Bethesda vill höra vad vi vill se i Oblivion-remastern

Medlem

horse armor gratis

signatur

//monster

Medlem

Mer info om vikt? E folk blinda eller rent utav dumma? Det står ju vikten på allt du ser i världen eller kistor🤡

Medlem
Skrivet av Piigge:

En svårighetsgrad som ger utmaning utan tedium tack.

Kanske är ett resultat av gammalt spel men att Master betyder att du ger x6 mindre skada men tar x6 mer i skada känns förlegat.
Önskar att alla spel följde S.T.A.L.K.E.R svårighetsgraden, ju svårare du kör ju mer dödliga blir samtliga involverade, fiender och spelare.

Vill att varje strid ska vara oerhört utmanande men överkomligt med rätt taktiska val och nyttjande av alla ens resurser.

Det är ju faktiskt en 0.2x dmg multiplier o en 5x på skadan du tar smh.. Sen finns det redan flertalet mods som fixar detta.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Högre svårighetsgrad vore nice. Jag brukar alltid vara så high level mot slutet i nästan alla Elder Scrolls-spel (main) att allt och alla faller med bara några hugg 😅

Skulle vilja se dig ta dig genom vanilla master på bara några hugg )

Medlem
Skrivet av Codyy:

Mer info om vikt? E folk blinda eller rent utav dumma? Det står ju vikten på allt du ser i världen eller kistor🤡

Ja vikten har ju alltid varit tydlig på alla föremål och vikten man bär även i originalet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Att hålor man rensat ut klarmarkeras är väl det enda som vore nice. Resten funkar väl fint tycker jag personligen.

Håller med. Ganska enbart det enda listat som faktiskt är något som inte redan finns😅

Medlem
Skrivet av lonian:

"Vad vill ni helst se?"

Ett stabilt spel.

Jag avvaktar nog något år på detta. Men jag lägger till det i min Wishlist.

Det är redan väldigt stabilt. Försöker du spela på en brödrost?

Medlem
Skrivet av Sleypner:

Tycker de ska fokusera på att ordna den värdelösa leveling-scale som mobbsen har. Inte jättekul att stå och slåss med ett skelett i en halv minut trots att man springer runt med vad man kan tycka är galet bra gear. Eller att det typ är omöjligt att lönnmörda någon till och med när personen ligger och sover utan rustning tex. Man blir liksom inte starkare utan snarare svagare ju mer man levlar upp.

Låter mer som att du spelar på vanilla master svårighetsgrad.

Medlem
Skrivet av Codyy:

De har fixat level scalingen till det mycket bättre i denna remastrade version jämfört mot originalet. Kolla in videon jag fick länkat till mig av Evilof en bit upp. Titta från 23 minuter.

Medlem

Släpp några patchar och fixa den dåligt optimerade motorn, sen kan vi snacka

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Codyy:

Skrivet av Guld:

De har fixat level scalingen till det mycket bättre i denna remastrade version jämfört mot originalet. Kolla in videon jag fick länkat till mig av Evilof en bit upp. Titta från 23 minuter.

Inget jag märker av. Kör på Adept. Ska man tex lönnmörda någon genom DB quest så får man räkna med att svinga kanske 20 gånger innan de dör. Trots att de ligger och sover och man drar en sneak attack med dagger.

Medlem
Skrivet av Codyy:

Det är redan väldigt stabilt. Försöker du spela på en brödrost?

Jag har inte försökt att spela alls, tittade dock på digital foundry hur rtx 5090 presterar och jag kör rtx 4090.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sleypner:

Inget jag märker av. Kör på Adept. Ska man tex lönnmörda någon genom DB quest så får man räkna med att svinga kanske 20 gånger innan de dör. Trots att de ligger och sover och man drar en sneak attack med dagger.

Men har du hög level i sneak och blade och hög agility då?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Antingen så spelar Sleypner dåligt eller så är videon jag fick länkat till mig en lögn.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Har väl kanske runt 70 i Sneak och 80 i Agility?

Skrivet av Guld:

Antingen så spelar Sleypner dåligt eller så är videon jag fick länkat till mig en lögn.

Det är ju bara ett påstående som görs i videon och inget annat. Bättre om du testar själv för att ta reda på det i så fall.

Medlem
Skrivet av Sleypner:

Har väl kanske runt 70 i Sneak och 80 i Agility?

Det är ju bara ett påstående som görs i videon och inget annat. Bättre om du testar själv för att ta reda på det i så fall.

Påstående? Men han låter ju trovärdig när han berättar i videon. Att han vet att utvecklarna förbättrat leveling scale. Förresten så har han klarat spelet till 100% så då vet han.
Såg faktiskt en annan video med, där denne person sa att utvecklarna förbättrat leveling scale till det mycket bättre.
Borde väl finnas info på bethesdas nätsida om spelet och vad de gjort för förbättringar.
Orkar själv inte leta upp om det, utan jag litar på de två olika personerna jag tittade på i de 2 videorna.

Medlem
Skrivet av Guld:

Påstående? Men han låter ju trovärdig när han berättar i videon. Att han vet att utvecklarna förbättrat leveling scale. Förresten så har han klarat spelet till 100% så då vet han.
Såg faktiskt en annan video med, där denne person sa att utvecklarna förbättrat leveling scale till det mycket bättre.
Borde väl finnas info på bethesdas nätsida om spelet och vad de gjort för förbättringar.
Orkar själv inte leta upp om det, utan jag litar på de två olika personerna jag tittade på i de 2 videorna.

Du får kalla mig hur kass du vill men det är så scalingen ser ut i vart fall. Lite justeringar från orginalet har gjorts. Men den är fortfarande kass.

Medlem
Skrivet av Codyy:

Skulle vilja se dig ta dig genom vanilla master på bara några hugg )

Klart det är lite motigt i början 😄

Medlem

De får gärna fixa iaf de värsta grafiska glitcherna, som att skölden mot vissa bakgrunder nattetid får fet ghosting eller att vissa pällsdjur på avstånd ser ut som glitchande mattor. Ue5 har en hel del problem imo, var liknande i avowed. Sen att prestandan tankar utan dlss är bedrövligt

12
Skriv svar