Nästa Metro: "En ännu mörkare berättelse", formad av verkligheten

Robot
Nästa Metro: "En ännu mörkare berättelse", formad av verkligheten

Kriget präglar nya Metro.

#4a-games, #metro

Medlem

Det har nog aldrig varit spelen i sig som imponerat mest, utan snarare stämningen och världen de byggt upp. Utan tvekan en av topp 3 spelserier och ser verkligen fram emot nästa!

Medlem

1an och 2an var väldigt atmosfäriska och snygga. Ser gärna en ännu mörkare story och mindre av den så ostiga-dialogen som blivit synonymt med serien. Lite mer Alien-vibes hade inte suttit fel.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Det har nog aldrig varit spelen i sig som imponerat mest, utan snarare stämningen och världen de byggt upp. Utan tvekan en av topp 3 spelserier och ser verkligen fram emot nästa!

Det jag tycker är mest fantastiskt är att känslan man får när man läser böckerna, huvudpersonen vandrar runt i de mörka trånga gångerna, klaustrofobiskt, övernaturligt, skräck och spänning i ett, exakt den känslan har de lyckats fånga i spelen!

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Håller helt med. Har dock aldrig spelat klart något av spelen då de lutar åt det mer läskiga hållet så har inte riktigt klarat av det.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Älskade första Metro-spelet och författaren verkar vara en redig karl. Hoppas del 4 släpps på GOG också!

Medlem

Detta ser man fram emot.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

It's not a lake, it's an ocean

Jag blev väldigt förtjust i Metro Exodus efter att ha gett det en andra chans. Inledningen var inget vidare, men äventyret tog sig verkligen efter ett tag och jag älskade sista delen och slutet. Ser väldigt mycket fram emot det nya spelet. Det lär bli mörkt, men det är så ju vår samtid ser ut.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ser fram emot att spendera mer tid med Artiom.

Atmosfären är grym i alla spel och storyn. Dessa spel har jag spelat om ett flertal gånger, och det kommer blir fler gånger till. Träffade och pratade med Dmitry Glukhovsky på en Q&A i Stockholm för ett par år sedan. Intressant kille.

signatur

Metro Awakening va en riktig cool upplevelse , hoppas att det kommer mer Metro i VR.

Medlem

Metros senaste var ingen höjdare. Hoppas detta blir mer linjärt som det var förr. Atmosfären och stämningen är det jag gillade. Lite klaustrofobisk känsla. Skräck och action.

1
Skriv svar