En remake på System Shock 2 kan vara på gång
Jag ser gärna en system shock 3 istället, räknar inte bioshock som det, snarare en fördummad version av system shock.
Jag hoppas att Tencent ger dem tillåtelse att göra en trea. Men tror det beror på hur bra 2an säljer. Dock tror jag att om de gör en remake som säljer bra så borde Tencent gladeligen vilja ge dem en chans att göra en trea. Liksom, Tencent gillar ju pengar trots allt.
"Writer and Fighter"
Jag ser gärna en system shock 3 istället, räknar inte bioshock som det, snarare en fördummad version av system shock.
Prey 2017 var ju rätt nära ett SS3 egentligen, saknade mest Shodan och fienderna var lite trista.
De gjorde en remaster av originalet i form av System Shock: Enhanced Edition innan de gjorde en remake.
Nu har de gjort en riktig* remaster av uppföljaren i form av System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, så varför skulle de inte kunna fortsätta på samma väg och även göra en remake?
* De har tidigare släppt en version som i princip bara gick ut på att få originalet att funka på moderna datorer.
Jag hoppas att Tencent ger dem tillåtelse att göra en trea. Men tror det beror på hur bra 2an säljer. Dock tror jag att om de gör en remake som säljer bra så borde Tencent gladeligen vilja ge dem en chans att göra en trea. Liksom, Tencent gillar ju pengar trots allt.
Jag har köpt samtliga system shock för att stötta utvecklingen till att det förhoppningsvis blir en 3:a.
Prey 2017 var ju rätt nära ett SS3 egentligen, saknade mest Shodan och fienderna var lite trista.
Precis, men värt några genomspelningar med olika builds. Har deluxe edition på både steam och gog.
Önskvärt vore också om Nightdive kunde ge nytt liv även åt Thief-serien.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Jag har köpt samtliga system shock för att stötta utvecklingen till att det förhoppningsvis blir en 3:a.
Precis, men värt några genomspelningar med olika builds. Har deluxe edition på både steam och gog.
Önskvärt vore också om Nightdive kunde ge nytt liv även åt Thief-serien.
Jag har köpt remaken av 1an och ska köpa remastern av 2an tänkte jag
Thief ägs väl av Square Enix och ligger i samma kartong som Deus Ex. Dvs den längst in i förrådet som inte kommer tas fram förrän nästa flytta.
"Writer and Fighter"