Diskutera – Vilka blir dina sommarspel?

Medlem

Har tagit ut 2 månaders semester. Så blir en hel del spelande. Blir först en playthrough av Labyrinth of Galleria: The moon society (PS5) och sedan Demon Gaze 2 (PS4 på PS5). Sedan få vi se vad jag har lust med.

Medlem

Med tanke på att det är snart juli igen och stående traditionen är att vara med i FZ Community Summer Challenge så gissar jag på att det blir en hel del unika titlar som kommer klaras ut

Medlem

Blir det nya Indiana Jöns, Gran Turismo, ACC och ett omspel av Lost Planet om allting klaffar.

signatur

Det blir bara mer och mer data...

Skribent

I'M GOING BANANZA!

Och en given klassiker är Super Mario Sunshine.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Det blir Clair Obscur, Ninja Gaiden 3 samt Thrones of the Watchmmaker och kanske Jedi Survival om det hinns med.

Medlem

Oblivion remastered. Sedan emellan åt Snowrunner.

Medlem

Workers and resources och kanske death stranding 2

Medlem

Killing floor 3
Nya mafia samt dying light the beast.

Blir nog en del atomic heart med då jag slog till på rean.

Medlem

Assassin's Creed Shadows

Medlem

Donkey Kong Bananza och Broken Sword Reforged. Ska ge Death Stranding 2 en chans även om jag inte fastnade för det första.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

🎵 "Sooommar! Sommar och spel!" 🎵

#diskutera

KoP
Medlem

Ports of call.

Medlem

Donkey Kong Bananza samt fortsätta med Mario Kart World. Kanske kör Zelda Echoes of Wisdom, för att testa det i 60 bilder/sekund och HDR.

Medlem

blir backlog enbart för mig, tänkte lira mad max igen, det är kul spel alltså. så lirar jag det nyaste sen när jag har bättre dator.

signatur

//monster

Gnällkuk

Utan inbördes ordning:

The Alters
Clair Obscure Expidition 33
Monster Train 2
Orcs Must Die - Death Trap
7 Days to Die

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mario Kart World, Captain Toad och Links Awakening. Får bli DK Bananza när backloggem krympt lite, kanske i vinter.

Medlem

Blir ett varv eller två till i Sekiro, kolla ifall uppdateringen till Monster Hunter Wilds är något att ha annars blir det att spela Division 1/2 i omgångar. Blir inte så mycket tid för spel under sommaren.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ports of call.

På Amigan va?

Medlem

Har inte blivit så mycket spelande på senaste så har en del att ta igen, varav två som jag verkligen vill spela, men annat som kommit i vägen.

Lies of P: Overture(DLC) - som jag påbörjat och lär avsluta först.

Elden Ring: Nightreign - jag installerade det vid release, men har inte ens startat det då annat kommit i vägen som sagt. Men försöker få med 2 polare också och inväntar väl lite när dom har tid(annars får det bli solo).

Sen har jag annat jag ska försöka avsluta därefter som jag påbörjat:

• Clair Obscur Expedition 33

• Atomfall

• Kingdom Come: Deliverance

Men vi får väl se, annat kan dyka upp man blir intresserad av, glad spelsommar.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

KoP
Medlem
Skrivet av Atreyu:

På Amigan va?

Ja eller android versionen på mobilen.

Medlem

Vi spelar Mariokart world tillsammans men på kvällen kör jag The Last of us part 2. Har just sett klart säsong 2 av serien.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Återstår att se om jag skaffar en Switch 2 i sommar eller inte, samt också vad som dyker upp på Steams sommarrea. Så öppet fält än så länge.

Såg dock att Simon the Sorcerer Origins fått släppdatum i höst. Kanske är läge att köra igenom ettan och tvåan inför det, var några år sedan senaste återbesöket i den magiska och knäppa världen.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag började just spela DK tropical freeze till switch. Det har inte blivit av förrän nu. I augusti ser jag fram emot att spela turbaserade Roguecraft DX till Evercade. Jävligt pepp på det.

Medlem

Ready or not till Xbox är nog det enda jag tänker köpa under sommaren.

Jag sneglar på Space Marine remastered, ett återbesök till Starfield nu när de har fixat med det, Halo Wars 2 som jag är det enda Halo jag inte har spelat igenom.

Men vi får se.

Medlem

För mig blir det Lies of P: Overture och Wuchang: Fallen Feathers som kommer hålla mig sysselsatt under sommaren. Kanske sprinklar in lite Balatro och Songs of Conquest för att få lite andrum mellan allt action.

Sett att Wo Long är kraftigt nedsatt - någon som rekommenderar detta?

Medlem

Beställde Death Stranding 2, så det blir ett av sommarspelen.
Kommer köra mer Mario Kart 8.
Blir säkert lite fler dyk med Dave the Diver också.

It's not a lake, it's an ocean

Vet aldrig i förväg vad det blir. Men jag har lite som tradition att plocka fram en retrokonsol varje sommar. I fjol var det Xbox, i år blir det förmodligen Gamecube eller Saturn. Så det avgör förstås vilka spel det blir. Jag är sugen på att återbesöka Super Mario Sunshine efter många år. Somrigare blir det väl knappast.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem

Brukar alltid bli en ny omgång med stardew valley på switchen under sommarens alla resor, och nu med 1.6 updaten som kom under vintern till switchen så har jag mycket att se fram emot

Medlem

Lies of P, Donkey Kong och Zelda TOTK ligger högt på listan i alla fall! Spelat lite Doom 3 de sista med.

Edit: Glömde Wuchang Fallen Feathers. Ser ju asballt ut!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
123
Skriv svar