Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Skrivet av asdfg:

Känns inte riktigt som att Carpenter går ihop med Nintendos rumsrena image men vem vet, konstigare saker har hänt.

Fördel med en svart enhet är att bezelsarna känns lite mindre synliga.

Du missade videon där de redan har samarbetat? Hon älskar Nintendo och Nintendo uppskattar henne väldigt mycket - speciellt efter Expresso som de anser hjälpte göra Switch till "pop icon". Hennes Disney-era passar bra med Nintendo.

Ja det ser stilrent ut!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Du missade videon där de redan har samarbetat? Hon älskar Nintendo och Nintendo uppskattar henne väldigt mycket - speciellt efter Expresso som de anser hjälpte göra Switch till "pop icon". Hennes Disney-era passar bra med Nintendo.

Ja det ser stilrent ut!

Ah kollade inte videon, trodde inte den var officiell. Tänkte mer på hennes nuvarande musik (som jag visserligen gillar) men kul för Nintendo eller om det är NoA att de inte är så konservativa.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Ah kollade inte videon, trodde inte den var officiell. Tänkte mer på hennes nuvarande musik (som jag visserligen gillar) men kul för Nintendo eller om det är NoA att de inte är så konservativa.

Jodå, lade in videon för just att visa att de har samarbetat tidigare så folk är mer öppna för tanken att detta rykte mycket väl kan stämma. Vi lär märka snart! 😄

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jodå, lade in videon för just att visa att de har samarbetat tidigare så folk är mer öppna för tanken att detta rykte mycket väl kan stämma. Vi lär märka snart! 😄

Såg nu att videon var åtta år gammal så var ett tag sen. Använde sig Nintendo av några kändisar när Switch skulle lanseras? Minns bara reklamerna med okända skådespelare på hustaksfester osv. Kommer ihåg att de använde Beyonce i ds-reklamer. 😅

Medlem
Skrivet av asdfg:

Såg nu att videon var åtta år gammal så var ett tag sen. Använde sig Nintendo av några kändisar när Switch skulle lanseras? Minns bara reklamerna med okända skådespelare på hustaksfester osv. Kommer ihåg att de använde Beyonce i ds-reklamer. 😅

Jo, men hon har varit med på Nintendo-event och jippon också så det är inte enda "samarbetet" de haft även om det kanske är det mest konkreta. Tror inte de använda kändisar för Switch i pressmaterialet men de lät Jimmy Fallon visa upp Switch i tv innan den släpptes.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jo, men hon har varit med på Nintendo-event och jippon också så det är inte enda "samarbetet" de haft även om det kanske är det mest konkreta. Tror inte de använda kändisar för Switch i pressmaterialet men de lät Jimmy Fallon visa upp Switch i tv innan den släpptes.

https://youtu.be/7TJ7IUNWGl4

Nu låter Nintendo den lite mer okända NextHandheld och skaltillverkare visa upp konsolen. De satsar på en lite mer jordnära marknadsföringskampanj den här gången utan kändisar och lull lull.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Nu låter Nintendo den lite mer okända NextHandheld och skaltillverkare visa upp konsolen. De satsar på en lite mer jordnära marknadsföringskampanj den här gången utan kändisar och lull lull.

Haha tanken har faktiskt slagit mig, tänk om de på grund av den försenade utannonseringen på grund av produktionsproblem gjort att de väljer att "läcka" konsolen så vi nördar får någonting att leva på tills de utannonserar den officiellt i nästa månad Menar, förutom hans bilder och information har ju i stort sett redan sett konsolen, loggan och allt i tillbehörstillverkares läckor och så. Och nu hans allt på det. Visst att det brukar kunna läcka nån bild från banden i kina men såhär mycket måste ju vara historiskt mycket och det han lyckats ta bild på är väl oftast i rum där kameror och så är inlämnade och avslagna så de inte kan användas ens. Får mig att tänka i alla fall...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://i.ibb.co/gzYr3H4/Ska-rmavbild-2024-12-27-kl-01-20-17....

Ok, så enligt denna konversation är java inte vad som används utan mer C/c++ men tydligen kan det användas för att testa interna webbkitet och testar funktioner för utvecklare (vilket tidigare information från NHH tyder på) och kan användas för att hitta exploits i browsern. Så ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig och om han kommer kunna posta någonting mer efter att ha fått starta och testa konsolen lite...

Bara en FYI:
Java och Javascript är två helt olika språk som inte är relaterade till varandra, trots namngivningen som ofta förvirrar folk.

Medlem
Skrivet av Daed:

Bara en FYI:
Java och Javascript är två helt olika språk som inte är relaterade till varandra, trots namngivningen som ofta förvirrar folk.

Viktigt! Tack för input.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Daed:

Bara en FYI:

Aha, tack, jag bara utgick från att det var förkortning eller något av javascript. Slangbenämningen så att säga. Oh well, finns flera inlägg som bättre förklarar situationen så hoppas inte alltför många läser det och blir vilseledda.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Känns inte riktigt som att Carpenter går ihop med Nintendos rumsrena image men vem vet, konstigare saker har hänt.

Fördel med en svart enhet är att bezelsarna känns lite mindre synliga.

Vita konsoler och speldosor funkar verkligen inte för min del. Vit plast visar upp plastdegenereringen alldeles för tydligt efter några år. Likaså vill jag inte ha en högblank konsol som PS3, det är bara snyggt i ca. 10 sekunder efter man tagit ut konsolen ur kartongen, sen så ser den hemsk ut av fingeravtryck och damm. Matt och grov/texturerad plast är bättre. Kanske inte lika elegant, men det står sig bättre över tid.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://mjaystudios.com/card/newMockup_wdock.jpg

När jag var inne på Famiboards så hittade jag denna mockup! Riktigt läcker! Även om jag lutar mot att skaffa en helvit om det stämmer att den kommer med vit skärm också.

Vit skärm? När strömmen är avstängd?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Nytt rykte:
Konsolen ser ut att släppas i slutet på mars 2025. Är väl egentligen inte starkare än något annat rykte än så länge, men man lever ju på hoppet så att säga

https://wccftech.com/nintendo-switch-2-might-launch-on-march-...

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av lonian:

Vit skärm? När strömmen är avstängd?

Nej, sorry, var otydlig. Menade egentligen vit konsol. Att själva Switchen är vit. Som du ser på specialutgåvor nu spelar det ingen roll vilken färg/tema joy-consen är - konsolen är alltid svart ändå. Men nu tycks det som inte bara joy-consen är vita utan även Switchen och därmed helvit design vilket jag tycker ser bättre ut och vad som fick mig att dra mig från att skaffa annat än svart Switch från början då jag tycker det ser märkligt ut med vitt/färgglatt på sidan och svart i mitten.

Skrivet av magma:

Nytt rykte:
Konsolen ser ut att släppas i slutet på mars 2025. Är väl egentligen inte starkare än något annat rykte än så länge, men man lever ju på hoppet så att säga

Inte så mycket nytt rykte, har diskuterats länge nu, och jag misstänker att det är så att det är ett gammalt datum, då det finns starka indikationer på att konsolen skulle ha utannonserats tidigare i år runt sommaren och då förmodligen var tänkt att lanseras i mars, men så fick de tydligen produktionsproblem och fick skjuta upp allt. Så tror att de andra ryktena om maj-juni är troligare vad som gäller nu. Och då utannonsering i januari tycks troligast just nu vore det väldigt kort tid att marknadsföra på. Å andra sidan vet "alla" vad en Switch är och bara visa mer styrka och eventuell gimmick och förbättringar (och vad C-knappen är) så är mycket vunnet. Internet kommer göra mycket marknadsföring åt dem, så kanske tänker de att den marknadsföringen tillsammans med tv-reklam, Super Bowl kanske, räcker. Men skulle säga det är liten chans, kanske 5%, och Maj är mer 80% och resten på juni. Men snart vet vi nog!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inte så mycket nytt rykte, har diskuterats länge nu, och jag misstänker att det är så att det är ett gammalt datum, då det finns starka indikationer på att konsolen skulle ha utannonserats tidigare i år runt sommaren och då förmodligen var tänkt att lanseras i mars, men så fick de tydligen produktionsproblem och fick skjuta upp allt. Så tror att de andra ryktena om maj-juni är troligare vad som gäller nu. Och då utannonsering i januari tycks troligast just nu vore det väldigt kort tid att marknadsföra på. Å andra sidan vet "alla" vad en Switch är och bara visa mer styrka och eventuell gimmick och förbättringar (och vad C-knappen är) så är mycket vunnet. Internet kommer göra mycket marknadsföring åt dem, så kanske tänker de att den marknadsföringen tillsammans med tv-reklam, Super Bowl kanske, räcker. Men skulle säga det är liten chans, kanske 5%, och Maj är mer 80% och resten på juni. Men snart vet vi nog!

Då är det jag som inte hängt med i rykteskarusellen ser jag

Finns det någon trovärdig källa på någon prototyp som läckt?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Då är det jag som inte hängt med i rykteskarusellen ser jag

Finns det någon trovärdig källa på någon prototyp som läkt?

Bästa läckan vi har just nu är Nexthandheld som påstår sig ha hållit i en faktisk Switch 2-enhet! Fler bilder från honom på konsolens baksida och dockan. Sen har det börjat dyka upp mockups utifrån hans beksrivningar:

Medlem

Den ser ju äkta ut vid första anblick, men det är nått med en av bilderna på joy-cons som jag tycker visar spår av datorgenererade bilder. Klassar det som 50/50 mellan äkta och den mest välgjorda fejken hittills. Sen jätteskarp och fin bordsskiva, men degig/suddig Switch 2 logotyp på och massa artefakter på Dockans baksida, vittnar också för glitchig AI-generering eller annan datorgenerering.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Den ser ju äkta ut vid första anblick, men det är nått med en av bilderna på joy-cons som jag tycker visar spår av datorgenererade bilder. Klassar det som 50/50 mellan äkta och den mest välgjorda fejken hittills. Sen jätteskarp och fin bordsskiva, men degig/suddig Switch 2 logotyp på och massa artefakter på Dockans baksida, vittnar också för glitchig AI-generering eller annan datorgenerering.

Det är bara första bilden (och länken under) som är faktiskt läcka, de under är som sagt mockup så det kan jag säga klart och tydligt att det är 100% datorgenererat och inte någonting som Nexthandheld har fotat. Jag skrev att det under var mockup så trodde det var tydligt men för att förtydliga: konsolen från sidan som hålls i en hand med en klocka över armen är läckt bild, de som länkas under likaså, men de jag har klistrat in under ÄR INTE LÄCKT BILD utan MOCK-UPS utifrån information från läckaren Nexthandheld som är personen som postade de första bilderna. De under vet jag vem det är som gjort, men de är från Reddit utifrån information som läckaren lämnat.

Nu när jag var inne på Reddit för att hitta länken som jag klistrade in i sista stycket här ovan ("från reddit") så hittade jag denna "nyhet" som visserligen bör tas med nypa salt men ändå ta någorlunda seriöst då det tidigare funnits starka indikationer/uppgifter på next gen patches (som att denna tråden startade som rykte om att Pokémon Violet/Scarlet skulle få det men även Botw från Gamescom etc) så den starkare kraften och möjligheten att få äldre spel att spela bättre är någonting som kan användas för att lyfta som anledning att uppgradera eller köpa in sig på Switch 2 för spelare som kanske dissade första för dess kraft. Eller brist på snarare. Edit: postade länk till Xen på bilden ovan och det är ju lovande att trailern tycks vara klar. Det kan vara indikation på att utannonsering nu i Januari är att tas mer på allvar! Varför vänta längre när förberedelserna är klara?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Bildexperter och ingenjörer har analyserat de läckta bilderna från Nexthandheld och kommit fram till att de är original och ej redigerade i t.ex. Photoshop eller framtagna utav AI. Så skulle säga det är snarare 95-99% säkerhet att de är helt legit. Men vad en måste tänka på är att han antagligen befunnit sig i en situation där han fått hålla i konsolen, och senare slagit på den men den har bara kunnat testa saker som batteriet och micen och inte kunnat testa själva OS:et, men självklart inte fått fota den. Så för att inte röja vem han är eller vart bilderna är tagna har bakgrunden och andra detaljer så har de AI-generats och redigerats - men själva "plastbiten" som ska föreställa är ej redigerad utan en riktig framtagen produkt. Med det sagt kan det ju fortfarande vara producerad för att luras - alltså ej av Nintendo för tester utan av Nexthandheld för att framstå som trovärdig. Det är väl liten chans, men går ju inte att förneka att den finns så därför vågar jag inte trots allt säga 100% legit. Men det är också högst troligen anledningen till att det är skakiga och otydliga bilder - just eftersom de inte ska vara tagna från början och kan användas för att förstöra läckarens liv och framtid om Nintendo bortom allt tvivel kan säkerställa vem det är som står bakom läckan. De kan också stämma honom så han aldrig igen har en inkomst över existensminimum så det är helt klart i hans intresse att det inte går att pinpointa honom eller hans whereabouts. Så att bilderna är lite sneaky tagna och croppade för att utelämna detaljer ser jag snarare som bevis för att de är legit än tvärtom. Men det är som sagt inte 100%igt bevis utan kan vara att han använder det som svepskäl för att komma undan med lowres och dåligt detaljerade foton. Men snart vet vi. Kanske inom en knapp vecka, men som max tre månader om de nu drar ut på det till sista mars (vilket inte alls är troligt utan det mesta pekar mot första två veckorna av januari).

Medlem
Skrivet av magma:

Nytt rykte:

Har fått lov att återkomma till denna ser jag Slutet av mars har ryktats om länge som sagt, men ser på Reddit om denna informationen är mer specifik: att Switch 2 ska lanseras 28:e mars 2025. Så det är ändå på sätt och vis ett nytt rykte.

Vad som talar för det: 28:e mars 2025 är en fredag. Nintendo Switch lanserades på en fredag (3e mars 2017). Så gjordes även Wii U, i alla fall här i Europa (30 November 2012) och då Nintendo rör sig mot mer universell lansering så kommer antagligen "alla" regioner få tillgång till Switch 2 på samma datum. Och "alla" vet vad en Switch är så inte mycket marknadsföring behövs egentligen.

Vad som talar emot det: vid en utannonsering i januari 2025 är det alltså drygt två månader från utannonsering till lansering, vilket är historiskt kort och opraktiskt sett till kommunikation och marknadsföring. Självklart inte omöjligt, och det är varför jag la till sista stycket ovan också. Egentligen behövs det nog inte så mycket marknadsföring så det skulle gå att genomföra men det är inte riktigt så det brukar gå till. Så det är antagligen bara ett datum då konsolen och tillbehör ska börjas göras iordning för att skickas till butiker eller så och det är därför tredjepartsmakare fått för sig att det är lanseringsdagen. Skulle säga det är ungefär 5% chans detta stämmer. Slutet av Maj eller början av juni verkar mycket troligare.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har fått lov att återkomma till denna ser jag Slutet av mars har ryktats om länge som sagt, men ser på Reddit om denna informationen är mer specifik: att Switch 2 ska lanseras 28:e mars 2025. Så det är ändå på sätt och vis ett nytt rykte.

<Uppladdad bildlänk>

Vad som talar för det: 28:e mars 2025 är en fredag. Nintendo Switch lanserades på en fredag (3e mars 2017). Så gjordes även Wii U, i alla fall här i Europa (30 November 2012) och då Nintendo rör sig mot mer universell lansering så kommer antagligen "alla" regioner få tillgång till Switch 2 på samma datum. Och "alla" vet vad en Switch är så inte mycket marknadsföring behövs egentligen.

Vad som talar emot det: vid en utannonsering i januari 2025 är det alltså drygt två månader från utannonsering till lansering, vilket är historiskt kort och opraktiskt sett till kommunikation och marknadsföring. Självklart inte omöjligt, och det är varför jag la till sista stycket ovan också. Egentligen behövs det nog inte så mycket marknadsföring så det skulle gå att genomföra men det är inte riktigt så det brukar gå till. Så det är antagligen bara ett datum då konsolen och tillbehör ska börjas göras iordning för att skickas till butiker eller så och det är därför tredjepartsmakare fått för sig att det är lanseringsdagen. Skulle säga det är ungefär 5% chans detta stämmer. Slutet av Maj eller början av juni verkar mycket troligare.

Någon release i Mars tog jag bort från radarn efter att vi inte fick någon utannonsering i Oktober före investor meeting, eller i November för den delen. Har jag fel så blir jag väldigt positivt överraskad.

Vi har 4 kvartal att välja på.

Q1 har jag räknat bort - 2-2,5 månad reveal till release händer inte. För många 3e part tillverkare av spel som blir sura dessutom. Dom vill ha lite tid på sig att marknadsföra sina spel till Switch 2.
Q4 har jag räknat bort - Av kostnadsskäl - Manufacturing och Assembly i full fart och man vill börja sälja långt innan.
Q3 - Juli/Augusti är semestertider och Q4:s anledning kan jag använda för September

För mig är Q2 nästan låst in idag: Något åt detta håll:

- Nintendo Switch 2 Presentation: 9,23 eller 30 Januari
- Nintendo: Investor meeting: 4 Februari
- Nintendo Direct: 13 Februari (Fire Emblem?)
- Pokemon Day: 27 Februari (Pokemon Legends: Z-A och något mer?)
- Mar10 day: 10 Mars (Mario Kart 9 och nytt 3D Mario)
- Nintendo Switch 2 Direct: 17 April
- April/Maj: Live showcase på mässor med demon, massa marknadsföring, på summer game fest visas 3e part spel osv
- Switch 2 Lansering: Maj eller Juni (Ungefär 4.5 månad efter reveal, nästan samma tid av marknadsföring som för Switch)

Något i den stilen är väll min mest troliga timeline.

Medlem

Detta är mer spekulation än rykten, men blandar vi dem lite får vi ett troligt resultat ändå. Då det var så längesen sedan Mario Odyssey på Switch trodde jag det var hög tid att det fick en uppföljare i vad som ryktas vara semi-open-world-spel men nu ryktas det att 3D Mario inte är lanseringstitel utan det är Metroid Prime 4: Beyond, Elden Ring, Call of Duty: Black Ops 6 (då de är under kontrakt att släppa spel till Nintendo-konsoler i 10 års tid är det väldigt hög chans att det är ett utav lanseringsspelen) och kanske något mer tredjepartstitel som är där vid launch. Men då det är Marios 40 års anniversary tror jag att 3D Mario kommer vara år ett titel under 2025, och så även ett återsläpp av Super Mario Galaxy 2 för antingen Switch eller Switch 2 (antagligen första för att kunna sälja till så många som möjligt då Switch 2-ägare ändå kommer kunna spela det) och sen släpps nog Mario Kart 9/X till julhandeln 2025. Som de nämner i videon ovan så är Tekken 8 troligt för launch också, likaså Star Wars Outlaws då Ubisoft ofta stöttar Nintendo.

Vad tror ni vi får se för spel, om det så är under launch eller år ett!?

Vi har sett konsolen, eller mockups av den, och ett av mysterier som står kvar kring den nya konsolen är C-knappen och dess funktion. Står det får capture (trots att vi redan har knapp för bild och video?) eller kanske cast och göra den till Wii U-liknande konsol? Jag gissar på "chat" och att en kan skapa rum för att chatte genom den inbyggda micen som tycks finnas på konsolen, text eller något en ritat och/eller skrivit. Och då kan bjuda in en eller flera personer till detta rum och sedan kunna gå därifrån i ens lobby till att spela med de inbjudna personerna. Eller vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Någon release i Mars tog jag bort från radarn efter att vi inte fick någon utannonsering i Oktober före investor meeting, eller i November för den delen. Har jag fel så blir jag väldigt positivt överraskad.

Vi har 4 kvartal att välja på.

Q1 har jag räknat bort - 2-2,5 månad reveal till release händer inte. För många 3e part tillverkare av spel som blir sura dessutom. Dom vill ha lite tid på sig att marknadsföra sina spel till Switch 2.
Q4 har jag räknat bort - Av kostnadsskäl - Manufacturing och Assembly i full fart och man vill börja sälja långt innan.
Q3 - Juli/Augusti är semestertider och Q4:s anledning kan jag använda för September

För mig är Q2 nästan låst in idag: Något åt detta håll:

- Nintendo Switch 2 Presentation: 9,23 eller 30 Januari
- Nintendo: Investor meeting: 4 Februari
- Nintendo Direct: 13 Februari (Fire Emblem?)
- Pokemon Day: 27 Februari (Pokemon Legends: Z-A och något mer?)
- Mar10 day: 10 Mars (Mario Kart 9 och nytt 3D Mario)
- Nintendo Switch 2 Direct: 17 April
- April/Maj: Live showcase på mässor med demon, massa marknadsföring, på summer game fest visas 3e part spel osv
- Switch 2 Lansering: Maj eller Juni (Ungefär 4.5 månad efter reveal, nästan samma tid av marknadsföring som för Switch)

Något i den stilen är väll min mest troliga timeline.

Ja, förut när en augusti-utannonsering verkade trolig då september-directsen tidigarelades så kan en Mars-lansering ha varit planerad - men då de tydligen fick problem och fick skjuta upp utannonseringen så har även lanseringen högst troligen skjutits upp också. Så januari till maj-juni för utannonsering och släpp håller jag med om är troligast nu. Har börjat ryktas om att de kommer köra en stor reklamtrailer på Super Bowl också - en av de dyraste men åtråvärdaste reklamplatserna i modern tid. Och det är 9:e februari så då är det troligt att den är utannonserad månaden innan för att sedan bombardera utrymmen som inte nödvändigtvis är fyllda med gamers utan även en hel del människor som inte hänger på spelhemsidor och nyhetssajter utan breddar medvetandet om den nya konsolen. Så bara de är tydliga i kommunikationen vad som skiljer Switch 2 åt från första konsolen (kraft, spel, gimmicks etc) så har de i stort sett en homerun får ytterligare en konsol som blir historiskt populär i slutändan.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/AkOnIdSGpzE

Detta är mer spekulation än rykten, men blandar vi dem lite får vi ett troligt resultat ändå. Då det var så längesen sedan Mario Odyssey på Switch trodde jag det var hög tid att det fick en uppföljare i vad som ryktas vara semi-open-world-spel men nu ryktas det att 3D Mario inte är lanseringstitel utan det är Metroid Prime 4: Beyond, Elden Ring, Call of Duty: Black Ops 6 (då de är under kontrakt att släppa spel till Nintendo-konsoler i 10 års tid är det väldigt hög chans att det är ett utav lanseringsspelen) och kanske något mer tredjepartstitel som är där vid launch. Men då det är Marios 40 års anniversary tror jag att 3D Mario kommer vara år ett titel under 2025, och så även ett återsläpp av Super Mario Galaxy 2 för antingen Switch eller Switch 2 (antagligen första för att kunna sälja till så många som möjligt då Switch 2-ägare ändå kommer kunna spela det) och sen släpps nog Mario Kart 9/X till julhandeln 2025. Som de nämner i videon ovan så är Tekken 8 troligt för launch också, likaså Star Wars Outlaws då Ubisoft ofta stöttar Nintendo.

Vad tror ni vi får se för spel, om det så är under launch eller år ett!?

https://youtu.be/clP0ipOXiOg

Vi har sett konsolen, eller mockups av den, och ett av mysterier som står kvar kring den nya konsolen är C-knappen och dess funktion. Står det får capture (trots att vi redan har knapp för bild och video?) eller kanske cast och göra den till Wii U-liknande konsol? Jag gissar på "chat" och att en kan skapa rum för att chatte genom den inbyggda micen som tycks finnas på konsolen, text eller något en ritat och/eller skrivit. Och då kan bjuda in en eller flera personer till detta rum och sedan kunna gå därifrån i ens lobby till att spela med de inbjudna personerna. Eller vad tror ni?

Ja, mysterium denna C-knapp.
Tycker C som förkortning till "chat" känns lite långsökt på nått sätt, hade känts mer logiskt med nån sorts symbol på en mikrofon eller nått. Sen har ju Nintendo en historik av C-spakar i kontrollsyfte, på Gamecube och New 3DS. Den ser ju lite liten ut förvisso, men en tanke är ju att det är nån sorts "C-pad" som i en liten touchpad som kan användas till gud vet vad. Kanske "slida iväg" en trollformel mot fienden i Skyrim? Eller slida iväg en frisbee i Switch Sports 2??

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja, mysterium denna C-knapp.
Tycker C som förkortning till "chat" känns lite långsökt på nått sätt, hade känts mer logiskt med nån sorts symbol på en mikrofon eller nått. Sen har ju Nintendo en historik av C-spakar i kontrollsyfte, på Gamecube och New 3DS. Den ser ju lite liten ut förvisso, men en tanke är ju att det är nån sorts "C-pad" som i en liten touchpad som kan användas till gud vet vad. Kanske "slida iväg" en trollformel mot fienden i Skyrim? Eller slida iväg en frisbee i Switch Sports 2??

På Nintendo 64 var väl c för camera, då det bara fanns en sticka att styra med? På Gamecube vidareutvecklade de ju kontrollen så lilla C-spaken kunde användas för det också. Men Switch har redan två kontrollspakar - en på varje joy-con - så det behovet existerar inte idag och då tycker jag inte det är logiskt att bara säga "historik = fakta idag också". Men låt oss säga att C då står för camera, kanske finns en sådan inbyggd och knappen aktiverar den? Men då är frågan om det verkligen är så många spel som använder en kamera för att motivera att en sådan ska finnas inbyggd, snarare än ett tillbehör som kan kopplas in i övre USB-C, och en hel knapp dedikerad bara för det? Så det tror jag inte heller känns logiskt. Och en knapp för ett spel (som Switch Sports 2) är inte att tala om, speciellt om inte spelet ens ingår och alla inte ens spelar det. Så jag återkommer till chat och säger att det är minst långsökta utan mest troliga och logiska då det som sagt inte behöver vara röst så en mikrofonsymbol skulle inte fånga hela dess funktion och inte en penna heller men chat/chatroom kan innehålla alla delar och sammanfattas perfekt i en liten bokstav. Att närsomhelst, oavsett om en är i konsolens startskärm eller mid-game, kunna skapa ett chatrum och bjuda in vänner/bekanta till att skriva/rita/skicka bilder och/eller bjuda in till spelet en redan är i känns då betydligt troligare. Tror inte Nintendo 64 är minsta relevant här utan tror de närmar sig Nintendo DS och Wii U mer i hur en kunde kommunicera. Men också vill modernisera sig och närma sig förbättrad online-närvaro och flerspelarmöjligheter.

Medlem

C kanske står för connect. Vad det skulle innebära.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, förut när en augusti-utannonsering verkade trolig då september-directsen tidigarelades så kan en Mars-lansering ha varit planerad - men då de tydligen fick problem och fick skjuta upp utannonseringen så har även lanseringen högst troligen skjutits upp också. Så januari till maj-juni för utannonsering och släpp håller jag med om är troligast nu. Har börjat ryktas om att de kommer köra en stor reklamtrailer på Super Bowl också - en av de dyraste men åtråvärdaste reklamplatserna i modern tid. Och det är 9:e februari så då är det troligt att den är utannonserad månaden innan för att sedan bombardera utrymmen som inte nödvändigtvis är fyllda med gamers utan även en hel del människor som inte hänger på spelhemsidor och nyhetssajter utan breddar medvetandet om den nya konsolen. Så bara de är tydliga i kommunikationen vad som skiljer Switch 2 åt från första konsolen (kraft, spel, gimmicks etc) så har de i stort sett en homerun får ytterligare en konsol som blir historiskt populär i slutändan.

Låter ju inte helt omöjligt med Superbowl reklam i februari - Bra timing mitt i marknadsförings stimmet

Medlem

Då borde planen se ganska exakt ut såhär fram till Vecka 11 (10 Mars) för Nintendo.

• Nintendo Switch 2 Presentation: 9,23 eller 30 Januari (Före Investor Meeting & Super Bowl)

• Nintendo: Investor Meeting: 4 Februari

• Super Bowl - Trailer/Marknadsföring: 9 Februari

• Nintendo Direct: 13 Februari

• Pokemon Day: 27 Februari

• Mar10 Day: 10 Mars

——
Så får vi se vad Nintendo hittar på senare i Mars/April/Maj. Känns lite mer svårspekulerat än närmaste tiden.

Medlem
Skrivet av lonian:

C kanske står för connect. Vad det skulle innebära.

Bra gissat! Enligt Mike Odessey, som hade hört om patcharna och att trailern är klar, skrev på en dialog att "C=connect". Tror dock det är detsamma som jag gissade på, förutom att det inte står för chat då, men att det ändå är för att skapa lobbys där en eller flera personer kan kommunicera med varandra och bjuda in till spel etc.

Skriv svar