Ubisoft teasar oss (återigen) om Splinter Cell
Man tycker att det borde finnas fler utav denna typen av spel, men knappt indie utvecklare veckar beröra genen.
Många säger att de vill ha ett nytt splinter cell men frågan är om de kan gå med vinnst nu för tiden.
Har också funderat om genren är för nischad nu?
Den nya generationens spelare tycker nog stealth är för segt och tråkigt? Senaste Deus Ex var ju ett riktigt bra spel men sålde ju inte direkt massor. Tittar man på andra spel så är stealth-moment också nästan alltid berörda som negativt i spelen och något som annars segar ned allt.
"Writer and Fighter"
Har också funderat om genren är för nischad nu?
Den nya generationens spelare tycker nog stealth är för segt och tråkigt? Senaste Deus Ex var ju ett riktigt bra spel men sålde ju inte direkt massor. Tittar man på andra spel så är stealth-moment också nästan alltid berörda som negativt i spelen och något som annars segar ned allt.
Tror det också, det går för långsamt för folk idagens värld, tråkigt nog.
Spela spel är kul ibland.
Jag säger som Fares i Virtuellt. Gör Ubisoft ett Splinter Cell med co-op så har de en dundersuccé.
Fast är det så? Jag tänker att co-op var en del av Splinter Cell men aldrig det stora med spelserien. Co-op var ju som alltid en extra-kampanj i spelet (som i och för sig vävdes in i Sams kampanj), men inte det som spelet fokuserade på.
"Writer and Fighter"
Samtidigt finns det ju en hel del stealth i stora spel som tex The Last of Us- och Assassins Creed-spelen men där kan man ju också välja att bara kötta istället. Känns dock inte som det är ett alternativ för Splinter Cell.
De senare SC-spelen var ju mer actionorienterade, men det funkade ju som inte riktigt heller. Det blev som något mellanting mellan action och stealth där inget direkt stod ut. Känns lite som en remake är för att se om spelserien fortfarande har fans, men nu när det drar ut på tiden så blir det ju lite avigt det med.
Jag älskade de tre första Splinter Cell-spelen och hoppas vi kommer få något som liknar dem. Samtidigt är jag beredd på att det blir något helt annat...because of...well...Ubisoft.
"Writer and Fighter"
Jag säger som Fares i Virtuellt. Gör Ubisoft ett Splinter Cell med co-op så har de en dundersuccé.
Fast, det har dom ju redan? Eller var tanken att det nu är mer populärt med co-op nu än tidigare och det därför skulle bli en succé?
Sjukt att det är 20 år sedan Chaos Theory.
Va fan hände sen? Double Agent var ett haveri..och serien dog för mig där och då
Jag tycker ändå Double Agent är ok. När det släpptes var det för annorlunda för min smak. Men jag tycker nu i efterhand att de trots att de försökte något nytt höll sig inom ramarna av SC.
Spelen efter är dock en helt annan historia.
"Writer and Fighter"
Det är så himla synd att Ubisoft har hamnat i den sitsen de nu befinner sig i. Att ingen annan investerare har kommit med Guillemot avgångs krav. De har så många IPn och franchiser som är och har varit kassakor för Ubisoft. Splinter Cell är en av dem.
Var det en kassako dock? 30 miljoner sålda exemplar på sex spel är inte mycket jämfört med t.ex Far Cry som har sålt 90 miljoner på samma antal releaser och AC: Valhalla har bara det sålt 20 miljoner exemplar.
Sjukt att det är 20 år sedan Chaos Theory.
Va fan hände sen? Double Agent var ett haveri..och serien dog för mig där och då
Han menade att det skulle passa den serien väldigt bra i fall de gick all in på co-op.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Minns att jag försökte köra ettan (tror jag iaf) på PC (kan det stämma?) men min dator pallade det inte. Efter det har jag bara kört Blacklist som jag faktiskt gillade massvis. Svinsnyggt och utmanande. Fick lära sig kartorna och fiendernas rörelsemönster men sen var man som en jävla ninja.
Lirade aldrig SC när det begav sig, men hade en kompis som pratade varmt om dom. Hoppas remaken blir bra! Någon som vet om de gamla håller fortfarande?
Ja fortfarande bra spel.
Old but good 👍
Den där bilden såg ut som från ett spel under år 2005...
Ganska säker på att bilden är från Chaos Theory.
Jag tycker ändå Double Agent är ok. När det släpptes var det för annorlunda för min smak. Men jag tycker nu i efterhand att de trots att de försökte något nytt höll sig inom ramarna av SC.
Spelen efter är dock en helt annan historia.
Bra spel men buggit deluxe på pc, samma assets som CT.. Kändes som en rehash eller hur man säger.
Gillade konceptet annars men utförandet var sisådär
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Var det en kassako dock? 30 miljoner sålda exemplar på sex spel är inte mycket jämfört med t.ex Far Cry som har sålt 90 miljoner på samma antal releaser och AC: Valhalla har bara det sålt 20 miljoner exemplar.
Fast sett till att dom flesta SC-titlarna släpptes under 00-talet och hur spelmarknaden och spelutvecklingen såg ut på den tiden så känns det ändå som rätt bra siffror.
Om det stämmer så måste Michael Ironside göra Sams röst!
Nej tack, precis det kravet som fick SC Blacklist att inte sälja bra trots att spelet var bra.
Hur mycket jag än gillar Ironside så är han 75 år gammal.
Hoppas verkligen att de hittar tillbaka.
Splinter Cell, Pandora Tomorrow och Chaos Theory är fantastiska spel, speciellt Chaos Theory som har en särskild plats i mitt hjärta.
Jag gillade även Splinter Cell Conviction, men serien har tyvärr blivit lite för actionfokuserad.
Håller med! fina minnen från Pandora tomorrow och chaos theory...
Nya spelet måste bli i stil med dom, med smartare NPC's, mycket mörker & smygande.