Det röjiga, övernaturliga skjutarspelet Witchfire har early access-släppts

Robot
Det röjiga, övernaturliga skjutarspelet Witchfire har early access-släppts

Ett riktigt läckert FPS från skaparna av The Vanishing of Ethan Carter.

#The-astronauts, #Witchfire, #nyhetstips

Medlem

Det här har jag helt missat, men för min del känns det som att det finns stor potential i spelet. Hoppar dock early access men det här kommer jag hålla koll på!

Tillägg: kan vara värt att påtala i artikeln att spelet räknas vara i early access ca 1år. "About a year, maybe a couple of extra months more – but that’s it. We don’t plan on dragging it forever."

Medlem

Känns som en enormt uttjatad formula med roguelike/soulslike fast nu i förstaperson med skjutvapen så nej tack, det enda som kan göra det mer trött är väl om de slängde in survival också.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Ser rätt trevligt ut
Kan rekommendera ta en titt på Force som spelat än del: Länken till yt

Medlem

Ser riktigt nice ut ändå. Men inte tillgängligt på Steam?

Skribent
Skrivet av Querth:

Ser riktigt nice ut ändå. Men inte tillgängligt på Steam?

Inte under early access. Det färdiga spelet kommer till fler butiker och förhoppningsvis även konsoler.

Medlem

Spelade några timmar igår och kan intyga att det är riktigt bra.
Snyggt och stämningsfullt. Svårt, speciellt i början när man inte utvecklat gubben något. Inga buggar än.

Medlem

Det här var riktigt kul faktiskt!

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Känns som en enormt uttjatad formula med roguelike/soulslike fast nu i förstaperson med skjutvapen så nej tack, det enda som kan göra det mer trött är väl om de slängde in survival också.

Själv tycker jag det aldrig går att få nog av dessa. Så grymt skoj genre just FPS. Helst old-school som Quake / Half-Life.
Hoppas dock på fler extraction shooters likt Marauders / Escape From Tarkov. Absolut den roligaste genren just nu utan tvekan.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Själv tycker jag det aldrig går att få nog av dessa. Så grymt skoj genre just FPS. Helst old-school som Quake / Half-Life.
Hoppas dock på fler extraction shooters likt Marauders / Escape From Tarkov. Absolut den roligaste genren just nu utan tvekan.

Quake och half-life lite old school utan regenerativ hälsa tycker jag med om men att bara köra samma samma med lite progression är inte för mig i tycker det är en grind för att till slut nå en taffligt mål, för mig är inte alltid resan målet det ger mig mer frustration än nöje så då och då vill jag bara bli klart med det. Hoppas fansen blir nöjda bra spel är positivt för alla även om smaken är som baken…

signatur

The Owls Are Not What They Seem

1
Skriv svar