Tencent om sin påstådda militära koppling: "Ett missförstånd"
Inte så konstigt att de gör så med tanke på vad Trump sa i går att Usa skall ta över Grönland och Panama kanalen även göra Kanada till en delstat.
Kommer folk här bojkotta deras spel så som de gör nu med ryska spel?
Inte jag iaf, då blir det inte så mycket spelande. Just nu blir det mestadels path of exile 2 och det skulle inte gå då.
Inte så konstigt att de gör så med tanke på vad Trump sa i går att Usa skall ta över Grönland och Panama kanalen även göra Kanada till en delstat.
Vilka ryska spel är bojkottade? Inte Space Marine 2 i alla fall...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Trump har ju bjudit in Xi till när han skall sväras in som ny president och har ju även aviserat att tiktok inte kommer tvingas säljas eller förbjudas. Sannolikt att Tencents problem kommer att fixas med Trump som president, kineserna får bara ge honom lite mer pengar.
Snarare så att Trump har kommit på att hans "approval rate" skulle sjunka som en sten om han förbjuder det där, han vill väl inte hålla på att prata om det där hela sin mandatperiod, han vill ju lägga allt fokus på att spela Risk med Danmark.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Hela USA är en jävla foliehatt och clowner är vi allihopa 😂
indeed, clowner är vi allihopa. Förstår fortfarande inte varför det var våran uppgift att exportera el till u-länder som Tyskland under hösten (vilket gav oss mycket högre elpriser i södra Sverige) 🥺.
Får se vad som händer med Tencent och hela den där grejen, prat bakom stängda dörrar?
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Vilka ryska spel är bojkottade? Inte Space Marine 2 i alla fall...
?
Vad jag kan se är utvecklarna amerikans och utgivaren fransk.
?
Det är utvecklat av deras ryska studio Saber St. Petersburg.
?
Det är utvecklat av deras ryska studio Saber St. Petersburg.
Grundarna är väl såna där ryssar som man inte ska tycka om va?
Trump är en clown. Följ vad som händer i bakgrunden istället för att lyssna på honom. Han kommer att fjanta runt så att dom som verkligen kan göra något kan få fria händer. Det intressanta nu är vad Elon kommer att hitta på tycker jag. Det kommer att bli intressant att se hur långt han kan gå innan USA säger ifrån på riktigt. Han är ju väldigt politisk nu och jag skulle kunna tänka mig att alla länder inte gillar det direkt. Och det kan påverka honom negativt.
Man kan tycka vad man vill om Trump etc men att helt friskriva ett kinesiskt bolag i en av världens värsta diktaturer ska man nog vara försiktig med. Det är inte säkert att det inte finns någon sanning i misstankarna.
Nu är det ändå inte Trump som tagit det här beslutet utan försvarsdepartmentet, så beslutet och analysen har inte gjorts av Trump personligen. Svårt att tro att det görs lättvindigt.
Trump är en clown. Följ vad som händer i bakgrunden istället för att lyssna på honom. Han kommer att fjanta runt så att dom som verkligen kan göra något kan få fria händer. Det intressanta nu är vad Elon kommer att hitta på tycker jag. Det kommer att bli intressant att se hur långt han kan gå innan USA säger ifrån på riktigt. Han är ju väldigt politisk nu och jag skulle kunna tänka mig att alla länder inte gillar det direkt. Och det kan påverka honom negativt.
-Arda-Warped-8743808.jpeg)
Man kan tycka vad man vill om Trump etc men att helt friskriva ett kinesiskt bolag i en av världens värsta diktaturer ska man nog vara försiktig med. Det är inte säkert att det inte finns någon sanning i misstankarna.
Nu är det ändå inte Trump som tagit det här beslutet utan försvarsdepartmentet, så beslutet och analysen har inte gjorts av Trump personligen. Svårt att tro att det görs lättvindigt.
Väst mot Öst mentalitet
Om Kina inte har insyn och intresse i div bolag, så kanske man borde fråga sig varför de har sina gyllene aktier i alla stora bolag.
Vilket ger de total kontroll och insyn när de ber om det. Känns som att vad de håller på med nu är informationsinhämtning och när de vet hur och när de behöver använda vilken data kommer de nyttja sina gyllene aktier i diverse bolag.
Finns en anledning att de vill att alla ska in i elbilar och koppla upp sina telefoner, för mig är det helt mental att tänka den tanken. Som att köra ett ryskt antivirusprogram.
Samma sak att jag tycker det är helt galet att investera i kinesiska bolag av samma anledning, de kan helt plötsligt utöva sin rätt och styra bolag efter partiets bästa.
Landets mentalitet är att allt är för landet, individen kommer absolut i andra hand och företagande är fortfarande otroligt nytt för dem och kommer nog inte ens topp 3..