Ny trailer för Half-Life 2 RTX tar oss till Ravenholm

Robot
Ny trailer för Half-Life 2 RTX tar oss till Ravenholm

Och Nvidia släpper RTX Remix-verktyget i öppen beta denna månad.

#Half-life-2-rtx, #Orbifold-studios, #Valve, #nyhetstips


Medlem

Ser fan trevligt ut. City 17 here I come again!

Har aldrig spelat Half-Life-spelen. Kanske dags nu? Har hört att de ska vara rätt hyfsade.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har aldrig spelat Half-Life-spelen.

Jag får tårar i ögonen när jag hör det.

Medlem

Assetsen ska påstått spilla över till HL2 VR-modden också

Medlem

Kanske blir att lira igenom HL2 igen, var ett tag sen sist.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Assetsen ska påstått spilla över till HL2 VR-modden också

Har det sagt ifall detta planeras bli klart under året? Är enbart intresserad av det som får vandra över till VR.

Medlem

Jag vill gärna se rtx i Black Mesa spelet och en vr version.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Varför är ny grafik så MÖRK för? Varför är allt i skugga? Tycker originalet ser klarare ut. Man kan faktiskt se vad man tittar på. Här är allt bara Svart.

Var samma sak i Dead Space Remake. Allt var MYCKET mörkare. Tråkig utveckling tycker jag. Mörkare grafik är inte bättre grafik men vissa verkar tycka att ju mörkare ett spel är ju bättre ser det ut. Jag vill kunna SE vad jag spelar. Klarhet är 100% bättre än hur RTX ser ut i denna. Originalet ser bättre ut för man kan faktiskt SE detaljerna.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Varför är ny grafik så MÖRK för? Varför är allt i skugga? Tycker originalet ser klarare ut. Man kan faktiskt se vad man tittar på. Här är allt bara Svart.

Var samma sak i Dead Space Remake. Allt var MYCKET mörkare. Tråkig utveckling tycker jag. Mörkare grafik är inte bättre grafik men vissa verkar tycka att ju mörkare ett spel är ju bättre ser det ut. Jag vill kunna SE vad jag spelar. Klarhet är 100% bättre än hur RTX ser ut i denna. Originalet ser bättre ut för man kan faktiskt SE detaljerna.

Ravenholm är ju en mörk bana även i originalet, dom visar on/off i trailern och tycker det ser jämförbart ut. T o m ljusare i vissa scener som den med bordet och sågklingan/färgburkarna

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Varför är ny grafik så MÖRK för? Varför är allt i skugga? Tycker originalet ser klarare ut. Man kan faktiskt se vad man tittar på. Här är allt bara Svart.

Var samma sak i Dead Space Remake. Allt var MYCKET mörkare. Tråkig utveckling tycker jag. Mörkare grafik är inte bättre grafik men vissa verkar tycka att ju mörkare ett spel är ju bättre ser det ut. Jag vill kunna SE vad jag spelar. Klarhet är 100% bättre än hur RTX ser ut i denna. Originalet ser bättre ut för man kan faktiskt SE detaljerna.

Banorna designades ju med gammaldags färdigbakad ljussättning i åtanke, klart det ser annorlunda ut när raytracing beräknas i realtid.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Ravenholm är ju en mörk bana även i originalet, dom visar on/off i trailern och tycker det ser jämförbart ut. T o m ljusare i vissa scener som den med bordet och sågklingan/färgburkarna

Vid 0:21 när man ser Zombierna vandra i rummet tycker jag ser mycket bättre ut i originalet. RTX är bara mörkt. Tycker inte det var märkbar skillnad på bordet förutom lite högre texturer och BLOOM och vem gillar ens bloom? Ser sjukt dåligt ut. Föredrar originalet igen här.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Banorna designades ju med gammaldags färdigbakad ljussättning i åtanke, klart det ser annorlunda ut när raytracing beräknas i realtid.

Föredrar klarhet före realism. Allt behöver inte bakas in i mörker för att det ska se bra ut. Föredrar originalet för man kan se vad man tittar på. De har också skruvar upp BLOOM och vem gillar ens bloom? Ser sjukt fult ut.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Föredrar klarhet före realism. Allt behöver inte bakas in i mörker för att det ska se bra ut. Föredrar originalet för man kan se vad man tittar på. De har också skruvar upp BLOOM och vem gillar ens bloom? Ser sjukt fult ut.

Jag håller med! Zombiesarna i videon är ju bara becksvarta i den nya versionen. Det är ju kul att kunna se vad det är vi kollar på.

Medlem

Jag är övertygad att detta kommer att släppas lagom till 20 års dagen.

Nu önskar jag mig Far Cry 1 och Doom 3 med RTX Remix.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Varför är ny grafik så MÖRK för? Varför är allt i skugga? Tycker originalet ser klarare ut. Man kan faktiskt se vad man tittar på. Här är allt bara Svart.

Var samma sak i Dead Space Remake. Allt var MYCKET mörkare. Tråkig utveckling tycker jag. Mörkare grafik är inte bättre grafik men vissa verkar tycka att ju mörkare ett spel är ju bättre ser det ut. Jag vill kunna SE vad jag spelar. Klarhet är 100% bättre än hur RTX ser ut i denna. Originalet ser bättre ut för man kan faktiskt SE detaljerna.

Dead Space remake ser ju underbart ut på en oled skärm med HDR, färgerna bara sprutar fram på skärmen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Dead Space remake ser ju underbart ut på en oled skärm med HDR, färgerna bara sprutar fram på skärmen.

Färger?

Vänster: Man kan faktiskt se detaljerna. Mycket ljusare färger. Inte så mörkt. Höger: Allt är mycket mörkare. Väggarna är bara mörka utan detaljer. Hatar ny grafik som detta.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Färger? <Uppladdad bildlänk>

Vänster: Man kan faktiskt se detaljerna. Mycket ljusare färger. Inte så mörkt. Höger: Allt är mycket mörkare. Väggarna är bara mörka utan detaljer. Hatar ny grafik som detta.

Inget av dom gör sig speciellt bra på en bild.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Färger? <Uppladdad bildlänk>

Vänster: Man kan faktiskt se detaljerna. Mycket ljusare färger. Inte så mörkt. Höger: Allt är mycket mörkare. Väggarna är bara mörka utan detaljer. Hatar ny grafik som detta.

Ja, färger.

Bilden på en HDR oled tv i rörelse ser underbar ut när FÄRGERNA och ljus poppar.
Ser det för mörkt ut för dig? Höj ljusnivån.

Bildlänk


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar