte jag behöva+ att dom skulle vara snygga och passa in på något sätt., Men att bygga bara för att bygga är inte min grej så när jag väl klara av nuvarande sista bossen etc då stoppa jag tills mer saker kommer ut.

Medlem

Klockat in på 141 timmar, och efter man rensat allt och testat bygga allt möjligt är man jävligt mätt måste jag säga. Nu får de skynda sig med contentupdates om man inte skall ge upp liret


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Klockat in på 141 timmar, och efter man rensat allt och testat bygga allt möjligt är man jävligt mätt måste jag säga. Nu får de skynda sig med contentupdates om man inte skall ge upp liret

Shit, jag har över 100h och har enbart klarat 2 bossar 😂 förstår inte vad jag gör i spelet. Ligger på ca: 250 dagar i game.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Folk har väl spelat klart? Är är väl inte många som spelar samma spel i flera månader?

Skrivet av Ankh:

Tror alla MMO spelarna skulle säga emot det

Skrivet av Maysay:

Jo, men Valheim är inget MMO 🙂 tror de skulle ha tröttnat efter ett tag också.

Jag har spelat Rust i princip varenda dag i flera år nu. Har nästan 3000 timmar i det. Finns många på de servrar jag spelar på som har ännu mer speltimmar.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Gnällkuk

Ptja, det är ju ett early access-spel... Jag gissa på att 95% av alla som spelat det lagt ned mer tid på denna EA-titel än de senaste typ fyra EA-spelen det kört tillsammans


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har 185h i spelet, finns inget mer å göra. Det är fler timmar än vad jag har i senaste tre Battlefield spelen tillsammans.

Tror de gjorde ett misstag genom att släppa spelet så tidigt. Många som nu har spelat det kommer kanske inte komma tillbaka även om det släpps uppdateringar.

Gnällkuk
Skrivet av Ejziponken:

Har 185h i spelet, finns inget mer å göra. Det är fler timmar än vad jag har i senaste tre Battlefield spelen tillsammans.

Tror de gjorde ett misstag genom att släppa spelet så tidigt. Många som nu har spelat det kommer kanske inte komma tillbaka även om det släpps uppdateringar.

Över sex miljoner sålda exemplar och very positive som betyg. Jättestort misstag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tror om dom släpper större nya uppdateringar så kan nog försäljningen ta fart igen.

Och dom klarar sig ekonomiskt tills vidare.

Vi har nog inte hört det sista från Iron Gate.. I och med hur bra det gått.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hur man än ser på spelet så är det ingen tvekan om att spelet är en stor succé som sålt långt, långt över förväntningarna.

Nyhetens behag är kanske över nu och många har gått igenom innehållet och har inte mer att göra än att bygga innan det kommer mer innehåll, så för mig är det bara naturligt att se en nedgång nu. Kommer antagligen bli stora uppgångar varje gång nytt innehåll släpps och svackor däremellan.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Inte så konstigt, nu har man gjort allt i spelet och alla väntar på DLCn och expansioner.

DLC och expansioner?
spelet ska väll bli klart först.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Har 185h i spelet, finns inget mer å göra. Det är fler timmar än vad jag har i senaste tre Battlefield spelen tillsammans.

Tror de gjorde ett misstag genom att släppa spelet så tidigt. Många som nu har spelat det kommer kanske inte komma tillbaka även om det släpps uppdateringar.

Känns snarare tvärtom. De släppte spelet i precis rätt tid.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tror om dom släpper större nya uppdateringar så kan nog försäljningen ta fart igen.

Och dom klarar sig ekonomiskt tills vidare.

Vi har nog inte hört det sista från Iron Gate.. I och med hur bra det gått.

Jag skulle tippa att det finns nog en hel del spelare som liksom jag väntar tills någon gång i framtiden då Early Access-fasen avslutas och Iron Gate släpper första "riktiga" versionen av Valheim.

Då kan vi nog se en försäljningskurva som sticker iväg uppåt i rätt bra fart.

Medlem

Finns ju inget nytt så folk väntar på deras stora patchar, inte för att nästa patch verkar spännande...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag skulle tippa att det finns nog en hel del spelare som liksom jag väntar tills någon gång i framtiden då Early Access-fasen avslutas och Iron Gate släpper första "riktiga" versionen av Valheim.

Då kan vi nog se en försäljningskurva som sticker iväg uppåt i rätt bra fart.

Precis, spelet är så välgjort att folk verkar glömma bort att det faktiskt är early access.

Sen tycker jag antal spelare online och sålda ex. är 2 helt olika saker.
Sälja spelet kommer dom dom ju att göra men sen kanske vi inte får något som slår players online peaken på ett tag.

Så "Peakade spelet vid sex miljoner sålda exemplar?" är en lite märklig formulering.

Medlem

Valheim är för bra för att spela i early access, efter 60h och stort sug att spela vidare så känner jag att jag vill vänta till release så det blir en komplett upplevelse. Så jag stannar i Meadows och bygger tills vidare.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag skulle tippa att det finns nog en hel del spelare som liksom jag väntar tills någon gång i framtiden då Early Access-fasen avslutas och Iron Gate släpper första "riktiga" versionen av Valheim.

Då kan vi nog se en försäljningskurva som sticker iväg uppåt i rätt bra fart.

Jag är en utav de som väntat tills en riktig release.

Medlem

Tror folk kommer tillbaks vid släpp av nytt content, och i värsta fall vid 1.0-släppet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Över sex miljoner sålda exemplar och very positive som betyg. Jättestort misstag.

"Overwhelmingly positive", till och med. Dvs över 95% positiva recensioner.

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

"Overwhelmingly positive", till och med. Dvs över 95% positiva recensioner.

Så var det till och med, ett riktigt misslyckande helt klart


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar