Valve: Ny Steam Deck varje år "inte schysst" mot kunderna

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Steam machine och controller i ett - Steam deck.
Link - Mjukvara
Steam Machine 2.0 - rykten och läckor tiidgare har visat att Valve jobbar på en "home console" och det har framkommit att Valve har sådana interna enheter.
Systemet kommer vara som steam deck
Samma gäller för "Deckard / Index 2"

Ser inget som säger emot mitt inlägg så då antar jag att vi är överens Ser det också som relativt troligt att Valve någon gång kommer släppa Deckard, men den lär vara så annorlunda mot Index att det är tveksamt om den ens kommer heta Index 2. Den ser ut att bli en Arm-baserad, standalone enhet med SteamOS på. Baserad på att Valve nu lägger pengar på Arch Arm. Ungefär som att Oculus Quest inte är en uppföljare eller version 2 av Rift.

Jag hoppas på en Steam Controller 2 som i princip är Steam Deck utan skärm, gärna med bättre haptic feedback.

Inaktiv
Skrivet av Brona:

Ser inget som säger emot mitt inlägg så då antar jag att vi är överens Ser det också som relativt troligt att Valve någon gång kommer släppa Deckard, men den lär vara så annorlunda mot Index att det är tveksamt om den ens kommer heta Index 2. Den ser ut att bli en Arm-baserad, standalone enhet med SteamOS på. Baserad på att Valve nu lägger pengar på Arch Arm. Ungefär som att Oculus Quest inte är en uppföljare eller version 2 av Rift.

Jag hoppas på en Steam Controller 2 som i princip är Steam Deck utan skärm, gärna med bättre haptic feedback.

Nja läckor har visat ett arm chip men även ett x86.
Det är tänkt typ som ett "VR Steamdeck" dvs den ska kunna köra pcvr spel. Sen om det är helt standalone eller inte är en annan sak, kanske beroende på spel.
Eller så kanske det blir en ARM linux enhet som kan köra windows pcvr spel via proton jag vet inte.
Tror inte Valve är villiga på att dela upp Steam i olika affärer utan tanke är att alla deras enheter ska fungera på samma Steam.

Medlem

Steam Deck släpptes ju i februari 2022. Så nog hade det varit passande med en ny,
Nuvarande verkar ju bygga på Zen 2 och RDNA 2, så då kan de väl passa på att släppa en som bygger på RDNA 4 och Zen 5 nu, eller efter jul. Så att de hinner sälja slut på nuvarande först.

123
Skriv svar