George R.R. Martin säger att snacket går om att göra en Elden Ring-film
Kan vi få besöka "The Lands Between" på den stora vita duken?
Om det blir mer som GoT -slutet. House of Dragon var ju som en jävla såpa á la Days of our Lives. Men den enda som jag litar på att göra bra fantasy är Peter Jackson. Ska bli intressant vad Henry Cavill kan göra med Warhammer 40k, kanske kan han bli ett framtids hopp. One of us.
Vill se en påkostad animerad film av elden ring. Ska det vara live-action behöver det bara LOTR budget och ambitions nivå för att det ska bli bra.
Det känns som att animerat är "The way to go".
Om det blir mer som GoT -slutet. House of Dragon var ju som en jävla såpa á la Days of our Lives. Men den enda som jag litar på att göra bra fantasy är Peter Jackson. Ska bli intressant vad Henry Cavill kan göra med Warhammer 40k, kanske kan han bli ett framtids hopp. One of us.
Du måste vara en av de få som prisar slutet i GoT. Men jag dömer ingen!
"Writer and Fighter"
Fick känslan det var tvärtom han jämförde det med "våra bästa år" så det kan inte varit ett bra betyg.
Men oavsett vad skulle hellre vilja en serie med bra budget och mer karaktärsbyggande.
Så spelar det ingen roll om det är animerat (ska vara påkostat såklart då) eller live action (påkostat där med och bra manus och bra skådisar)
Vill inte se en film på bio för den kommer inte göra det rättvisa enligt mig i alla fall.
Men många tv serier har fått mig ta avstånd egentligen från spel baserade serier. The Witcher var knappt okej första säsongen. Resident Evil katastrof, tomb raider var iofs bra jag var en av dom faktiskt gillade den även om det är lågbudget animering, Halo blä.
Ska dom göra en Elden Ring film så ska spelets granskas ordentligt innan där alla höjdpunkter från spelet finnas i känslan i filmen eller serien.
Men vem vet hur dom tänker
Fick känslan det var tvärtom han jämförde det med "våra bästa år" så det kan inte varit ett bra betyg.
Men oavsett vad skulle hellre vilja en serie med bra budget och mer karaktärsbyggande.
Så spelar det ingen roll om det är animerat (ska vara påkostat såklart då) eller live action (påkostat där med och bra manus och bra skådisar)
Vill inte se en film på bio för den kommer inte göra det rättvisa enligt mig i alla fall.
Men många tv serier har fått mig ta avstånd egentligen från spel baserade serier. The Witcher var knappt okej första säsongen. Resident Evil katastrof, tomb raider var iofs bra jag var en av dom faktiskt gillade den även om det är lågbudget animering, Halo blä.
Ska dom göra en Elden Ring film så ska spelets granskas ordentligt innan där alla höjdpunkter från spelet finnas i känslan i filmen eller serien.
Tycker det låter som han gillar slutet då han vill ha serien mer som: "Om det blir mer som GoT-slutet"
Sen håller jag med om House of Dragons. Jag tappade den efter första säsongen.
"Writer and Fighter"
Jag tolkade det som minus slutet.
Jag tolkade det som minus slutet.
Aaah...ja så kan det ju vara också
"Writer and Fighter"
Om det blev film/serie tror jag dom gör något nytt men har lite av grundstoryn där bara. Det brukar ju bli så oftast.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Han gör verkligen allt förutom att slutföra A Song of Ice and Fire. Han började skriva på den 1991!
Snubben är värre än jag när det gäller att bli sidospårade med side quests i rollspel...
"Writer and Fighter"
Om det blev film/serie tror jag dom gör något nytt men har lite av grundstoryn där bara. Det brukar ju bli så oftast.
Ja jag vet därför det blir så dåligt för det mesta
Jag tror att Tvseriens slut på Game Of Thrones var mycket bättre än hans tänkta slut. För det var faktiskt, så här i efterhand, helt okej. Därför skriver han inte klart boken utan hoppar på allt annat som kommer ivägen för att slippa. Och nu pushar för att en film ska göras så han kan skriva den också.
Ytterst tveksamt om det skulle funka som live-action. Speciellt när filmskapare inte förstår sig på spelets atmosfär eller känsla, som i sig nog är nästintill omöjligt att få till som live-action. Sen att få till ett manus som skulle passa in, väldigt svårt.
Men en kortfilm på 30-40 minuter i full CGI likt deras cinematics skulle jag inte tacka nej till. Finns mycket jag skulle vilja se, mer om dom yttre gudarna, händelserna som leder till The Shattering, mer om Marika och hennes bakgrundshistoria.
Jag vill hellre att han skriver en eller två böcker som handlar om hur Marika tar makten och vad som händer därefter med alla krig och sånt.
Detta skulle jag läsa. Gärna med grymma illustrationer i boken/böckerna också. Tar gärna även mer historia än bara Marika, typ begynnelsen av allt med dom yttre gudarna m.m.
Men, ibland är det bättre att låta saker vara, man behöver inte alltid veta allt om allt.
The more I practice, the luckier I get.
Skulle inte ha något emot att ha berättelser i Elden ring världen, men att försöka sy ihop en röd tråd igenom storyn som sker i spelen kommer nog inte bli något bra.
Ge mig en 8 avsnitt lång tv-serie, varje avsnitt är en helt ny karaktär som existerar i den världen och man följer dom i deras oerhört svåra vardag, Ingen säger ett ord under hela serien, varje avsnitt börjar med att dom vaknar och slutar med att dom går och lägger sig eller har avlidit. Låt världen och händelser tala. Ska vara helt upp till åskådaren hur mycket av deras psyke som är intakt också.
Man skulle också kunna ha att personen som dödar huvudkaraktären i avsnitt 1 är huvudkaraktären i avsnitt 2 osv. Men ingen studio skulle våga något sånt här.
Han gör verkligen allt förutom att slutföra A Song of Ice and Fire. Han började skriva på den 1991!
Jag har gett upp på att vänta på något både när det gäller Martin och Rothfuss. Jordan lyckades genom planering fullborda sitt projekt efter döden, det är fan dedikation!
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg