Analys: Vi lär inte få se Switch 2 i år

Robot
Analys: Vi lär inte få se Switch 2 i år

Skulle konkurrera med julhandeln, tror man.

#nintendo, #switch, #switch-2

Medlem

Tror ingen förväntade sig ett Switch 2 i år ändå. Måste ju hinna marknadsföra tillräckligt innan julhandeln börjar och 1-2 månader känns för kort.

Medlem

Vilken analys...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Vilken analys...

Känns som att man inte behöver vara analytiker för att komma fram till den analysen.

Medlem

Som jag nämnt tidigare så är Nintendos inkomster ner från år till år, och konsolförsäljningen är mycket lägre i år jämfört med tidigare år. Visst kan det delvis förklaras med att den inte har fått något storspel i klass med Tears of the Kingdom i år, men det har också att göra med att den börjar komma till åldern och börjar mättas av. De flesta som vill ha den har den redan. Visst kan den sälja lite till, det kan den nog göra i flera år, men det är inte längre jättestora volymer som räddar företaget. Inte ens Furukawa själv tror att julhandeln kommer ha speciellt stor inverkan på deras siffror eller att en Switch 2-utannonsering påverkar detta faktum nämnvärt.

Så: det är en löjlig (läs: helt felaktig) "analys" som lekmän gör. Tittar en på siffrorna ser en att verkligheten inte ser ut så. Alls. Och Furukawa försöker som sagt inte ens låtsas om att det är vad som gäller. Så med nedåtgående säljsiffror och inkomster är det snarare mer logiskt än inte att utannonsera och lansera Switch 2 så snart som möjligt.

Medlem

No shit.

Jag kan dra en annan analys.
Den kommer ha kommit innan julhandeln nästa år.
Det kommer finnas ett nytt Mario spel att tillgå.

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Vilka tråkiga kommentarer. Själv tror jag analysen stämmer. Med tanke på deras uttalande om att spelen är kompatibla över gränsen så möjliggör det spelförsäljning under julhandeln.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Tror ingen förväntade sig ett Switch 2 i år ändå. Måste ju hinna marknadsföra tillräckligt innan julhandeln börjar och 1-2 månader känns för kort.

Läs artikeln en gång till... det handlar inte om att Switch 2 skulle släppas i år.

Switch 2?

Slutsatsen av min analys är att Switch 3 _och 4_ kommer utannonseras och släppas innan den 270:e påven tillträder.

1
Skriv svar