Dragon Age 4 fokuserar på singleplayer och "val som spelar roll"

Medlem

Spelets koncept art är ovanligt avtändande. Man ser hur de försöker vara edgy med stilen, attityden, den svart-lila färgpaletten nästan som från Red light district i Berlin.

Och anakronistiskt apar de efter 1800-tals Viktoriansk arkitektur, vilket skär sig helt mot de första Dragon Age-spelen.

Det blir så här när man inte respekterar historia. Inte ens historien i sin egen spelserie.

Avskyr det.


signatur

Memento Mori

Medlem

Bioware bara till namnet och säljsnacket har jag hört förr.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Så länge alla är så pessimistiska mot Bioware så lär du ju inte direkt bli alltför motiverade att göra sitt bästa.

Eller så är de extra motiverade att göra det bästa DA någonsin för att bevisa alla fel.

Medlem

Börja med att sätta som mål att folk ska klaga på att ”det är bara Dragon Age: Origins med nya uppdrag”. Känns som det enda sättet att rädda serien.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Who knows? Jag tror ändå på dem, hellre jag tar besvikelsen där och då än att måla fan på väggen nu

Nej nej. Du får inte tycka som du vill. Bioware är skit tycker spelare. En del av skaran i alla fall Då måste givetvis du också tycka det. Så nej nej. Enligt kommenterar får du inte tro på dom.

Skämt å sido. Jag gillade andromeda, gillade inquisition(stavning). Helt klart var det värt för mig. Så jag tror på det här jag med, är övertygad att jag kommer gilla det, min typ sv spel. Jag spelade faktiskt cyberpunk när det släpptes.

Var kritiskt men nu 1 år senare är det en av de mest grymma berättelser jag spelat. Storyn är konst. Ogillade dock witcher 3. Förstod aldrig hypen där. Sen dessa jämförelser golk gör. Näh, det är inte som witcher 3, då är det skit. Typ. Ungefär som att jämföra fifa med zelda.

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Så länge alla är så pessimistiska mot Bioware så lär du ju inte direkt bli alltför motiverade att göra sitt bästa.

Borde de inte bli motiverade att motbevisa kritiker och faktiskt leverera en bra produkt för en gångs skull?
Vad är det där för larv? Ska man inte kalla skit för skit för att utvecklare "gjorde sitt bästa"?

Quake-konnässsör

Det är som är positivt för BioWare nu är att de har allt att vinna på att göra en riktigt bra spel nu, bevisa att BioWare är ett varumärke som står för kvalité inom RPG genren i spelvärlden som satsar på singelplayer med en bra och genomtänkt berättelsen, och strunta i multiplayer och i digitala valutor i spel.

Vi behöver flera spelutvecklar som vågar satsa på bra singelplayer och våga strunta i multiplayer.

Medlem

Fokus på singleplayer? Och EA är okay med det?? 😶

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Så länge alla är så pessimistiska mot Bioware så lär du ju inte direkt bli alltför motiverade att göra sitt bästa.

Eftersom Bioware sitter och läser alla forum. Dessutom kan det mycket väl få motsatt effekt, att de gör något bra för att visa nejsägarna (sådana som jag) har fel.

Skrivet av anon_326443:

Jag ser fram emot DA 4!

Till alla som tycker att Bioware är slut/färdiga/överskattade efter att startarna slutat...
Tycker ni lika illa om Blizzard?
Eller EA, som "utvecklar" Battlefieldspelen?

Tänk efter nu....

Ja, Blizzard/Activision är skit.
DICE är skit.
EA gör dåliga beslut överlag och är för giriga. Ja, Madden/Fifa, jag tittar på er.

Skrivet av G4ruda:

Ja, Blizzard och EA är bedrövliga och varit det i över 10 år, precis som Bioware.

Ganska talande att det enda populära något av dessa företag släppt det senaste decenniet är remakes av gamla favoriter.

Håller inte med. EA har publicerat en del bra det senaste decenniet, tex BF1, SW: Fallen Order, SW: Squadrons, Mass Effect serien, It Takes Two, Apex Legends, A Way Out, etc, etc.

Blizzard däremot lever på gamla meriter.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Håller inte med. EA har publicerat en del bra det senaste decenniet, tex BF1, SW: Fallen Order, SW: Squadrons, Mass Effect serien, It Takes Two, Apex Legends, A Way Out, etc, etc.

Blizzard däremot lever på gamla meriter.

Verkar som att vår smak skiljer sig en del. Fallen order och Apex får inte mig att slå kullerbyttor direkt.

Mass effect var dessutom 10 år sedan.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Verkar som att vår smak skiljer sig en del. Fallen order och Apex får inte mig att slå kullerbyttor direkt.

Mass effect var dessutom 10 år sedan.

Alltså, spelen på min lista. Jag gillar inte allihop själv. Men snacket var om de publicerat något bra eller inte. Väldigt, väldigt många gamers gillade alla dessa titlar. Och argumentet var "de senaste 10 åren", då inkluderas Mass Effect. Sen försök inte slå i mig att Mass Effect 3 var tio år sedan.

Edit: Release datum:
ME: 2007
ME 2: 2010
ME 3: 2012

Så ettan räknas inte senaste decenniet, knappt 2an. Dock 3an och nu 2021 ME Legendary Edition.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Alltså, spelen på min lista. Jag gillar inte allihop själv. Men snacket var om de publicerat något bra eller inte. Väldigt, väldigt många gamers gillade alla dessa titlar. Och argumentet var "de senaste 10 åren", då inkluderas Mass Effect. Sen försök inte slå i mig att Mass Effect 3 var tio år sedan.

Edit: Release datum:
ME: 2007
ME 2: 2010
ME 3: 2012

Så ettan räknas inte senaste decenniet, knappt 2an. Dock 3an och nu 2021 ME Legendary Edition.

Väldigt många gamers köper Fifa varje år också. Behöver inte vara ett bra mått på hur det går för en studio.

I år var det 10 år sedan ME3 släpptes, tycker inte att vi behöver räkna dagar. Min poäng kvarstår.

En remake på en gammal stortitel är snarare ett symtom på problemet än ett motbevis. Andromeda misslyckades och framgången kom istället med att släppa de gamla spelen igen. Precis som Diablo 2 för Blizzard. Vilket var varför jag skrev i mitt ursprungliga inlägg att bara remakes varit framgångsrika.

Men du behöver absolut inte hålla med mig. Mitt förtroende för Bioware och Blizzard är borta sedan länge
Förtroende för EA har aldrig funnits.

Medlem

Origins är bland de bästa spelet jag kört, spelat om de ett antal gånger. 2an ville jag verkligen tycka om men gick bara inte, de hade så mycket potential men kändes aldrig färdigt enligt mig. Inquisition kittlade mig i heimdalen och fick mig att åter tycka om serien.
Med de sagt längtar jag oerhört till 4an, särskilt med tanke på hur trespasser DLC slutade..

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Väldigt många gamers köper Fifa varje år också. Behöver inte vara ett bra mått på hur det går för en studio.

I år var det 10 år sedan ME3 släpptes, tycker inte att vi behöver räkna dagar. Min poäng kvarstår.

En remake på en gammal stortitel är snarare ett symtom på problemet än ett motbevis. Andromeda misslyckades och framgången kom istället med att släppa de gamla spelen igen. Precis som Diablo 2 för Blizzard. Vilket var varför jag skrev i mitt ursprungliga inlägg att bara remakes varit framgångsrika.

Men du behöver absolut inte hålla med mig. Mitt förtroende för Bioware och Blizzard är borta sedan länge
Förtroende för EA har aldrig funnits.

Men om inte försäljningssiffror visar hur bra det går för en studio, hur mäts de då?

Jag nämnde en enda remake, de har publicerat MÅNGA hits de senaste 10 åren. Att du inte gillar spelen tar inte bort faktumet att många, många gamers gör det. Vilket innebär att de är en succé.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar