Battlefield 2042

Robot
Battlefield 2042

Vår pågående recension har nått vägs ände - nu sätter vi betyg!

#battlefield-2042, #recension


Geeks Gaming

Jag förväntar mig spelkväll med redaktionen bc2 rush alla kartor!

Frilansare
Skrivet av Jinxswe:

Jag förväntar mig spelkväll med redaktionen bc2 rush alla kartor!

Synd bara att den enda på redaktionen som kan sikta ordentligt i fps har slutat

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Synd bara att den enda på redaktionen som kan sikta ordentligt i fps har slutat

Då ser vi fram mot att spela MOT redaktionen!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Joakim Bennet:

Synd bara att den enda på redaktionen som kan sikta ordentligt i fps har slutat

On topic: Genidrag av DICE att släppa Bad Company 2 och Battlefield 3 i samma spel. Även om 2042 är dåligt har vi (i någon mån) två fullpottare att falla tillbaka på.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming
Skrivet av Joakim Bennet:

Synd bara att den enda på redaktionen som kan sikta ordentligt i fps har slutat

Mer kills för mig helt enkelt.

Frilansare
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Synd bara att den enda på redaktionen som kan sikta ordentligt i fps har slutat

Carl Gustav löser det lilla problemet.

Medlem

Ögongodis deluxe måste jag säga.

Medlem
Citat:

"En liten förändring som ändå stör mig relativt mycket är att scoreboarden plockats bort - nu kan du inte längre se din K/D eller dina poäng. Det är lite synd, eftersom det blir svårare att se hur det går för dig och dina lagkamrater. Den enda statistik som spelar någon roll nu är antalet återstående respawns. Tyvärr försvinner då en av sakerna jag gillade med BF: När det går åt skogen för laget kunde du ändå fokusera på att göra så bra ifrån dig som möjligt på ett individuellt plan. Nu finns inte den möjligheten kvar."

Det här är nått jag efterfrågat länge i BF.
Bli av med alla tryhards som bara vill ha en fin k/D och fokus på att spela för laget ist.
Behövs ingen individuell scoreboard i ett lagspel.

Synd att det tog så länge för Dice att inse detta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det här är nått jag efterfrågat länge i BF.
Bli av med alla tryhards som bara vill ha en fin k/D och fokus på att spela för laget ist.
Behövs ingen individuell scoreboard i ett lagspel.

Synd att det tog så länge för Dice att inse detta

Alltså jag förstår absolut vart du kommer ifrån och vad du lägger fokus på. Däremot vill jag ju själv kunna veta min egen prestationsförmåga. K/D skiter jag fullständigt i men jag vill se min individuella totala score som jag får genom att ta över punkter, skydda punkter och massa annat som också vanligtvis har gett poäng.

Att man fokuserar mer på lag är positivt men jag måste fortfarande få se min egna prestation.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det här är nått jag efterfrågat länge i BF.
Bli av med alla tryhards som bara vill ha en fin k/D och fokus på att spela för laget ist.
Behövs ingen individuell scoreboard i ett lagspel.

Synd att det tog så länge för Dice att inse detta

Detta gäller väl endast Breakthrough, eller hur? Jag kan inte tänka mig att man räknar respawns i Conquest, det låter super weird. Men, att man skippar k/d-ration skulle inte göra så mycket, kanske att man isåfall räknar Kills on objective skulle räcka. Frågan är hur spelet belönar vissa saker, även om man inte ser k/d-ration så kanske man belönas efter den snarare än att man tar punkter etc.

Avstängd

Spelet är en enda stor scam, vilket inses enkelt om man bara tänker.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Spelet är en enda stor scam, vilket inses enkelt om man bara tänker.

Berätta gärna, du som verkar ha tänkt till

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det här är nått jag efterfrågat länge i BF.
Bli av med alla tryhards som bara vill ha en fin k/D och fokus på att spela för laget ist.
Behövs ingen individuell scoreboard i ett lagspel.

Synd att det tog så länge för Dice att inse detta

Det här kommer inte göra något för att få bort "tryhards". Själv tycker jag det är helt oförståeligt hur man kan skippa något så grundläggande som en riktig scoreboard i ett multiplayer FPS. Man kan spela för laget och jaga K/D samtidigt, det ena slår inte ut det andra. Sen spelar väldigt få för laget, jag själv tycker det här drar ner glädjen av att spela rejält, vill ju se om jag presterar som jag förväntar mig eller ej, nu får man ju sitta och gissa. Riktigt kass ändring.

Medlem

Nostalgikänslan när man ser Rush på Bad Company 2-banorna 🥲

Medlem
Skrivet av Ninami:

Alltså jag förstår absolut vart du kommer ifrån och vad du lägger fokus på. Däremot vill jag ju själv kunna veta min egen prestationsförmåga. K/D skiter jag fullständigt i men jag vill se min individuella totala score som jag får genom att ta över punkter, skydda punkter och massa annat som också vanligtvis har gett poäng.

Att man fokuserar mer på lag är positivt men jag måste fortfarande få se min egna prestation.

Skrivet av DieZe:

Det här kommer inte göra något för att få bort "tryhards". Själv tycker jag det är helt oförståeligt hur man kan skippa något så grundläggande som en riktig scoreboard i ett multiplayer FPS. Man kan spela för laget och jaga K/D samtidigt, det ena slår inte ut det andra. Sen spelar väldigt få för laget, jag själv tycker det här drar ner glädjen av att spela rejält, vill ju se om jag presterar som jag förväntar mig eller ej, nu får man ju sitta och gissa. Riktigt kass ändring.

Ja jag är för en egen scoreboard där man ser egna stats. men det är väldigt tydligt i tidigare spel att många spelar endast för att ligga högst upp på scoreboarden och det har oftast varit mer fördelaktigt att hitta ett sätt att plocka kills ist för play the objective


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag är för en egen scoreboard där man ser egna stats. men det är väldigt tydligt i tidigare spel att många spelar endast för att ligga högst upp på scoreboarden och det har oftast varit mer fördelaktigt att hitta ett sätt att plocka kills ist för play the objective

Vilket är helt okej att göra. Alla ska kunna spela hur dem vill, det här påtvingade tänket att man "måste" spela i lag bara för att det är två lag mot varandra är rätt löjligt imo. Många gillar att spela för att vara bäst/göra bra ifrån sig, gillar man inte det kanske man bör spela ett spel med mindre lag/squads där man endast lirar med likasinnade. Jag själv spelar aldrig för lagets skull utan spelar för att ha kul där kul=vara så högt på scoreboarden som möjligt

Medlem
Skrivet av DieZe:

Vilket är helt okej att göra. Alla ska kunna spela hur dem vill, det här påtvingade tänket att man "måste" spela i lag bara för att det är två lag mot varandra är rätt löjligt imo. Många gillar att spela för att vara bäst/göra bra ifrån sig, gillar man inte det kanske man bör spela ett spel med mindre lag/squads där man endast lirar med likasinnade. Jag själv spelar aldrig för lagets skull utan spelar för att ha kul där kul=vara så högt på scoreboarden som möjligt

Ja det är väll OK att göra så, men det behöver inte hissa upp dig på en lista som är helt oväsentligt egentligen.
Den där scoreboarden driver visst folk till fusk osv. Underskatta inte vissa människors bekräftelsebehov


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming

BF3 och BC2 ALLA DAGAR!!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det här är nått jag efterfrågat länge i BF.
Bli av med alla tryhards som bara vill ha en fin k/D och fokus på att spela för laget ist.
Behövs ingen individuell scoreboard i ett lagspel.

Synd att det tog så länge för Dice att inse detta

Tusen jävla likes, uppduttar och moraliska hurrarop från mig. Visst är det väl kul att få bekräftelse på kills, men i hela serien har det alltid varit behäftat med mindre poäng om du satsade helt på stödjande roller. Med ett fungerande system för wins på lagnivå blir tom "småsaker" som täckande eld etc värdefullt oavsett kills. Extremt bra.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Tusen jävla likes, uppduttar och moraliska hurrarop från mig. Visst är det väl kul att få bekräftelse på kills, men i hela serien har det alltid varit behäftat med mindre poäng om du satsade helt på stödjande roller. Med ett fungerande system för wins på lagnivå blir tom "småsaker" som täckande eld etc värdefullt oavsett kills. Extremt bra.

Korrekt precis så jag alltid tänkt.

Man kan gärna få se sina kills och death och allt vad man nu behöver se i en personlig statruta men behövs ingen global scoreboard för det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Tusen jävla likes, uppduttar och moraliska hurrarop från mig. Visst är det väl kul att få bekräftelse på kills, men i hela serien har det alltid varit behäftat med mindre poäng om du satsade helt på stödjande roller. Med ett fungerande system för wins på lagnivå blir tom "småsaker" som täckande eld etc värdefullt oavsett kills. Extremt bra.

Fast det kommer aldrig funka i praktiken. Det är omöjligt att förvänta sig att 64 pers i ett lag alla ska gå för "teamplay" och springa runt och stötta sitt lag. Sen tror jag inte teamplay motiveras mer i bf 2042? Eller har dem sagt att man får mer poäng för att spela för laget etc?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det här kommer inte göra något för att få bort "tryhards". Själv tycker jag det är helt oförståeligt hur man kan skippa något så grundläggande som en riktig scoreboard i ett multiplayer FPS. Jag själv tycker det här drar ner glädjen av att spela rejält, vill ju se om jag presterar som jag förväntar mig eller ej, nu får man ju sitta och gissa. Riktigt kass ändring.

Ja, en scoreboard måste ju få finnas, även om den inte listar eller reflekterar k/d-ratiot. Viktigast imo är att om Dice vill styra bort tänket runt k/d så bör de inte bara dölja statistiken, utan de måste också sluta belöna högt k/d med automatik. Tex att om man har 50/2 i k/d men har spenderat 0% av tiden på objective så bör man hamna sist, eller iaf ganska långt ner på listan. Detta kanske är nåt man kan ställa in i Portal annars.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det här kommer inte göra något för att få bort "tryhards". Själv tycker jag det är helt oförståeligt hur man kan skippa något så grundläggande som en riktig scoreboard i ett multiplayer FPS. Man kan spela för laget och jaga K/D samtidigt, det ena slår inte ut det andra. Sen spelar väldigt få för laget, jag själv tycker det här drar ner glädjen av att spela rejält, vill ju se om jag presterar som jag förväntar mig eller ej, nu får man ju sitta och gissa. Riktigt kass ändring.

Du känner väl själv hur du spelar? Om du spelar bättre eller sämre.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast det kommer aldrig funka i praktiken. Det är omöjligt att förvänta sig att 64 pers i ett lag alla ska gå för "teamplay" och springa runt och stötta sitt lag. Sen tror jag inte teamplay motiveras mer i bf 2042? Eller har dem sagt att man får mer poäng för att spela för laget etc?

Nej men det kanske ökar det ist.
Dom som gillar att köra solo kan ju fortfarande göra det.

Man behöver inte få poäng för nått, man drar ner tickets på motståndarna ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jäkla fina videos Ser fram emot imorgon <3

Avstängd

Rakt av vansinne att de inte har någon scoreboard. Trodde de bara inte hunnit fixa till betan, men som jag misstänkte så var den inte en gammal build utan så illa som de ligger till. Nu hade jag inte skaffat BF2042 ändå pga den extremism de pushar, men detta är också en deal-breaker.

Ser att en del hävdar motsatsen här. Klart är att de som inte vill att KDR ska reflekteras på scoreboard, är pga de själva är odugliga och ligger längst nere och skäms. För Jo, teamplay i all ära, men det är i första hand ett fps där skjuta, kills etc går först.

Medlem
Skrivet av General White:

Rakt av vansinne att de inte har någon scoreboard. Trodde de bara inte hunnit fixa till betan, men som jag misstänkte så var den inte en gammal build utan så illa som de ligger till. Nu hade jag inte skaffat BF2042 ändå pga den extremism de pushar, men detta är också en deal-breaker.

Ser att en del hävdar motsatsen här. Klart är att de som inte vill att KDR ska reflekteras på scoreboard, är pga de själva är odugliga och ligger längst nere och skäms. För Jo, teamplay i all ära, men det är i första hand ett fps där skjuta, kills etc går först.

Delar inte din åsikt om extremism och "Battlewoke" däremot måste jag hålla med om att det känns som att de som inte vill ha en riktig scoreboard är det som vet att de alltid gör mediokert/dåligt ifrån sig och därför inte bryr sig.

Medlem
Skrivet av General White:

Ser att en del hävdar motsatsen här. Klart är att de som inte vill att KDR ska reflekteras på scoreboard, är pga de själva är odugliga och ligger längst nere och skäms. För Jo, teamplay i all ära, men det är i första hand ett fps där skjuta, kills etc går först.

Skrivet av DieZe:

däremot måste jag hålla med om att det känns som att de som inte vill ha en riktig scoreboard är det som vet att de alltid gör mediokert/dåligt ifrån sig och därför inte bryr sig.

Nej det handlar inte om det, ni har fått om bakfoten.
Men en sak är sant, man hamnar inte så högt på scoreboarden enligt det "gamla sättet" om man väljer att spela på ett visst sätt. Vill bara inte att kills/death ratio mm ska vara fokuset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar