HBO Max - Lansering 26/10

Medlem
Skrivet av Thane:

Jag slutade med HBO någon gång förra året men räknas ändå som en ny kund vilket är lite ovanligt. Men 45kr i månaden är inget att klaga över

Så det gäller att inte haft ett "aktivt" konto på en viss tid, najs. Va nog 2år sedan eller nåt sedan jag hade HBO.

Medlem

Varit kund i något år hos dom nu. Men får prova att säga upp det då och registrera en ny användare. Lite konstigt att trogna kunder ska få dyrare priser.

Medlem

Någon som har koll på när det kommer till Telias Sportpaket?

Medlem

Finns Dune på HBO Max redan nu eller kommer den senare?

Medlem

Läste nånstans att den första november skulle den komma på HBO Max.

Medlem

Som vanligt så är det nya kunder som får både äta kakan och ha den kvar. Eftersom det inte heller fungerade att uppgradera till årsabonnemang på grund av okänd anledning så skaffade jag ett helt nytt konto på min reservadress. Det enda som skaver är att HBO fortfarande har mina kortuppgifter, då dessa inte gick att ta bort på gamla kontot.

Medlem

50 % RABATT
LIVET UT*
89 kr 44,50 kr/mån.
TIDSBEGRÄNSAT ERBJUDANDE T.O.M. DEN 30 NOVEMBER

Sålänge du inte säger upp prem. så har du det priset för alltid iaf enligt avtalet

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag hade HBO Nordic och fick mycket riktigt den nya summan på 89:-/månad.
Men jag sa upp det kontot lite snabbt och startade ett nytt med en annan mail och fick då rabatten på 45:-/månaden.
Med andra ord det är väldigt enkelt att komma runt, men det känns som att trogen kund borde få det priset snarare än ny.

Men då lockar de ju inte till några nya kunder

Frilansare

Såja!
Synd att det inte finns mer 4k bara, särskilt serier verkar brista där?

Skrivet av Shadee:

Tror inte det. Befintliga kunder får ett år för 699:- annars 89:-/månad

Då fick @hannes.theorell rätt ändå, att det är skillnad på priset för nya och gamla kunder. Känns som jag kommer höra av mig ikväll och ifrågasätta varför nya kunder är viktigare än de befintliga. Få se vad de säger.

De räknar väl kallt med att gamla kunder stannar kvar.
Särskilt glädjande att det inte går att betala årspriset.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv

Ett tips jag läste på ett annat forum är om ni vill ha mail till er vanliga mail och har gmail kan ni regga nytt konto med ett + efter ett användarnamn och ändå få det till samma mailkorg.

T.ex har jag idag fzlover@gmail.com så kan jag regga fzlover+hbomax@gmail.com och ändå få det till min vanliga mailkorg Så får ni 50% med "samma" mail.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Ett tips jag läste på ett annat forum är om ni vill ha mail till er vanliga mail och har gmail kan ni regga nytt konto med ett + efter ett användarnamn och ändå få det till samma mailkorg.

T.ex har jag idag fzlover@gmail.com så kan jag regga fzlover+hbomax@gmail.com och ändå få det till min vanliga mailkorg Så får ni 50% med "samma" mail.

Det ska testas! Tack så mycket!
Sjukt segt att ta hem appen. Ovant att det ska ta en kvart för en app... Men hög belastning på servrar idag kanske?

CTI
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Finns Dune på HBO Max redan nu eller kommer den senare?

Dune ska komma 1-2nov, vad jag läst på andra forum, 45 dagar efter bio release.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Skribent
Skrivet av robbis:

50 % RABATT
LIVET UT*
89 kr 44,50 kr/mån.
TIDSBEGRÄNSAT ERBJUDANDE T.O.M. DEN 30 NOVEMBER

Sålänge du inte säger upp prem. så har du det priset för alltid iaf enligt avtalet

Det står dock även:

"Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. "

Så det låter som de tar sig friheten att ändra priset....?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det står dock även:

"Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. "

Så det låter som de tar sig friheten att ändra priset....?

Jo men de 50% bör ju kvarstå även om dom höjer det till 109kr igen så borde det bara bli 54,50

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det står dock även:

"Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. "

Så det låter som de tar sig friheten att ändra priset....?

Antar att det ändå kommer vara 50%. Så höjs priset till 100kr kommer det kosta 50kr för de med rabatten.

Edit: Nästan tillräcklig snabb...

Skribent
Skrivet av robbis:

Jo men de 50% bör ju kvarstå även om dom höjer det till 109kr igen så borde det bara bli 54,50

Skrivet av Thane:

Antar att det ändå kommer vara 50%. Så höjs priset till 100kr kommer det kosta 50kr för de med rabatten.

Edit: Nästan tillräcklig snabb...

Absolut, men kan vara värt att notera.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Såja!
Synd att det inte finns mer 4k bara, särskilt serier verkar brista där?

Precis, många av deras stora påkostade serier saknar 4K helt.
Börjar bli tveksam till köp nu

Skribent
Skrivet av JRico:

Precis, många av deras stora påkostade serier saknar 4K helt.
Börjar bli tveksam till köp nu

GoT borde de lägga upp i 4K. Men då slutar väl boxen säljas....


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag är än så länge imponerad. Priset är lägre, utbudet större och appen fungerar så här långt väldigt mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

GoT borde de lägga upp i 4K. Men då slutar väl boxen säljas....

Det gäller även Westworld och His dark materials, påkostade serier som verkligen skulle göra sig i 4K.

Skrivet av hannes.theorell:

De räknar väl kallt med att gamla kunder stannar kvar.
Särskilt glädjande att det inte går att betala årspriset.

känns ganska självkart att det e så..
dom vet nog med ganska stor säkerhet att dom får fler nya kunder än vad gamla kunder kommer lämna för det erbjudandet


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av JRico:

Precis, många av deras stora påkostade serier saknar 4K helt.
Börjar bli tveksam till köp nu

För att det ska vara värt det(att ha mer i UHD) borde bitrate höjas eftersom man ligger så otroligt långt från en UHD Blu-Ray.
Det ser bra ut för att vara en stream men inte mer.
Det är absolut stor skillnad på FullHD och UHD på t.ex. Netflix; men tar man UHD Blu-Ray är det flera steg up från UHD på streaming.

Skulle vilja att mer material var i HDR, och kanske något högre bitrate alternativt 10-bit men då måste man ha ny TV igen


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

För att det ska vara värt det(att ha mer i UHD) borde bitrate höjas eftersom man ligger så otroligt långt från en UHD Blu-Ray.
Det ser bra ut för att vara en stream men inte mer.
Det är absolut stor skillnad på FullHD och UHD på t.ex. Netflix; men tar man UHD Blu-Ray är det flera steg up från UHD på streaming.

Skulle vilja att mer material var i HDR, och kanske något högre bitrate alternativt 10-bit men då måste man ha ny TV igen

Mjo de flesta streamingtjänsterna har låg bitrate för 4K. Den enda jag testat som faktiskt ser helt okej ut är Apple TV, och efter lite efterforskning är bitraten där betydligt högre än på t.ex. Netflix.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skrivet av Snake Plissken:

känns ganska självkart att det e så..
dom vet nog med ganska stor säkerhet att dom får fler nya kunder än vad gamla kunder kommer lämna för det erbjudandet

Om jag får vara än mer konspiratorisk så tror jag att det är mddvetet att det inte går att ändra till att betala för ett år. När det väl kommer igång att fungera så har folk glömt av att de skulle ändra sin betalplan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av hannes.theorell:

Om jag får vara än mer konspiratorisk så tror jag att det är mddvetet att det inte går att ändra till att betala för ett år. När det väl kommer igång att fungera så har folk glömt av att de skulle ändra sin betalplan.

Kommer ju inte säga att du skall på med folie hatten för att säga så 🙂

För hade inte blivit ett dugg chockad om du har rätt i det, företagen vet hur lätt vi kunder glömmer saker


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Nykundspriset är 44,5 kr / mån
Säg att man lever i 50 år till…

44,5*12*50 = 26 700 kr


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Ganska störande att man inte kan bara förlänga på sitt nuvarande men det går ut om 2 veckor. Erbjudandet gäller ju till sista Nov så får testa att regga när det gått ut eller köra med en annan mail. Just eftersom det är det priset tills man säger upp det, inte bara ett introduktionspris som gör det irriterande.

Fast skoj att dom kör nya bra filmer. Ska ta och se Suicide och Malignant till helgen.

Skrivet av Hanzo:

Nykundspriset är 44,5 kr / mån
Säg att man lever i 50 år till…

44,5*12*50 = 26 700 kr

Dom lär ju öka priset under dom åren


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Skulle se på platta igår. Gick inte på grund av lagg. Någon annan som upplevt samma.

Skriv svar