Den stora Switch 2-tråden
Håller verkligen med! Varje gång man får en ny tweet från Nintendo så hoppas man på någon nyhet!
Blir ju också "irriterad" då det finns så mycket rykten och de har ju annonserat att den ska presenteras inom deras budgetår. Förvisso en tid kvar innan deras budgetår är slut, men det känns ju som de har allt färdigt för presentation. Kom igen nu Nintendo, dags för presentation!
PC | PS5 | Switch
De pratar dock om finansiella året, det tar väl ändå slut sista mars 2025?
Visserligen, men det som säljs i början av året är väldigt lite i jämfört med bara Oktober-December så det förändrar nästintill ingenting att räkna med de följande månaderna. Så poängen kvarstår.
Det är sant. Men Wii U var helt död då och de var tvugna få ut Switch så fort de bara kunde och få folk börja att prata om den.
Nej. Detta är ett vanligt argument (också) men det är faktiskt fel. Visst, Wii U sålde otroligt dåligt - det är det ingen som ifrågasätter - men det gjorde faktiskt inte så att Nintendo stressade ut Switch på något sätt. Tvärtom var den först planerad för släpp hösten 2016 men försenades till Mars 2017. Hade de varit så benägna att stressa ut någonting hade de knappast väntat ett halvår extra. Men Nintendo jobbar inte utifrån stress och desperation utan att få saker så rätt och bra som möjligt från start. Och det mesta pekar på att liknande "schema" efterföljs även denna gången - först ryktats för hösten/vintern 2024 men nu försenad till våren 2025. Minst. Kan bli senare också såklart om de känner för det, men hittills är det inte mycket som pekar på senare än sommaren.
Håller helt med han. Hoppades på reveal förra veckan. Trots att det inte hände så är jag fortfarande av åsikten att vi är väldigt nära.
Får se vad som sägs från Nintendo på Tokyo Game Show (Startar nu på Torsdag 26 September 2024 kl. 03:00 och slutar Söndag 29 September 2024).
Oavsett så har jag en god känsla av att reveal kommer inom de närmsta veckorna. Om 3-3.5 veckor är vi i mitten på Oktober. En reveal innan dess tror jag är sannolikt.
Brazil var korrekt i att man körde 3 Nintendo directs i Augusti. Förmodligen också rätt i att man flyttade bak dom för att jobba på Switch 2 reveal eftersom vi inte haft en Direct i September (Som Nintendo kört varje år, senaste typ 8 åren). Han sa i det inlägget att anledningen är för att man håller Switch 2 reveal i September eller Oktober.
Vilket får mig att tro att det sker snart. Är det möjligt att vi behöver vänta 4-4,5 veckor till, mot slutet av Oktober? Kanske, men jag tror ändå att det är mer sannolikt att vi ser reveal senast veckan 14-18 Oktober.
Brazil hade rätt i alla andra detaljer av sitt meddelande på Fami Board så denna del stämmer säkert också
Ja, att Nintendo höll museum-directen och sedan de två indie/partner-showcasen - för första gången "ihoptryckta" till en visade rätt tydligt att han visste vad han pratade om. Och det känns inte så logiskt att de skulle ha gjort allt det i Augusti för att sedan inte göra någonting speciellt alls nu i September. Så tror fortfarande vi får någonting väldigt snart. Tror absolut vi är veckor snarare än månader ifrån utannonsering i alla fall!
Gamestop i Tyskland tycks ha inplanerat besök från Nintendo of Europe, och då ett sådant besök tydligen inte ägt rum sedan 2017 är det lätt att tänka att detta rör Switch 2 såklart! Det lär handla om prisuppgifter och förhandsbokningar osv. Frågan är då om det är runt den tiden en utannonsering kommer ske, eller lite innan eller efter? Återstår att se men ändå lite spännande såklart. Vad tror ni?
Blir ju också "irriterad" då det finns så mycket rykten och de har ju annonserat att den ska presenteras inom deras budgetår. Förvisso en tid kvar innan deras budgetår är slut, men det känns ju som de har allt färdigt för presentation. Kom igen nu Nintendo, dags för presentation!
Är det något man lärt sig om dom gamla gubbarna på Nintendo är att dom ALDRIG gör det som man vill eller tycker att dom rent logiskt borde göra.
Nu är vi snart på sida 100 av denna tråd, har vi tur så utannonseras Switch 2 när vi når 100 (man kan ju alltid hoppas). Nintendo är kanske inne här och ”börjar” förstå våran frustration 😂
Gällande det patenterade USB-C tillbehöret så har den en 24GHz mmWave sensor, så kan ha nått med AR/VR att göra.
Är detta old news eller
Fanns tidigare med i tråden men då hela avsnittet på 2 timmar. Nu får man ju det viktigaste serverat direkt till sig.
Jag tänker om de där 3D printade Switch 2 är rätt storlek på osv, en ganska stor konsol. Om de då framöver släpper en Switch2 Lite så hade den kunnat vara lika stor som Switch 1 men med fast grepp och D-Pad. Då hade man kunnat se bilden bättre än på nuvarande Switch lite som känns aningen för liten. Däremot tycker jag inte de skall ta bort tv stöd i en Switch 2 lite, men kanske en mindre formfaktor gör att den lättare blir överhettad vid dockande.
Angående varför de gått över till magnetiskt system man klickar in kanske har att göra med att försvåra möjligheten till att hacka konsolen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag tänker om de där 3D printade Switch 2 är rätt storlek på osv, en ganska stor konsol. Om de då framöver släpper en Switch2 Lite så hade den kunnat vara lika stor som Switch 1 men med fast grepp och D-Pad. Då hade man kunnat se bilden bättre än på nuvarande Switch lite som känns aningen för liten. Däremot tycker jag inte de skall ta bort tv stöd i en Switch 2 lite, men kanske en mindre formfaktor gör att den lättare blir överhettad vid dockande.
Angående varför de gått över till magnetiskt system man klickar in kanske har att göra med att försvåra möjligheten till att hacka konsolen.
Sorry för dum fråga kanske, men hur skulle magnetiska joy-cons förhindra hackning?
Sorry för dum fråga kanske, men hur skulle magnetiska joy-cons förhindra hackning?

Jag tänker om dessa bilder är korrekt så är ju det en speciell anslutning som krävs i jämförelse med rail systemet på Switch 1 som gick att lägga in ett clips för att kringå startsekvensen på konsolen. Vet inte hur lätt det är att replikera en liknande anslutning.
Men det kan ju naturligtvis fungera helt annorlunda på en Switch2. Som att de öppnar upp och löder fast ett chip eller liknade i själva konsolen.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
https://www.channelnews.com.au/wp-content/uploads/2024/09/GXw...
Jag tänker om dessa bilder är korrekt så är ju det en speciell anslutning som krävs i jämförelse med rail systemet på Switch 1 som gick att lägga in ett clips för att kringå startsekvensen på konsolen. Vet inte hur lätt det är att replikera en liknande anslutning.
Men det kan ju naturligtvis fungera helt annorlunda på en Switch2. Som att de öppnar upp och löder fast ett chip eller liknade i själva konsolen.
Aha, ok, jag visste inte att det kunde användas på det sättet. Men ja, det lär ju absolut vara någonting Nintendo vill förebygga. Plus att det ska var bra mot drifting med magnetiska systemet också. Så de ser väl som att de löser två problem i ett här antar jag.
Visserligen, men det som säljs i början av året är väldigt lite i jämfört med bara Oktober-December så det förändrar nästintill ingenting att räkna med de följande månaderna. Så poängen kvarstår.
Nej. Detta är ett vanligt argument (också) men det är faktiskt fel. Visst, Wii U sålde otroligt dåligt - det är det ingen som ifrågasätter - men det gjorde faktiskt inte så att Nintendo stressade ut Switch på något sätt. Tvärtom var den först planerad för släpp hösten 2016
De har sagt att de ska visa upp konsolen innan slutet av mars 2025. Inte ge ut den. De kan lika gärna visa upp den och ge ut den till julhandeln 2025. Det tror jag dock inte, jag tror den kommer i vår/sommar 2025.
Nej, de stressade inte ut Switch, det är sant. Men att visa upp och prata om Switch innan den sista julhandeln med Wii U spelade dock ingen roll, för konsolen var redan död. Switch säljer bättre än PS5 i Japan varje månad just nu, så för Switchs del finns det ingen anledning visa upp Switch 2 innan julhandeln, om konsolen ges ut 2025 (vilket jag tror).
De har sagt att de ska visa upp konsolen innan slutet av mars 2025. Inte ge ut den. De kan lika gärna visa upp den och ge ut den till julhandeln 2025. Det tror jag dock inte, jag tror den kommer i vår/sommar 2025.
Nej, de stressade inte ut Switch, det är sant. Men att visa upp och prata om Switch innan den sista julhandeln med Wii U spelade dock ingen roll, för konsolen var redan död. Switch säljer bättre än PS5 i Japan varje månad just nu, så för Switchs del finns det ingen anledning visa upp Switch 2 innan julhandeln, om konsolen ges ut 2025 (vilket jag tror).
Ja, vad Nintendo sagt själva ja, men alla läckor och uppgifter i övrigt pekar mot en tidig 2025-release runt Mars (även om senare uppgifter även pekat mot någon "försening" till typ April-Maj) så jag utgår från mer än bara den tweeten. Det finns absolut ingenting som pekar mot en så den till julhandeln, men visst kan de göra så och bara hållit det nära sig. Återstår såklart att se.
Marknadsföringskampanjer vill ofta ha tid på sig, kunna gå ut i etapper för olika medier och sammanhang. Det hade nog inte spelat någon roll om Wii U hade sålt bättre, de hade högst troligen inte påbörjat utannonseringen av NX senare ändå. Det finns ingen logik att de skulle dra ner på det från typ 6 månader till typ 2-3 bara för att kunna sälja lite bättre litet tag till. För även om Wii U hade gått bättre hade de någon gång behövt gå vidare (som de gör sig redo för nu trots att Switch går ofantligt mycket bättre) och det är någonting företag vill ta tid för och kommunicera tydligt (för de såg med Wii U hur det går när de inte gör det... många trodde ju det var ett tillbehör till Wii som bara var för dyrt) och som de själva sagt vill de återigen kunna kommunicera i etapper och vara tydliga och dessutom bygga kommunikation för framtiden och inte bara fokusera på inkomster just nu.
https://www.channelnews.com.au/wp-content/uploads/2024/09/GXw...
Tror att döma av bilderna, om de nu inte är fejk, att magneterna har något med infästning eller stabilitet att göra. Konstruktionen med rälsarna var väl alltid lite si-sådär, så kanske Nintendo fixat något bättre nu. Ser dock inte ut att det är magnetisk data eller magnetladdning, så antar att det blir nån typ av traditionella pins för den saken som på nuvarande Switch..
Ser ju på bilden ut som att de är menade att "stoppas in" bara i konsolen, ist. för att slida på dem. I alla fall på den högra ser det också ut som att det är pins som då hakas in i konsolen "inåt" istället för nedåt som med nuvarande Switch och joy-cons.
Aha, ok, jag visste inte att det kunde användas på det sättet. Men ja, det lär ju absolut vara någonting Nintendo vill förebygga. Plus att det ska var bra mot drifting med magnetiska systemet också. Så de ser väl som att de löser två problem i ett här antar jag.
Har väl inget med drifting i spakarna att göra.
Men ja, vore bra med magnetiska drift-fria spakar också. Tror dock inte Nintendo är så dumma att de inleder Switch 2-generationen med ännu en drift-skandal. Skulle tro att de har bättrat på kvalitetskontrollen på den fronten markant vid det här laget, speciellt då det känns som att själva klagandet på joy-con drift dött ut senaste åren.
Tror att döma av bilderna, om de nu inte är fejk, att magneterna har något med infästning eller stabilitet att göra. Konstruktionen med rälsarna var väl alltid lite si-sådär, så kanske Nintendo fixat något bättre nu. Ser dock inte ut att det är magnetisk data eller magnetladdning, så antar att det blir nån typ av traditionella pins för den saken som på nuvarande Switch..
Ser ju på bilden ut som att de är menade att "stoppas in" bara i konsolen, ist. för att slida på dem. I alla fall på den högra ser det också ut som att det är pins som då hakas in i konsolen "inåt" istället för nedåt som med nuvarande Switch och joy-cons.
Har väl inget med drifting i spakarna att göra.
Men ja, vore bra med magnetiska drift-fria spakar också. Tror dock inte Nintendo är så dumma att de inleder Switch 2-generationen med ännu en drift-skandal. Skulle tro att de har bättrat på kvalitetskontrollen på den fronten markant vid det här laget, speciellt då det känns som att själva klagandet på joy-con drift dött ut senaste åren.
Jo, så har jag också förstått det att de klickas in från sidan istället från glida ner dem som nu. Och gällande motverkande av drifting tycks det bli magnetiska analoga stickor också just för att få bukt på det problemet. För som du säger, de vill nog inte återupprepa den "skandalen" och ha det hängandes över sig i 7-8 år till sen. Speciellt inte som det varit en sådan stor grej ett bra tag nu och de helst vill ha det fixat från start. Så jag tror det blir bra!
Uppgifter om det mystiska tillbehöret pekat mot en release runt den 20/3 2025 - kan det också vara då Nintendo Switch 2 lanseras? Det är en torsdag så kan ju fungera. Speciellt som det verkar som spellanseringar flyttats från fredag till torsdagar så kan vara så de också vill lansera konsolen just då. Eller vad tror ni?
Verkar som samma läcka indikerar att utannonsering kan ske 10:e Oktober. 10/10. Också en torsdag.
Bra tankar om den märkliga situationen vi befinner oss i nu. September-utannonsering ser mörk ut och sista hoppet är måndag men verkar inte troligt. 10/10 är nog bästa att utgå från nu. Eller vad tror ni?
Ja, det verkar så! Tänk om Nintendo slog till med ett pris direkt? $399 som ett svar på Sonys senaste…
https://youtu.be/A1GyEAvKhzI?t=69
Uppgifter om det mystiska tillbehöret pekat mot en release runt den 20/3 2025 - kan det också vara då Nintendo Switch 2 lanseras? Det är en torsdag så kan ju fungera. Speciellt som det verkar som spellanseringar flyttats från fredag till torsdagar så kan vara så de också vill lansera konsolen just då. Eller vad tror ni?
Verkar som samma läcka indikerar att utannonsering kan ske 10:e Oktober. 10/10. Också en torsdag.
20 Mars stämmer ganska bra överens med mina tankar.
Läckan för några månader sen där flera spelutvecklare fick brev om att förbereda sig för release i mars stämde tveklöst efter flera källor rapporterade samma.
Saker kan såklart ändras på vägen. Men jag skulle nog våga påstå med 75% säkerhet att release sker i Mars. 10 oktober för reveal låter också väldigt rimligt efter Brazils post tidigare om att man flyttade tillbaka flera event till Augusti för att förbereda Switch 2 reveal i September eller Oktober. Även där har alla detaljer stämt hittils och reveal kommer med väldigt stor sannolikhet ske här inom någon enstaka vecka.
Vad är det som dröjer hos Nintendo? Vad väntar de på?
Förmodligen så enkelt som att dom får sälja och ge all fokus på nya Zelda till Switch innan reveal, det då första 2 releaseveckorna oftast är dom 2 veckor som säljer bäst i ett spels lifscykel. Helt övertygad om att Switch 2 visas inom MAX 3 veckor nu.
Vad är det som dröjer hos Nintendo? Vad väntar de på?
Kanske väntar på bättre tider. Lågkonjunktur runtom och en yen som ligger och skvalpar i toaletten.
Kanske väntar på bättre tider. Lågkonjunktur runtom och en yen som ligger och skvalpar i toaletten.
Kanske, men har hört att utannonseringen dröjer eftersom de förhandlar med Valve om Half-Life 3 som launch-titel. Kan inte röja mina källor dock men de stämmer till 1337 %, lita på mig. 🤐
Kanske, men har hört att utannonseringen dröjer eftersom de förhandlar med Valve om Half-Life 3 som launch-titel. Kan inte röja mina källor dock men de stämmer till 1337 %, lita på mig. 🤐
Så måste det vara såklart. 🤣
Men tänk ett scenario där Half-Life 3 skulle visas upp på Nintendos presskonferens? Det visar sig dessutom att det är exklusivt till Switch 2 i 1 års tid, vilka härliga reaktioner det skulle blivit i spelvärlden?
Är det sjätte återfallet nu?
Så måste det vara såklart. 🤣
Men tänk ett scenario där Half-Life 3 skulle visas upp på Nintendos presskonferens? Det visar sig dessutom att det är exklusivt till Switch 2 i 1 års tid, vilka härliga reaktioner det skulle blivit i spelvärlden?
Är det sjätte återfallet nu?
Trooor du mig inte får du allt komma med ett bättre rykte själv...
Återstår såklart att se.
Japp.
Jag tror att Nintendo kommer att visa upp Switch 2 månaden den 3 mars 2025.
Då är det 8 år sen, på dagen, Switch lanserades. och då kommer presentationen börja med att de pratar om hur länge Switch varit "vid liv", och allt den uppfyllt.
Sen visar de nya konsolen.
Och på andra plats, bland mina gissningar, tror jag 10 mars 2025 (Mario-dagen!), samt att Mario blir 40 år nästa år.
Jag har inte heller följt med i ryktesnyheterna, utan det här är bara vad jag tror utifrån vad Nintendo sagt, och vad som kan vara rimligt.
Japp.
Jag tror att Nintendo kommer att visa upp Switch 2 månaden den 3 mars 2025.
Då är det 8 år sen, på dagen, Switch lanserades. och då kommer presentationen börja med att de pratar om hur länge Switch varit "vid liv", och allt den uppfyllt.
Sen visar de nya konsolen.
Och på andra plats, bland mina gissningar, tror jag 10 mars 2025 (Mario-dagen!), samt att Mario blir 40 år nästa år.
Jag har inte heller följt med i ryktesnyheterna, utan det här är bara vad jag tror utifrån vad Nintendo sagt, och vad som kan vara rimligt.
Fan, alla pusselbitarna faller ju på plats nu! Tror fortf mest på HL3-ryktet, men du verkar ha säkrat upp med vattentäta resonemang där. Har du nån youtube-video eller 4chan-kommentar som bevis också så är saken biff!
HL3-ryktet,
Vet inte ens vad det är för rykte :'D
Och jag hoppas inte det finns nån annan som sagt det här innan, så jag är först, och sen får 100% rätt. Haha.
Vet inte ens vad det är för rykte :'D
Och jag hoppas inte det finns nån annan som sagt det här innan, så jag är först, och sen får 100% rätt. Haha.
Tror jag skrev nångång tidigare att jag tror på utannonsering i januari/feb och sen släpp under sommaren/tidig höst. Men har gärna fel och att det blir tidigare än så.