Satan invaderar spelvärlden

Inaktiv

Innan den kristna skaran börjar smutskasta saker de inte förstår sig på kanske de ska göra något åt de problem som smutsar ner deras egna religion. Ni vet vad jag snackar om.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Ja såklart, Satan är ju en hjälte.

Det är ju därför jag spelar spel, för att hedra den äkta fadern.

Hell Lucifer!

Btw, http://www.youtube.com/watch?v=EAdVItTk5UA

NEJ Jag respekterar inte religion på något sätt, men jag får ju acceptera att folk inte orkar leva i samma värld som mig och verkligheten.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?"

- Epicurus

C:

Detta var nog den mest genomtänkta jag läst på länge!

Bra där!


signatur

=Osu-no-seichin=

Medlem

Ja, visst.....


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Den gyllene regeln finns i alla religioner och är det ända bra med dem.

"Så som du vill bli behandlad så skall du behandla andra"

Så man skall inte försöka omvända folk om man inte själv vill bli omvänd.
Man skall därigenom också respektera andra människors tro om man vill att de skall respektera ens egen tro.

Detta är den ända regeln som behövs.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

Inaktiv

Om han släpper så bra spel som DAO säger jag bara: Heil Satan My Master

jaha du, måste sätta på carefacet nu annars så tror jag nog att Lance snubben att jag är otrevlig

Skrivet av Satakarnak:

Three Games for the leet-kings under the sky,
Seven for the Nerd-lords in their halls of stone,
Nine for the Noobs doomed to die,
One for Satan on his dark throne
In hell where the Shadows lie.
One game to rule them all, One game to find them,
One game to bring them all and in the darkness bind them
In hell where the Shadows lie.

Can I be a Nerd-lord or at least one of the nine noobs?

Skrivet av kebbe:

"Is God willing to prevent evil, but not able?
Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing?
Then he is malevolent.
Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing?
Then why call him God?"

- Epicurus

C:

True...

Men ärligt det börjar bli jobbigt att alla dessa "kristna" (läs idioter) hela tiden ska komma och predika för oss om att allt som är roligt är satanism...

Och även om det vore sant så är väl det en sak mellan mig och Herren själv

Tack och lov så är inte alla kristna som herr Christian...

Medlem

Det är ju fullt av skräpkommentarer i den här tråden.

Kan någon vänligen specifiera vad det är som är så idiotiskt med artikeln eller det som Christian säger om dataspel?

Sånt politiskt korrekt hyckleri dessutom. Ser aldrig att någon öppet vågar kalla muslimer för idioter men att håna kristna är fritt fram. Så billigt och fegt.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av korosuu:

Ja eller hur, majoriteten har ju alltid rätt!

Det har jag inte sagt. Däremot är det omöjligt att 95 % av världens befolkning kan klassas som sinnessjuka. Då är det snarare tvärtom, eftersom majoriteten utgör regeln.

Citat:

Ja det är väldigt lustigt att folk blir upprörda och responderar aggressivt när någon anklagar vad dom anser vara nöje för djävulens väg att manipulera dom och att vi är individer som inte är smarta nog att förstå skillnaden mellan fantasi och verklighet, att vi är automatiskt dömda till ett liv i helvetet automatiskt för att vi inte tycker likadant vad gäller vissa saker... hmm... vad beror det på?

Jag tror inte att Lance Christians avsikt var att säga att spel är skräp (märk väl att han själv kallar sig gamer) utan att spelen gradvis har börjat få mer ... antikristet innehåll, eller vad man ska säga.

Jag tror inte heller att hans avsikt var att hävda att gamers inte kan skilja på fantasi och verklighet.

Men, om man vill övertolka någons budskap är det inte heller svårt att göra det.

Sedan får folk tycka precis vad de vill, för vi lever i ett fritt land. Däremot är det bara onödigt och omoget att uttrycka alla tankar. Det är inte bra att inte kunna styra sin tunga.

Citat:

[ironi] skönt att någon här skriver kommentarer som är så igenomtänkta och inte baserade på sin egen elitism och tro på att endast han förstår båda sidorna av det här och är smart nog att döma vem som är barnslig och en idiot baserat på en enskild kommentar, för alla andra tog den här nyheten ju så seriöst och skrev helt allvarliga och igenomtänkta svar[/ironi]

Tja, vad ska jag säga om det här? För det första kallar jag ingen här för idiot, däremot kan jag säga att många uppvisar ett barnsligt beteende.

Citat:

p.s: om du vill vara spirituell och/eller tillhöra en religion så är det helt okey, men att försöka tvinga på sin religion på andra som inte söker efter det är bs, därför organiserad religion är skit.

Tvinga på någon sin religion? Vad har det med saken att göra? Vem tvingar på någon sin religion?

Skrivet av Scharker:

Den gyllene regeln finns i alla religioner och är det ända bra med dem.

"Så som du vill bli behandlad så skall du behandla andra"

Så man skall inte försöka omvända folk om man inte själv vill bli omvänd.
Man skall därigenom också respektera andra människors tro om man vill att de skall respektera ens egen tro.

Detta är den ända regeln som behövs.

Hur respekterar man någons tro? Är jag respektlös mot, låt oss säga en muslim, om jag berättar om Jesus för den personen?

Vadå vill bli omvänd? Och vadå omvända? Ingen kan omvända någon. Alla måste ta steget själv. Det man kan göra är att vittna för någon om berätta om sin tro -- och hur detta skulle vara respektlöst kan jag inte förstå. "Nej, nu har jag valt att äta en hamburgare till middag. Om du berättar om något annat val än hamburgare och varför du tycker det är bättre, så är du respektlös mot mig och mitt val".

Jag har inget som helst emot om någon berättar om sin tro för mig. Tvärtom.

Skrivet av Slimebeast:

Det är ju fullt av skräpkommentarer i den här tråden.

Kan någon vänligen specifiera vad det är som är så idiotiskt med artikeln eller det som Christian säger om dataspel?

Sånt politiskt korrekt hyckleri dessutom. Ser aldrig att någon öppet vågar kalla muslimer för idioter men att håna kristna är fritt fram. Så billigt och fegt.

Precis. Skräpkommentarer var ordet.

Men muslimerna kan man ju inte kritisera, då kanske de börjar bränna svenska flaggor och ambassader!

Medlem

Hellre hamna i helvetet och lira datorspel i all evighet tillsammans med Satan och alla hans småjävlar än i himlen tillsammans med folk som den där nissen - när jag tänker efter så skulle det vara betydligt mer likt "helvetet" att tvingas stå ut med lallande idioter för all evighet.


signatur

In war, truth is the first casualty

123
Skriv svar