Xcom-liknande Cyber Knights: Flashpoint lämnar early access i maj
Samla ihop ett gäng och utför olika stötar i en cyberpunk-värld.
#Cyber-knights-flashpoint, #Trese-brothers, #nyhetstips
Så trött på XCOM indievarianter. Ge mig ett AAA XCOM eller liknande som faktiskt ser bra och kul ut.
Man kan vända på det. Ett indiebolag som valt lägga mer tid på spelets innehåll än grafiken. När du vill ha ett AAA XCOM kommer det plötsligt in corpos som säger hur det ska göras för att sälja, eftersom de har en stor budget. Fokusgrupper testar det, det ska passa så många som möjligt, och spelet blir "en big mac".
Man kan vända på det. Ett indiebolag som valt lägga mer tid på spelets innehåll än grafiken. När du vill ha ett AAA XCOM kommer det plötsligt in corpos som säger hur det ska göras för att sälja, eftersom de har en stor budget. Fokusgrupper testar det, det ska passa så många som möjligt, och spelet blir "en big mac".
Det får stå till dig att kalla XCOM för en Big Mac. Det är trots allt en storsäljare, och det är en bra serie. Men ni som gillar indiespelen, gött för er att ni får ett till.
I drank what?
Det får stå till dig att kalla XCOM för en Big Mac. Det är trots allt en storsäljare, och det är en bra serie. Men ni som gillar indiespelen, gött för er att ni får ett till.
Jag tror du misstolkade mitt svar. Jag menar att med högre budget blir det också snävare vad de kan göra. De måste sikta in sig på sånt som sålt förut, och inget nyskapande direkt. Finns det ens något XCOM-liknande gjort med AAA budget? Marvel's Midnight Suns kanske? Jag skulle gissa att de ligger på AA-nivå eller lägre. Ett spel i samma genre med AA-budget är Jagged Alliance 3. Det är snyggt grafiskt, de har en bra egen spelmotor. Det gjordes av Haemimont Games. Vi får väl se vad de får göra för spel under Paradox framöver.
Så trött på XCOM indievarianter. Ge mig ett AAA XCOM eller liknande som faktiskt ser bra och kul ut.
Nu älskar jag ju indietitlar och gamla skrutt-retro-spel. Jag tycker innehåll samt atmosfär är betydligt mer värt än grafisk polerad yta utan innehål.
Med det sagt så var faktiskt min första tanke att spelet såg lite stelt och styltigt ut. Så håller med i viss mån.