Final Fantasy 7 Rebirth – systemkraven för pc släppta

Robot
Final Fantasy 7 Rebirth – systemkraven för pc släppta
Medlem

Gött, är väl safe för soffgaming då med mitt 7900 XT. Ska bli himla skoj Hoppas det är i bra skick vid release.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Härligt med låga systemkrav. Såg att de satt ett hyfsat lågt lanseringspris också.

Medlem

Jag har Ryzen 7 5700x3d, 4060 och 64gb ram. Kan jag köra medium/high settings 1080p kanske?

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag har Ryzen 7 5700x3d, 4060 och 64gb ram. Kan jag köra medium/high settings 1080p kanske?

Du lär nog vara ganska safe med att köra typ höga inställningar med bra framerate.
Antar att systemkraven är menat i "native upplösning", så DLSS lär ju hjälpa en del med att skjutsa på prestandan.

Medlem

155 GB? Herregud, hur ska detta gå? 😒

Skrivet av Kyraal:

155 GB? Herregud, hur ska detta gå? 😒

Inte mycket större än vad det är på PS5 med sina 146.8 GB. Bunkra upp med lagring.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Värt att nämna är att del 1 + kommande del 2 på PC ligger på 69.95 euro på Steam nu vilket motsvarar ca 850kr.med det sagt så e det 10 euro billigare än remake ligger som standard. Dvs 79.95 så ett kap just nu

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Arzei:

Gött, är väl safe för soffgaming då med mitt 7900 XT. Ska bli himla skoj Hoppas det är i bra skick vid release.

Svårt att tro att ett spel som släpps idag är i bra skick numera. Känns som allt är trasigt och behöver minst 1-3 stora uppdatering för att det ska vara någorlunda "färdigt".

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Inte mycket större än vad det är på PS5 med sina 146.8 GB. Bunkra upp med lagring.

Jag var inte så väldigt tydlig med min sarkasm, sitter med ca 2 TB ledigt NVMe-utrymme 😅

Skrivet av Kyraal:

Jag var inte så väldigt tydlig med min sarkasm, sitter med ca 2 TB ledigt NVMe-utrymme 😅

Haha, den flög över mitt trötta huvud.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Är mer anmärkningsvärt att det kräver RTX-kort än att det tar upp 155gb vilket inte känns överdrivet mycket för ett current gen open world AAA-spel.

Tor
Medlem
Medlem

Hoppas innerligt att dom tagit i lite för mycket med kraven! Hade varit extremt trevligt att kunna maxa allt i 4k med mitt 7900xt! Antar att man i värsta fall kan aktivera fejk frames vilket borde fungera ganska bra i denna typ av spel

1
Skriv svar