Diskutera – Flipp och flopp på Playstation Showcase

Robot
Diskutera – Flipp och flopp på Playstation Showcase

Vad tycker du var bäst (och sämst) på spelsommarens första show?

#diskutera, #playstation, #playstation-showcase


Medlem

Jag och grabbarna på Discord-kanalen vi följde PS Showcase på blev lyriska över ett nytt Marathon-spel ... men när vi fick reda på vad det skulle vara, så blev det snabbt sura uppstötningar i munnen och förtvivlan.

Fragtjuv

Jag fick precis vad jag förväntade mig. En del spel såg intressanta ut som till exempel Spider-man, Sword of the sea, Metal Gear Solid-samlingen och Final Fantasy XVI.

Naturligtvis en hel del som inte intresserar mig nämnvärt men så brukar det ju vara på de hör eventet. Det är svårt att tycka att allt ser intressant ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Själva showen 5/5. Inget skitsnack, bara massa trailers!
Det som visades tyckte jag va bra med men visst kunde det varit bättre. Men med tanke på hur jävla värdelöst det varit från alla överlag de senaste åren så tycker jag detta var en flipp! 3,5/5
Som helhet 4/5
De va typ de jag blev nyfiken eller pepp på:

Project Q
Dragons Dogma 2
Final Fantasy XVI
Spider-Man 2
Helldivers 2
Phantom Blade 0
Metal Gear Solid Delta
AC Mirage
Granblue Fantasy: Relin
Towers of Aghashba
Tower of Fantasy
Marathon
Concord

Medlem

Blev mest taggad över Dragons Dogma 2 men kommer ju dock inte köra det på PS5. Marathon har man goda minnen ifrån för sisådär 25 år sedan när det kom till mac och alla satt inne i datasalen på medieutbildningen och spelade det.
Annars mest hypad över Final Fantasy XVI men väntar tills det släpps på PC så klart....

Medlem

Dragons Dogma 2, FFXVI, Alan Wake 2 och Metal Gear Solid var alla intressanta så. Det var en bra show men tyckte det saknade spel från Sonys egna studios.

Medlem

Alan Wake II, MGS: Delta Snake Eater, Dragon's Dogma II, RE4 VR, Ghostrunner II, Phantom Blade Zero, Sword of the Sea och framförallt Neva gjorde mig pepp. Även om inte allt var av intresse för mig var det bra tempo och mycket kul för bred publik som visades. Så gillade det nog mer än de flesta verkar ha gjort här. Men tyckte nästan tio min av Spider-Man var lite väl faktiskt, kändes som en filmtrailer där de "visar allt" men ändå var det kul att se hur de försöker förnya sig och hur det kommer fungera. Kunde inte stänga av trots att jag ville.

Inaktiv

Av hela showen så var jag intresserad endast av Helldivers 2 och Alan Wake.

Medlem

Är tyvärr mycket besviken. Var i princip inget spel som jag blev taggad av att se.
Ville så gärna se något nytt som tände någon form av gnista, men tyvärr inte

Hela föreställningen får 2/5.

Medlem

1/5 tycker jag. Jag blev rejält besviken.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Spiderman 2 var höjdpunkten, men riktigt trevliga titlar i övrigt (varav flera lär köpas in), även om det var stort fokus på 3rd Party. Upplägget får 4.5/5 och innehållet 4/5.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Bra show! Tyckte om Phantom Blade, Alan Wake 2 och Metal Gear Solid. Sen var det ju fler intressanta titlar men de står högst.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Som Xbox-spelare var det många intressanta spel.
Hoppas att Dragons Dogma 2 blir en höjdare. Alltid intressant att se var Assassin's Creed är på väg också. Spiderman 2 ser skoj ut som vanligt men inte så imponerande grafiskt tyvärr.

Ambassadör
Xbox

Ur third party-synvinkel en bra och trevlig show.


signatur

Jump in.

Medlem

Duglig men lite tråkig show, förväntande mig ett par till bomber från deras egna studior. Det var en bra show for oss PC-spelare åtminstone.

Höjdpunkter:
Alan Wake 2
MGS3
Dragons Dogma 2

The Talos Principle och Ghostrunner ligger nånstans i backloggen, får se om man hinner köra dessa innan uppföljarna(förmodligen inte, men men).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

👎/5

Visa mer gameplay för bövelen.
Jag tyckte jag satt mina förväntningar lågt men tydligen inte tillräckligt.

Medlem

Helldivers 2 såg intressant ut.
Haft kul innan med Arrowheads co-op spel.

Medlem

Gillade mycket av det jag såg, men de mesta blekna när MGS visades
Men Spider-Man 2, Alan Wake 2, Teardown, The Talos Principle 2, Ghostrunner 2, Phantom Blade Zero, Sword of the Sea, Towers of Aghashba är jag i alla fall intresserade av att se mer på.

Final Fantasy XVI också förstås men den hade man ju sett redan.

Medlem

För att vara första ps showcase på nästan 2 år så var det ett riktigt bottennapp.
Visst några få intressanta spel men knappt någon gameplay och vad gör Sonys egna studios?

Hoppas Microsoft och summer game fest levererar lite annars får jag nog fundera på att ägna mer tid åt andra hobbys för den senaste tiden har spelmediet känts väldigt tråkigt och fantasilöst.

It's not a lake, it's an ocean

Inte mycket som stack ut. Ser fram emot Alan Wake II, men det kommer jag förmodligen köra på Xbox. Nu behöver visserligen inte Sony visa så mycket eftersom PS5 flyger fram, det blir viktigare för Xbox att spänna musklerna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Denna show gör en riktigt orolig för framtiden. Playstation gjorde allt rätt förra generationen men de visade inget som ger en hopp om framtiden, kombinerat med nyheter om att de satsar på games as a service upplägget. Detta är den sämsta showcasen jag någonsin sett från dem

Medlem

Ett flertal intressanta titlar men överlag en väldigt svag show. Talade om en konsol som går på tomgång där Sony knappt verkar ha någonting intressant på gång nu när svepet av God of War+Horizon är över. Tycker även de kunde förpassa VR-skräpet till en separat show så man slapp somna mitt i visningen.

Bäst och sämst var ändå Phantom Blade Zero; Bäst för att spelet såg riktigt intressant ut. Sämst för att det först verkade som en uppföljare till Ghost of Tsushima.

Medlem

Kommer väl att spela Dragons Dogma 2 någon gång, men dom andra känns tveksamma.

Medlem

Spider-man 2 självklart sen blev jag nog mest pepp på Giant Squids nya spel Sword of the Sea. Fullkomligt älskade Journey och The Pathless så det här blir att bita tag i så fort man bara kan.
Hade dock hoppats på nån liten hint från Kojima och Death Stranding 2 men det kanske kommer under Geoff Keighleys show istället då de verkar vara rediga bundisar. Hoppas hoppas🤞🤞.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Jag och grabbarna på Discord-kanalen vi följde PS Showcase på blev lyriska över ett nytt Marathon-spel ... men när vi fick reda på vad det skulle vara, så blev det snabbt sura uppstötningar i munnen och förtvivlan.

Är du gamla zyndrome från typ leveldesign.nu irc?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tror dom kanske sparat lite bangers tills summer game fest

Medlem

Jag brukar tycka att Sonys presskonferenser är vida överlägsna både Microsofts och Nintendos, men den här showen var lite halvljummen tycker jag. Jag hade velat se vad Naughty Dog jobbar med, hur det går för Team ICO, något om Wolverine, Vad Suckerpunch jobbar på m.m. miljoner


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

En svag 2/5 får den av mig. Det mesta såg helt ointressant ut förutom nått av indiespelen.

Ps5an har mest stått och dammat sen jag köpte den några månader efter release och framtiden ser dyster ut.. ☹️

Medlem

En svag 2a. Med den mängden onlineuppvisningar företagen har idag finns ingen anledning att visa upp tråkiga trailers för spel utan releasedatum. Visa upp det som har ett releasedatum eller låt bli att visa upp det.

Spelvärlden måste sluta upp med hemlighetsmakeriet och bli mer transparenta med vad som faktiskt utvecklas och hur det går.

Medlem

Jag har i regel lite svårt för den här typen av "show" då spelen visas upp i ett rasande tempo. Skulle gärna sett ett långsammare tempo, där utvecklaren pratar mer om sina verk (behövs inte för allt som visas dock). Sen skulle ja gärna sett att Sony bygger upp lite mer spänning/hype än bara löpande band som i denna show.

12
Skriv svar