Senaste spelet du klarade?

Medlem

Ratchet and Clank: Rift apart

Inga laddningstider, fantastiskt grafik och flyt, djupt och kul gameplay/uppgraderingar, upplagt för omspel iom Challenge Mode, mycket bra användande av Dualsense, kul story och underbart kontrollschema för utforskning.

Ett av årets bästa utan tvekan. Kanske mer än så.

Köp!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gears of War 3
Tyckte om det väldigt mycket, har överlag kommit fram till att jag verkligen gillar Gears-spelen. Har spelat 1 och 2 tidigare och nyss dragit igång Judgement, hjärndött på sina sätt men också alldeles perfekt att köra när man kanske inte känner sig så sugen på något tyngre.

It's not a lake, it's an ocean

Titanfall 2. Årets sista ur backloggen. Kändes toppen att gå i mål. Kampanjen var kort men intensiv och jag som inte lirat FPS på länge hade lite små svårigheter inledningsvis. Men kontrollen och gameplayet var ju alldeles strålande. Riktigt roligt spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror det kan ha varit Resident Evil Village till PS5an.

Har haft svårt att spela ut spel på sistone, har börjat med både Cyberpunk/Farcry6 till PC. Bra spel, men har bara kommit av mig.


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Shovel Knight!

Bara grundspelet så att säga än så länge, och förstår nog varför det anses vara en modern indie-klassiker. Bandesignen är verkligen helt fenomenal, och musiken, designen, karaktärerna och hela upplägget känns i stort sett fulländat. Jag störde mig dock på att svårighetsgraden mest grundade sig i klumpiga kontroller och en långsam och osmidig karaktär. Att komma från Metroid Dread till detta kändes stundvis frustrerande, men jag måste nog ändå säga att det var grymt bra.

Medlem

Blev precis klar med Mass Effect: Legendary Edition. Fy fan vilka spel! Blir nog en genomspelning till direkt efter Halo


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Klarade precis RDR2. Spelat det från och till i två år. Kändes frustrerande långt, men nu känns det tomt.

Gen
Medlem

Far Cry 6 - Är okej men inte mer än så. Samma gamla FC formula som trots allt är Meh.

Medlem

Spelade igenom Inscryption för någon vecka sedan. Skön stämning och mycket mer än bara ett kortspel. Lätt att spoila sig så läs inte på för mycket om spelet om ni tänkt spela det. Helt klart en goty-kandidat för egen del.

Medlem

Returnal

Fy attans vilket bra spel. Klart ett av de bättre jag kört på år o dar.
Cool story när allt nystades upp o man fick reda på vad som hänt också.

Håller på o försöker ta platinum nu o 100% varje värld.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Doom 2 på PS5, imponerad av sista bossen och att den ens existerade när spelet släpptes. Imponerad av att buggen med för många fiender fortfarande finns kvar också som fick min PS5a att crasha 3 gånger

Måste varit en dryg boss att möta när spelet kom då det inte är så lätt att komma på hur man ska döda honom.

Medlem

Har låst upp allt i Hades. Känns litet tomt faktiskt. Bra spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av greb1989:

Gears of War 3
Tyckte om det väldigt mycket, har överlag kommit fram till att jag verkligen gillar Gears-spelen. Har spelat 1 och 2 tidigare och nyss dragit igång Judgement, hjärndött på sina sätt men också alldeles perfekt att köra när man kanske inte känner sig så sugen på något tyngre.

Klarade precis det också, kändes mer modernt än 2:an vilket är förståligt efter som det är ett nyare spel.
Gillar nog ändå ettan bäst hittills ändå. Har kört Judgement samt Remastern på 1:an, 2:an och 3:an.ska påbörja 4:an efter nyår.

Medlem

Resident evil village

4/5

Stort fan av serien och jag tycker village levererar mycket bra. Speciellt första halvan av spelet där specifikt "banan" med the dollmaker var snudd på ett mästerverk. Andra halvan är inte riktigt lika bra tyvärr, utan att vara dålig på något sätt.

Förstår inte riktigt kritiken heller att spelet skulle ha "tonat ner" skräck till förmån för mer action. Tyckte det fanns en god blandning av atmosfär, känsla av utsatthet och jumpscares. Som jag minns det ingen större skillnad mot sjuan. Tog mig drygt 10 timmar att klara spelet på normal.

Medlem

Klarade precis av Hellblade: Senua's Sacrifice och vilket fantastiskt spel. Hade lite svårt att komma in i det, men efter andra bossen blev det non-stop gaming.

10/10
11/10 med ris

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Klarade precis det också, kändes mer modernt än 2:an vilket är förståligt efter som det är ett nyare spel.
Gillar nog ändå ettan bäst hittills ändå. Har kört Judgement samt Remastern på 1:an, 2:an och 3:an.ska påbörja 4:an efter nyår.

Kul! Ja samtidigt som jag tyckte att tvåan var så oerhört grå rakt igenom, de miljöerna man bjöds på där var rent hemska...Körde också Judgement här häromdagen...Tyckte storyn där var något undermålig även om jag gillade att tonen karaktärerna mellan var något mer mogen. Gillade också hur man inför varje del kunde välja och köra det i hardmode. Något som också slog mig är hur otroligt dålig fantasi Epic hade när det kom till bossfighter i de här spelen, slutbossen i trean och i judgement är ju nästan identiska.

Ska också ta tag i fyran här efter nyår!

Medlem
Skrivet av Manner:

Klarade precis RDR2. Spelat det från och till i två år. Kändes frustrerande långt, men nu känns det tomt.

Oj det var långt tid, bra spel så klart värt! Själv har jag så kasst minne så tar jag längre pauser i spel tappar jag bort storyn och vad karaktärer heter osv. så har svårt att dra ut på spel för länge.

Medlem

Grim Dawn just nu på xboxen

Medlem

Resident evil 7: Stark inledning, många skrämmande moment, sjyst ljudbild och atmosfär. Några roliga pussel, men inget jag skulle spela igen. Den tappade tyvärr mot slutet, men skulle ge det 3.5/5.

Dags för resident evil 8 nu då!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Halo infinite. Var helt ok! Den enda roliga campanjen efter ce.

Medlem

Klarade precis Guardians of the Galaxy.
Vilket spel! Tror det är GOTY för mig!

Medlem

Resident Evil 2 till PS4. Fick det i present våren 2020 och var jättesugen på det men fegade ur när jag förstod vad Mr X hade för roll i spelet. Tog mig i kragen och tog till mig mod för 2 veckor sen och startade spelet och fastnade direkt över hu rkul och beroendeframkallande det var att samla resources och utöka sitt bagageutrymme.

Heltrevligt spel med grym grafik, bra skräckelement blandat med frän action. Ett Toppenspel!

Spelar nu RE3 och gillar även det skarpt hittills.

Medlem

Jag klarade Cyberpunk 2077 igår. Spelade det efter alla fixar och sådant, och då var det ett fantastiskt spel. Jag är redan redo för expansioner och uppföljare.

Flakmonkey

Tales of Arise, första JRPGet jag spelat på länge och jag blev påmind om både varför jag gillade dem så otroligt mycket en gång i tiden och varför jag inte längre spelar dem. I början var striderna skoj, men efter ett tag slog jag över på autostrider (som ju inte är helt auto ändå) eftersom jag ville veta vad det skulle bli av storyn. Ångrar inte alls att jag spelade det, men jag tror att jag hade uppskattat ett turbaserat JRPG mer tbh.

Härnäst blir det troligen Resident Evil Village

Medlem

Klarade nyss av The Gunk. Gick in i det där spelet med 0 förväntningar och får ändå säga att jag blev ganska nöjd. Inget höjdarspel, men jag håller inte med recensionen här på FZ, så uselt var det inte. Kort och ganska så mysigt, väl värt att köra igenom då det bara tar runt 4-5 timmar.

Medlem

Kena: Bridge of Spirits

Mycket mysigt och vackert spel - och relativt utmanande! Dessutom större i omfång än jag vågade hoppas innan release, men ändå såpass avskalat att det inte blir tradigt/enformigt. Rekommenderas!

Börjar nu även närma mig slutet av Death Stranding och därefter blir det nog Subnautica.


signatur

Konsolgubbe

Flakmonkey

F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch

Riktigt bra metroidvania med ett minst sagt unik tema där du är en kanin/hare med en stor robotarm på ryggen som du använder för att pucklar på de onda robotarna som tagit kontrollen över Torch City. Klassiskt upplägg för genren men tycker det gör det hela bättre än de flesta med en vettig dos av tvingad backtracking (du kan såklart backtracka mer om du vill upptäcka allt), smått perfekt svårighetsgrad som verkligen sätter dig på prov mot slutet, tight kontroll och bra combat.

Lägg till detta att det är förbannat snyggt med en stil som väl närmast kan liknas vid Shadow Complex (om man ska ta exempel från samma genre) där 3D-motorn Unreal Engine används till 2D. Lirar man på PS5 så flyter det också på hur bra som helst, vilket är nog så viktigt i ett spel där det behövs en hel del timing.

Helt klart ett av mina favoritspel under 2021 och kan rekommendera det till alla som gillar metroidvanias.

Medlem

Klarade precis av Watch Dogs, det spelet har legat ohyggligt länge i backloggen...Jag gillade det måste jag säga, storyn tog lite tid att komma igång men sen tyckte jag den var helt okej. Spelmekaniskt var det verkligen gott och blandat, känns som att de inte riktigt vågade löpa hela linan ut med hackningen utan väldigt många uppdrag slutade med generisk tredjepersonsskjutande...Vilket var lite synd...Körningen såg jag innan jag började spela fått väldigt mycket kritik och jag kan till viss del förstå den kritiken men samtidigt kändes det lite uppiggande med något annat än det vanliga ack så arkadiga i sådana här spel.

Sitter på de andra spelen också men känner mig sådär halvsugen, det jag gillade mycket med detta var den allvarliga tonen och även om Aiden Pearce nästan blir en karikatyr av en plågad man så har jag ofta lättare att ta till mig berättelser där det finns någon form av svärta. Watch Dogs 2 och Legion känns väldigt glättiga i jämförelse.

Med det sagt tycker jag att spelet helt klart är godkänt, varken mer eller mindre.

Medlem

Halo Infinite på SX.

Jag gjorde alla sidouppdrag och plockade samtliga spartan cores. Spelade på svårighetgrad Heroic. Fantastiska ljudeffekter och bra återanvändning av de gamla musikstyckena. Gameplay var mycket bra, nästan bara roliga fiender i detta spel. Lite lamt med bossar... Kändes tomt efter eftertexterna på gott och ont. Spelet var ju kul så ville ha mer men fanns inget kvar att göra. Fick lite samma känsla som efter Halo Wars 2, att de trots en bra grund ändå verkar ha lagt mest fokus på MP.

4/5

Medlem

Spelade precis om Last of us part 2
Vill gärna veta hur det går för Abby och Lev så ser gärna dem i en 3a

Skriv svar