Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Verkar som läckaren Nexthandheld har X-konto där han nu tycks hypa joy-con färger. Oklart om det är alternativ vid lansering men då han tidigare sagt helvit eller Svart och grå vid lansering är detta troligen något som får köpas till om en vill. Han ska släppa bilderna idag på konsolen och dockan så värd att hålla ögonen på!

Medlem

Jag tror och hoppas att den kommer heta Super Nintendo Switch!

Och detta skrevbjag i något inlägg här på fz för flera år sedan

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Ok, nu har Nexthandheld läckt en bild på (den förmodade) konsolen. Vad tror ni om detta? Är det legit? Och varför ser den då ut så från sidan? Ser mycket märkligt ut för mig. Är det magnetiska fästet som sticker ut där i mitten och varför är det ett styrkors till höger?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/Gfm1BNSaYAAdIY2?format=jpg&name=m...

Ok, nu har Nexthandheld läckt en bild på (den förmodade) konsolen. Vad tror ni om detta? Är det legit? Och varför ser den då ut så från sidan? Ser mycket märkligt ut för mig. Är det magnetiska fästet som sticker ut där i mitten och varför är det ett styrkors till höger?

Så detta ska vara baksidan av konsolen (loggan) och dockan. Från Reddit-moderatorn som fick bilderna när han ville verifiera läckaren Nexthandheld!

Medlem

"Pics are heavily cropped and the quality is pretty low, so I can't really tell if they're legit or not. Especially the dock ones – if I hadn’t been told it was the dock, I wouldn't have even recognized it. I definitely won’t consider those as evidence that they have the console." skriver Pyoro på X och jag kan bara hålla med. Dessa bilder har mig inte alls lika övertygad och hypad som jag trodde det skulle få mig. Men även om bilderna är suddiga och ur konstiga vinklar får en ändå ta med i beaktning att de antagligen är tagna i en situation där kameror och så inte skulle vara påslagna och aktiverade. Så det finns litet utrymme för "benefit of the doubt" än så länge, skulle jag säga i alla fall. Vad tror ni andra? Jag tror ändå det är 99% chans att konsolnamnet faktiskt är Nintendo Switch 2 och att den kommer i svartgrå och helvit (påminner om Wii U-lanseringen även om vita konsolen hade mindre hdd också så inte bara färgerna som skiljde sig då men ändå) då det ändå är bästa uppgifterna vi har fram till januari - eller nu när Nintendo väljer att avtäcka konsolen publikt. Vi får se helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

"Pics are heavily cropped and the quality is pretty low, so I can't really tell if they're legit or not. Especially the dock ones – if I hadn’t been told it was the dock, I wouldn't have even recognized it. I definitely won’t consider those as evidence that they have the console." skriver Pyoro på X och jag kan bara hålla med. Dessa bilder har mig inte alls lika övertygad och hypad som jag trodde det skulle få mig. Men även om bilderna är suddiga och ur konstiga vinklar får en ändå ta med i beaktning att de antagligen är tagna i en situation där kameror och så inte skulle vara påslagna och aktiverade. Så det finns litet utrymme för "benefit of the doubt" än så länge, skulle jag säga i alla fall. Vad tror ni andra? Jag tror ändå det är 99% chans att konsolnamnet faktiskt är Nintendo Switch 2 och att den kommer i svartgrå och helvit (påminner om Wii U-lanseringen även om vita konsolen hade mindre hdd också så inte bara färgerna som skiljde sig då men ändå) då det ändå är bästa uppgifterna vi har fram till januari - eller nu när Nintendo väljer att avtäcka konsolen publikt. Vi får se helt enkelt.

Denna moderator tycks ändå få mig att luta till att de faktiskt är äkta ändå... kanske ser märkligt ut men plusmärket kan vara för att indikera att minus-joy conen ska sättas in där. Och att det alltså inte är ett styrkors som jag först trodde utan bara indikering för vilken magnetisk del som passar in där. Då känns det genast mer logiskt. Men kickstanden ser väldigt ostadig ut - även om det är svårt att avgöra när den hänger fritt i luften och inte står mot bord eller fast yta.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Men kickstanden ser väldigt ostadig ut

lol, Bottas i Mercedes, det var tider det

Medlem

Märkningar kan antyda att dockan är legit!

En industridesignergirly på Reddit tycks också ha uppfattningen om att den är legit! Så det är ju betryggande i de annars lågupplösta och intetsägande bilderna. Problemet är väl bara att även om de är äkta så säger de väldigt lite - ironiskt nog mindre än tidigare läckor och skisser - så de tillför ingenting ändå. Men nåväl. Förhoppningsvis är vi bara ett par veckor bort från utannonsering ändå!

Medlem

Ytterligare tecken på att det är en äkta bild/enhet?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/Gfm1BNSaYAAdIY2?format=jpg&name=m...

”Styrkorset” är plus symbol som visar vilken sida det är.

Precis som nuvarande joycon/grip är utmärkta med plus och minus.

Edit: scrollade snabbt för att leta förklaring, missade att du skrev att du var inne på samma spår! God jul!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Hade varit världens minsta och mest svårtillgängliga styrkors. 😅

Ny bild på vad som ser ut att vara baksidan av dockan från NextHandheld.

Medlem
Skrivet av Enartz:

”Styrkorset” är plus symbol som visar vilken sida det är.

Precis som nuvarande joycon/grip är utmärkta med plus och minus.

Edit: scrollade snabbt för att leta förklaring, missade att du skrev att du var inne på samma spår! God jul!

Haha ja det tog lite tid innan jag började tänka så långt då det såg ut som ett styrkors som stod ut och var mer än en markering. Sen har ju vissa skrivit att det är "fel" sida (att minuset borde vara där)) men magneter ska väl möta sina motsatser för att inte "stöta ifrån" så då är det väl rätt ändå?

Skrivet av asdfg:

https://pbs.twimg.com/media/GfsCWysaoAASEo8?format=jpg&name=m...

Haha ja det kändes verkligen märkligt att ha ett styrkors där som bara är tillgängligt om en joy con inte är på 😅
Tycker den bilden är väldigt märklig, nog för att det ryktats att den ska ha luftintag för att låta konsolen prestera bättre i dockat läge men ingenting har ju indikerat att det ska vara så mycket? Men kanske krävs för luftintag och utsläpp... haha desto mer som släpps desto mindre förstår jag. Hoppas verkligen utannonseringen är tidig januari så vi får rätsida på allt detta snart! Men fortfarande besviken på att han inte läckt retailer-box som han också påstod sig ha tillgång till.

Medlem
Skrivet av asdfg:

https://pbs.twimg.com/media/GfsCWysaoAASEo8?format=jpg&name=m...

Den där kan jag tro på.
Kylning behövs nog när den är dockad för att kunna prestera högre upplösning.

Jag gissar att Switch 2 inte kommer att köra över Steam Deck i styrka om den nu har samma smal design som Switch 1.

Spelen som släpps exklusivt till konsolen kommer vara perfekt optimerad och se snygga ut med uppskalningen vilket gör att den till ett fullt kapabelt spelsystem som håller i tiden. 3e parts spel kan dock kanske få problem med att spelen fungera perfekt (som vanligt).

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Den där kan jag tro på.

Jag gissar att Switch 2 inte kommer att köra över Steam Deck i styrka om den nu har samma smal design som Switch 1.

Spelen som släpps exklusivt till konsolen kommer vara perfekt optimerad och se snygga ut med uppskalningen vilket gör att den till ett fullt kapabelt spelsystem som håller i tiden. 3e parts spel kan dock kanske få problem med att spelen fungera perfekt (som vanligt).

Ja, är som sagt inne på samma spår att det kan vara för att ge bra luftflöde vid dockat läge och högre prestanda som det indikerats om ett bra tag nu. Köra över vet jag inte men den har ju ryktats prestera i samma klass som Steam Deck i alla fall. Och Nintendo är ju som du säger mästare på att optimera sina spel efter sina system och få det mesta att flyta bra även på svagare enheter så deras egna spel kommer nog se riktigt bra ut samtidigt som de flyter bra också. Sen kanske tredjepartstitlar dippar lite mer och körs i lägre upplösning för att förlita sig mer på DLSS men tror det kommer bli bättre än det mesta på Switch ändå så kommer nog bli grymt!

Medlem
Skrivet av lonian:

Den där kan jag tro på.

Jag är så tacksam att Nintendo håller tillbaka storleksmässigt. Tycker Steam Deck ser för stor ut och obekväm ut att hålla i. Switch är tillräckligt stor för mig. Visst är mer prestanda trevligt men komfort är en väldigt viktigt i en handheld imo.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Jag är så tacksam att Nintendo håller tillbaka storleksmässigt. Tycker Steam Deck ser för stor ut och obekväm ut att hålla i. Switch är tillräckligt stor för mig. Visst är mer prestanda trevligt men komfort är en väldigt viktigt i en handheld imo.

Steam Deck är väl 7" och Switch 2 blir 8" så den blir ju större än både Switch och Steam Deck så skulle inte säga de håller tillbaka så?

Medlem

Den ser äkta ut.

Skrivet av lonian:

Den där kan jag tro på.

Kanske inte starkare än Steam Deck, men definitivt effektivare då alla handheld PC:s med AMD krets verkar väldigt ineffektiva och går ned till typ 1,5 timmar batteritid för att köra spel som även finns till Switch men i högre upplösning och draw distance. Men man kommer förstås i övrigt komma mycket längre med kretsen i Switch då man väl kan förvänta sig att spelen optimeras bättre än de görs till Decken. Tycker inte det spelar så stor roll egentligen, Steam Deck verkar kunna hantera det mesta som kommer till senaste konsolerna PS5/Xbox i helt acceptabel upplösning, begär personligen inte mer än så. Viktigare att Nintendo upprätthåller att stabilare releaseflöde av kvalitetsspel än vad konkurrenterna gör (både Playstation 5 och Xbox har extremt långsamt flöde av exklusiva releaser). Och bättre infrastruktur för onlinedelen, där sackar NIntendo fortfarande efter även fast de ryckt upp sig med Switch Online.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Steam Deck är väl 7" och Switch 2 blir 8" så den blir ju större än både Switch och Steam Deck så skulle inte säga de håller tillbaka så?

Blir troligtvis inte lika bred, se bilden jag länkar. Steam decks kontrollupplägg gör den så himla bred. Det kanske är bra, ergonomiskt etc men den ser så stor ut haha.

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fyq...

Medlem
Skrivet av asdfg:

Blir troligtvis inte lika bred, se bilden jag länkar. Steam decks kontrollupplägg gör den så himla bred. Det kanske är bra, ergonomiskt etc men den ser så stor ut haha.

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fyq...

Ah, ja där såg den ju nästan liten ut i jämförelse 😅 så blir nog väldigt skön att hålla i! Även om jag säkert kör 95% dockat känns det ändå bra utifall en vill spela med den på typ tåg eller så.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Den ser äkta ut.

Folk på reddit har blivit galna av dessa läckor och säger det är fake/AI - speciellt har de klagat på att bakgrunden är fejk men ser inte vad det spelar för roll när det viktiga är Switch 2. Att bakgrunden är redigerad för att inte ge iväg vem läckaren är (vilket är anledningen till att han ville ha tid på sig att läcka bilderna) betyder inte att konsolen är oäkta. Dock kan det vara tecken på att Nintendo-loggan är inklippt eller redigerad, men betyder inte att allt är påhittad. Att folk blivit så galna att de mordhotad mods för att de tror läckan KAN VARA ÄKTA är också helt batsh*t craycray. Folk måste verkligen lugna sig. Visst var det en ganska intetsägande läcka, men att bli arg och mordhota över den? Haha folk kanske borde önska sig terapi i julklapp. Men det mesta tyder ändå på att folk har fel och detta är the real deal!

Medlem

Jag är verkligen fundersam om varför konsolen är så hemlighetsfullt undanröjd om de ändå så ska göra en Switch 1.5 nyhetsvärdet är inte värt att vänta in i det sista

Medlem
Skrivet av asdfg:

Visst är mer prestanda trevligt men komfort är en väldigt viktigt i en handheld imo.

Jag håller med att komfort är extremt viktigt gällande handhållet spelande och det är därför jag föredrar alla gånger att spela handhållet på Steam Deck framför Nintendo Switch. Då är det absolut inte fel på vikten i Nintendo Switch utan allt det andra.
Kör typ 80% av min Nintendo Switch i dockat läge.

Om Steam Deck vägde lika lite som Nintendo Switch så hade det varit fantastiskt men då skulle vi inte ha samma kraft och batteritid i Steam Deck heller.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag håller med att komfort är extremt viktigt gällande handhållet spelande och det är därför jag föredrar alla gånger att spela handhållet på Steam Deck framför Nintendo Switch. Då är det absolut inte fel på vikten i Nintendo Switch utan allt det andra.
Kör typ 80% av min Nintendo Switch i dockat läge.

Om Steam Deck vägde lika lite som Nintendo Switch så hade det varit fantastiskt men då skulle vi inte ha samma kraft och batteritid i Steam Deck heller.

Bara att slänga på ett skal/grepp på Switch så blir den relativt ergonomisk, jag kör på en av skull and co's. Spela handhållet en längre tid utan skal är inte optimalt. Hade varit trevligt om Nintendo kunde göra den mer ergonomisk så man inte behövde ett skal men ser inte ut att ske tyvärr. Spanat lite på joycons som är mer ergonomiska men gillar oftast inte kvalitetskänslan i 3rd party-kontroller kontra Nintendos egna.

Medlem

Verkar som Nexthandheld (läckaren som gav information och nu senast bilder på konsolen och dockan) nu fått starta konsolen - men blir ifrågasatt då det inte verkar som Javascript används för testande av konsol? Någon som vet mer om varför informationen tycks clasha? För mig är ändå det han skriver i annat inlägg om hur konsolen startar och använder test för t.ex. fläktar, batteri och MIC! Vilket tycks antyda att tidigare läckor om intern mic i konsolen stämmer för annars hade det väl inte dragit igenom sådana tester vid start om det nu t.ex. skulle handla om externt tillbehör?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://i.ibb.co/5YKMn37/Ska-rmavbild-2024-12-27-kl-00-31-19....

girlgifs

https://i.ibb.co/5Tt32qW/Ska-rmavbild-2024-12-27-kl-00-32-23....

girlgifs

Verkar som Nexthandheld (läckaren som gav information och nu senast bilder på konsolen och dockan) nu fått starta konsolen - men blir ifrågasatt då det inte verkar som Javascript används för testande av konsol? Någon som vet mer om varför informationen tycks clasha? För mig är ändå det han skriver i annat inlägg om hur konsolen startar och använder test för t.ex. fläktar, batteri och MIC! Vilket tycks antyda att tidigare läckor om intern mic i konsolen stämmer för annars hade det väl inte dragit igenom sådana tester vid start om det nu t.ex. skulle handla om externt tillbehör?

Ok, så enligt denna konversation är java inte vad som används utan mer C/c++ men tydligen kan det användas för att testa interna webbkitet och testar funktioner för utvecklare (vilket tidigare information från NHH tyder på) och kan användas för att hitta exploits i browsern. Så ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig och om han kommer kunna posta någonting mer efter att ha fått starta och testa konsolen lite...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://i.ibb.co/gzYr3H4/Ska-rmavbild-2024-12-27-kl-01-20-17....

Ok, så enligt denna konversation är java inte vad som används utan mer C/c++ men tydligen kan det användas för att testa interna webbkitet och testar funktioner för utvecklare (vilket tidigare information från NHH tyder på) och kan användas för att hitta exploits i browsern. Så ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig och om han kommer kunna posta någonting mer efter att ha fått starta och testa konsolen lite...

Verkar ändå som han verkligen fått starta konsolen och kunna testa appar. I alla fall tester av dem. Så hoppas han kommer kunna börja läcka UI och OS snart också! Om inte bilder så ändå beskrivningar så gott han kan.

Medlem

Nu döljer Famiboards vissa inlägg för icke inloggade personer så länken är ganska värdelös (om nu ingen här är medlem?) men det påstås att Pharrell Williams företag producerar musik till Switch 2 trailer med Sabrina Carpenter! Och de har ju samarbetat tidigare och i sommarens stora hit Expresso sjöng hon om Switch så hon gillar ju uppenbarligen Nintendo så detta känns troligt! Vi får väl se snart i alla fall då utannonsering tycks ske tidig januari!

Medlem

När jag var inne på Famiboards så hittade jag denna mockup! Riktigt läcker! Även om jag lutar mot att skaffa en helvit om det stämmer att den kommer med vit skärm också.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://i.ibb.co/3cXvfcG/Ska-rmavbild-2024-12-27-kl-01-50-57....

Nu döljer Famiboards vissa inlägg för icke inloggade personer så länken är ganska värdelös (om nu ingen här är medlem?) men det påstås att Pharrell Williams företag producerar musik till Switch 2 trailer med Sabrina Carpenter! Och de har ju samarbetat tidigare och i sommarens stora hit Expresso sjöng hon om Switch så hon gillar ju uppenbarligen Nintendo så detta känns troligt! Vi får väl se snart i alla fall då utannonsering tycks ske tidig januari!

https://youtu.be/ThIWL_mL83E

https://youtu.be/cNXwpgpD7II

Känns inte riktigt som att Carpenter går ihop med Nintendos rumsrena image men vem vet, konstigare saker har hänt.

Skrivet av Gertzy:

https://mjaystudios.com/card/newMockup_wdock.jpg

När jag var inne på Famiboards så hittade jag denna mockup! Riktigt läcker! Även om jag lutar mot att skaffa en helvit om det stämmer att den kommer med vit skärm också.

Fördel med en svart enhet är att bezelsarna känns lite mindre synliga.

Skriv svar