Robot
The Finals

The Finals är showigt på alla sätt och vis, och innehåller ett njutbart men knappt kontrollerbart kaos.

#the-finals


Medlem

Äh det är väl helt okej antar jag.

Men varför finns det? Måste jag gissa så antagligen för att dom ville göra något rätt snabbt och enkelt som kan bankrolla deras "riktiga" projekt.


signatur

subterranean homesick alien

Gnällkuk
Skrivet av Anton Q:

Äh det är väl helt okej antar jag.

Men varför finns det? Måste jag gissa så antagligen för att dom ville göra något rätt snabbt och enkelt som kan bankrolla deras "riktiga" projekt.

Que?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Äh det är väl helt okej antar jag.

Men varför finns det? Måste jag gissa så antagligen för att dom ville göra något rätt snabbt och enkelt som kan bankrolla deras "riktiga" projekt.

Kan vara så, men oavsett så tycker jag de har lyckats bra. Att det är mer än en snabb cash grab märks på hur väl alla designbeslut hakar i varandra: Parkourrörelserna, förstörelsen, bandesignen, allt hänger ihop och gör spelet mer intressant och bättre, helt enkelt. Och inga beslut ”krockar” med varandra, utan drar åt samma håll. De har verkligen siktar in sig på en sak och renodlat den.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Äh det är väl helt okej antar jag.

Men varför finns det? Måste jag gissa så antagligen för att dom ville göra något rätt snabbt och enkelt som kan bankrolla deras "riktiga" projekt.

Snabbt och enkelt ingår inte i spel utveckling.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är det verkligen så jävla svårt att förstå vad jag säger?
Provar igen:

The Finals var helt okej men ändå jävligt intetsägande, tyckte jag.
Den här hypeade nya studion med dom tunga namnen inblandade som skulle göra spel på ett nytt sätt - varför gör dom ett såpass grunt spel, som är så likt så mycket som redan finns, fast utan att direkt vara bättre på något av det?

Kan det vara så att anledningen till att dom gjorde det här spelet mest var för ha något dom kunde göra snabbt som kan finansiera deras mer ambitiösa eller "riktiga" projekt?
Jag tror att det skulle kunna vara så.

Läs om texten och kanske lura lite en sväng först, nästa gång... För det kanske inte bara är mitt fel att du inte förstår.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det verkligen så jävla svårt att förstå vad jag säger?
Provar igen:

The Finals var helt okej men ändå jävligt intetsägande, tyckte jag.
Den här hypeade nya studion med dom tunga namnen inblandade som skulle göra spel på ett nytt sätt - varför gör dom ett såpass grunt spel, som är så likt så mycket som redan finns, fast utan att direkt vara bättre på något av det?

Kan det vara så att anledningen till att dom gjorde det här spelet mest var för ha något dom kunde göra snabbt som kan finansiera deras mer ambitiösa eller "riktiga" projekt?
Jag tror att det skulle kunna vara så.

Studion grundades 2018 och The Finals är deras första spel som släpps. Särskilt snabbt har det inte gått.

Medlem
Skrivet av Thane:

Studion grundades 2018 och The Finals är deras första spel som släpps. Särskilt snabbt har det inte gått.

Hur länge dom har jobbat på The Finals har inte du (eller jag) någon aning om.

Det jag kan säga med säkerhet är att dom inte suttit med all-hands-on-deck på The FInals sedan 2018.
För 2 år sen släppte dom första trailern för "ARK Raiders" som då antogs skulle bli deras första spel.

The Finals nämndes först för ett knappt år sen.
Ovanpå det har dom byggt en egen spelmotor från grunden.

Sen finns det typ mer 'content' representerat bara i trailern för ARK än vad The Finals innehåller i sin helhet.

Aja... I've made my point: Det kan såklart visst ha gått snabbt.
Sen tycker jag det finns rätt bra med täckning för att påstå att det högst troligt att det har gjort det, utöver det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tycker The finals är lite generiskt och småtråkigt, jag hoppas ARC Raiders blir mer spännande.

Medlem
Skrivet av Edvin:

Tycker The finals är lite generiskt och småtråkigt, jag hoppas ARC Raiders blir mer spännande.

Det är det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det verkligen så jävla svårt att förstå vad jag säger?
Provar igen:

The Finals var helt okej men ändå jävligt intetsägande, tyckte jag.
Den här hypeade nya studion med dom tunga namnen inblandade som skulle göra spel på ett nytt sätt - varför gör dom ett såpass grunt spel, som är så likt så mycket som redan finns, fast utan att direkt vara bättre på något av det?

Kan det vara så att anledningen till att dom gjorde det här spelet mest var för ha något dom kunde göra snabbt som kan finansiera deras mer ambitiösa eller "riktiga" projekt?
Jag tror att det skulle kunna vara så.

Läs om texten och kanske lura lite en sväng först, nästa gång... För det kanske inte bara är mitt fel att du inte förstår.

Shit, ta det lugnt. Finns ingen poäng i att vara så otrevlig.

Jag förstår inte heller din resonering, förmodligen för att jag inte håller med om vad du säger. Tycker detta är ett av det bästa multiplayer-spelen jag spelat på länge, alla olika mechanics fungerar jättebra med varandra och det känns välbalanserat.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Spelar inte sånt här själv så kan inte bedöma denna typ av spel annat än jag tycker grafiken ser bra ut. Verkar va en svår marknad att slå sig in på.

Medlem

Mja, kul att så många verkar uppskatta spelet. Jag själv körde tre matcher, kände mig nöjd och avinstallerade. Tyvärr är det nog lätt att förvänta sig att folk som har omkullkastat och revolutionerat en bransch vid ett tillfälle ska göra det vid varje ny release. Åtminstone är det så för mig. "Gladiator-regissörens nya film", "Metallica släpper nytt album", "Rockstar-grundarnas nya spel uppvisat", "DICE-veteranernas första fristående projekt har fått sin första trailer" m.m. får mig alltid upphypad och oftast även besviken. Kanske mer ett problem för mig personligen

Medlem

Har inte kört så mycket, men ser fram emot att testa mer! Jag tycker vapenkänslan och ljudet i spelet påminner lite om Badcompany

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Hur länge dom har jobbat på The Finals har inte du (eller jag) någon aning om.

Det jag kan säga med säkerhet är att dom inte suttit med all-hands-on-deck på The FInals sedan 2018.
För 2 år sen släppte dom första trailern för "ARK Raiders" som då antogs skulle bli deras första spel.

https://www.youtube.com/watch?v=xuftkDxjGT4

The Finals nämndes först för ett knappt år sen.
Ovanpå det har dom byggt en egen spelmotor från grunden.

Sen finns det typ mer 'content' representerat bara i trailern för ARK än vad The Finals innehåller i sin helhet.

Aja... I've made my point: Det kan såklart visst ha gått snabbt.
Sen tycker jag det finns rätt bra med täckning för att påstå att det högst troligt att det har gjort det, utöver det.

Jag känner hon som leder projektet så skulle kunna försöka få en intervju med henne om spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är 4 lag i ranked

Skägg.
10 Chambers

Kul, dynamiskt och kaosigt. Personligen tycker jag gunplay är lite för platt men har riktigt kul i det. Det känns kanske skralt så hör i början (de kunde veva på mer med deras dynamiska väderssystem) men en sjukt habil grund att stå på.


signatur
Skribent
Skrivet av noreason:

Det är 4 lag i ranked

Ah, bra info! Även i Bank It är det fyra lag, vilket jag tycker passar eftersom objective ser lite annorlunda ut (man får poäng/coins av att döda andra spelare, så arenorna behöver fyllas lite mer)

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag känner hon som leder projektet så skulle kunna försöka få en intervju med henne om spelet.

Aah men fan vad najs - då lär ju hon kunna klargöra svart på vitt hurvida dom gjorde The Finals mest för att finansiera studion och deras andra projekt eller inte!

I can't see why not!


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kul, dynamiskt och kaosigt. Personligen tycker jag gunplay är lite för platt men har riktigt kul i det. Det känns kanske skralt så hör i början (de kunde veva på mer med deras dynamiska väderssystem) men en sjukt habil grund att stå på.

Håller med. Kan bli något väldigt bra av detta, beroende på hur det förvaltas, och hur det mottas. Känns som det fått en bra start hittills dock.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det verkligen så jävla svårt att förstå vad jag säger?
Provar igen:

The Finals var helt okej men ändå jävligt intetsägande, tyckte jag.
Den här hypeade nya studion med dom tunga namnen inblandade som skulle göra spel på ett nytt sätt - varför gör dom ett såpass grunt spel, som är så likt så mycket som redan finns, fast utan att direkt vara bättre på något av det?

Kan det vara så att anledningen till att dom gjorde det här spelet mest var för ha något dom kunde göra snabbt som kan finansiera deras mer ambitiösa eller "riktiga" projekt?
Jag tror att det skulle kunna vara så.

Läs om texten och kanske lura lite en sväng först, nästa gång... För det kanske inte bara är mitt fel att du inte förstår.

Väldigt onödigt att vara otrevlig och ha sån dålig ton i inlägget. Kan man inte säga något på ett trevligt vis, så kanske man ska låta bli att säga det.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aah men fan vad najs - då lär ju hon kunna klargöra svart på vitt hurvida dom gjorde The Finals mest för att finansiera studion och deras andra projekt eller inte!

I can't see why not!

tror ingen tänker, vad kan vi tjäna cash på?`arena shooter! ingen har lyckats med de dom senaste 15åren typ 😂

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aah men fan vad najs - då lär ju hon kunna klargöra svart på vitt hurvida dom gjorde The Finals mest för att finansiera studion och deras andra projekt eller inte!

I can't see why not!

Men... är det inte så alla studios gör? Man skapar en produkt i syfte att tjäna pengar/finansiera andra projekt?

Eller menar du att det finns spel som skapas där man inte bryr sig om att tjäna pengar på spelet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

tror ingen tänker, vad kan vi tjäna cash på?`arena shooter! ingen har lyckats med de dom senaste 15åren typ 😂

Aa mitt påstående blottas verkligen som skrattretande i ljuset av din pansarklätt jävla vassa brach-ekonomiska kunskap, här.

TBH så känner jag att det ändå måste finnas en lägsta nivå för argument där det inte ens känns värdigt att bemöda sig att krossa.

Kan någon slögoogla fram om det funnits några arena-shooters som tjänat massor med pengar senaste 15 åren?
Kan någon slögoogla fram om det finns några arena-shooters som aktivt tjänar massor med pengar dagligdags, idag?
DW du kan vara typ hur mongo som helst och du kommer hitta det ganska snabbt - iaf när ni gjort det kan ni skicka det till den här grabben? Jag orkar verkligen inte.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa mitt påstående blottas verkligen som skrattretande i ljuset av din pansarklätt jävla vassa brach-ekonomiska kunskap, här.

TBH så känner jag att det ändå måste finnas en lägsta nivå för argument där det inte ens känns värdigt att bemöda sig att krossa.

Kan någon slögoogla fram om det funnits några arena-shooters som tjänat massor med pengar senaste 15 åren?
Kan någon slögoogla fram om det finns några arena-shooters som aktivt tjänar massor med pengar dagligdags, idag?
DW du kan vara typ hur mongo som helst och du kommer hitta det ganska snabbt - iaf när ni gjort det kan ni skicka det till den här grabben? Jag orkar verkligen inte.

dont do drugs 😂

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

dont do drugs 😂

Whatever - MOM!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Styrkekram Anton

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa mitt påstående blottas verkligen som skrattretande i ljuset av din pansarklätt jävla vassa brach-ekonomiska kunskap, här.

TBH så känner jag att det ändå måste finnas en lägsta nivå för argument där det inte ens känns värdigt att bemöda sig att krossa.

Kan någon slögoogla fram om det funnits några arena-shooters som tjänat massor med pengar senaste 15 åren?
Kan någon slögoogla fram om det finns några arena-shooters som aktivt tjänar massor med pengar dagligdags, idag?
DW du kan vara typ hur mongo som helst och du kommer hitta det ganska snabbt - iaf när ni gjort det kan ni skicka det till den här grabben? Jag orkar verkligen inte.

Huh, har jobbat i branschen länge och stöter sällan på såhär välpolerade spel.
Ingen aning egentligen vart du vill komma med ditt argument och vad din poäng är.
Försöker du säga att spelbolag ska försöka vara mer unika?
Du förstår väl själv hur svårt det är att hitta banbrytande idéer när nästan allt redan gjorts i en form eller annan?

Det är juletider och du beter dig som en grinch, otroligt tråkigt att behöva läsa i en annars gedigen recension.

God jul på dig och hoppas att du tomten hämtar lite god attityd till dig! 🎅🏼

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa mitt påstående blottas verkligen som skrattretande i ljuset av din pansarklätt jävla vassa brach-ekonomiska kunskap, här.

TBH så känner jag att det ändå måste finnas en lägsta nivå för argument där det inte ens känns värdigt att bemöda sig att krossa.

Kan någon slögoogla fram om det funnits några arena-shooters som tjänat massor med pengar senaste 15 åren?
Kan någon slögoogla fram om det finns några arena-shooters som aktivt tjänar massor med pengar dagligdags, idag?
DW du kan vara typ hur mongo som helst och du kommer hitta det ganska snabbt - iaf när ni gjort det kan ni skicka det till den här grabben? Jag orkar verkligen inte.

Haha. God jul kompis! ❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av karigan:

God jul på dig och hoppas att du tomten hämtar lite god attityd till dig! 🎅🏼

Ja man får ju faktiskt önska sig precis vad man vill av tomten, oavsett hur orealistiskt det är!


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar