En "ny era" för Total War avslöjas i år

Medlem
Skrivet av krislevin:

40k är även populärare än Age of Sigmar. Där kan man snacka om mörka, gritty och blodiga strider. Men visst, om du inte gillar Sci Fi så är det ju synd. Jag skulle vilja se AD&D i Total War. Gillar man lore och historia och hundratals böcker i ämnet, så är det nog det närmsta jag kan komma. Hursomhelst, vi får väl se. Bra saker kommer.

Just 40k hade som ett total war spel kunnat bli extremt stort! Om det görs rätt såklart!

Största problemet här blir nog världen dock, att ha en "planet" är inte direkt troligt om man ska få in alla raser, och köra i rymden med flera planeter kan bli klurigt att få till det.

Medlem

Hoppas på en Total War Arena

Medlem

Följt en del läckor och WH: 40k verkar mer eller mindre garanterat, men har också dykt upp lite snack om Star-Wars.

Men 40K skulle explodera i popularitet, WH: Fantasy har varit en stor succé för dom och 40k har betydligt mycket mer kulturell relevans för medel-svennen.

En del av mig hoppas att dom drar ner på skalan i strider och introducerar saker som cover mechanics etc, i stil med DoW2. Behåll allt vad TW innebär med overland map, resurser mm. men gör så att man har 10 gubbar på kartan istället för 10 x 120 gubbar, Swarm factions osv är såklart undantaget.

iaf dra ner på skalan till den nivån som vi ser i Dawn of war 1 och ha "cover zones" som dom har. Eller fuck it, kopiera bara DoW1 combat och kör så i striderna tack. Anlita Relic att skapa RTS delen av spelet och foka på allt annat Total war. skulle vara drömmen.

Medlem

Tror ni det verkligen är 40K eller fantasy? Tror inte det med tanke på WH3

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Enda jag drömmer om är ett Total War - Warhammer 40K

som backup vore ju faktiskt Star Wars små coolt.

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Workout51:

Dom har redan stående relation med Games workshop och TW:WH liren har varit så oerhört essentiellt för deras studio dom senaste snart 10 åren iom deras andra History titlar har varierat emellan liten succé till flop. Att flytta till 40k känns så oerhört naturligt i denna situationen.

Vi vet inte exakt, men skulle gissa att warhammer spelen och deras associerade DLC har nog varit den stora majoriteten av pengar in i nu snart 10 år, Och floppen av Hyenas har nog gjort företaget rejält Risk-averse

Medlem

Hoppas på Total War: Snapphanarna

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Allra helst vill jag som många se ett nytt Empire 2. Annars funkar Rome 3 också, bara man får något annat än en bugg-fest.
Men är det en "ny era", så säger jag väl Star Wars, det kan bli nice.

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det gjorde en bedrövlig release av WH3 och följde upp med pissig support. Men de fattade till slut att hela studions framtid kan vara riskerad, och gjorde en helomvändning och började supporta spelet med bra uppdateringar. De har vänt vinden för WH3 som ny ligger på 72% totalt på Steam och 84% på nyaste recensionerna.

Håller 40K som sannolikt. Det tråkiga är att vi då knappast får se ett större historiskt baserat TW på ett bra tag.

Skrivet av Corewin:

Hoppas på en Total War Arena

Jag är med dig, det var faktiskt kul!

Jag började min TW-resa med rome 2 och attilla men har haft svårt för de historiska titlarna sedan Warhammer kom.
Enhetsvariationen är det största problemet för mig, olika människor och hästar med olika färger känns inte riktigt tillräckligt när jag har möjligheten att se Ogres, Minotaurer, jättespindlar, Björnar, Zombies och massa andra saker, slåss i en och samma fight.

Medlem
Skrivet av Workout51:

”Avlägsen framtid” vet inte vad det skulle va förutom 40k, oavsett tredje spelets mottagande så har deras warhammer spel varit en stor framgång, och 40k är enormt mycket populärare än Warhammer fantasy.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hoppas fan det inte är någon 40k skitdynga, vill ha vettig, verklighetsbaserat Total War

Medlem

Jag tror CA har ett riktigt problem med deras historiska Total War-spel just nu. Det finns fortfarande en del gamla fans som verkligen älskar dom, men många av oss håller fast vid spel som Shogun 2, Rome och Empire, grejer som kom ut för typ 10-15 år sen. Det är mest nostalgi som håller liv i intresset.

Problemet är att de nyare historiska spelen har varit rätt svaga. Troy, Pharaoh och hela den där "Saga"-grejen kändes mest som misslyckade sidoprojekt, och det verkar som att CA själva tappade tron på det också.

Samtidigt har Warhammer-spelen blivit det som definierar Total War för en ny generation. Om man är en yngre spelare som hoppat in under de senaste åren, så är det ju bara Warhammer-spelen som har varit riktigt bra. De historiska spelen man sett under den tiden har mest varit besvikelser, så det är klart att man inte bygger upp något förtroende för den sidan av serien.

Så nu sitter CA lite fast. Deras gamla fans väntar på ett riktigt bra historiskt spel, men har börjat tappa hoppet. Och de nya fansen bryr sig inte ens om historiska Total War, eftersom allt de har sett från den sidan har varit mediokert.

Själv är jag ett fan av både de historiska spelen och Warhammer, så jag vinner oavsett. Men om de någon gång ska göra ett historiskt Total War som faktiskt landar hos den moderna publiken, då måste det vara större, snyggare och mer polerat än något de gjort tidigare, för att vinna över folk.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Just 40k hade som ett total war spel kunnat bli extremt stort! Om det görs rätt såklart!

Största problemet här blir nog världen dock, att ha en "planet" är inte direkt troligt om man ska få in alla raser, och köra i rymden med flera planeter kan bli klurigt att få till det.

jag menar allvar. Tänk dig all lore inklusive black library och otaliga böcker därutöver. det finns mycket mer djup i arme skapande vilket är riktigt tungt. Alltså jag tänker att basen är så stor, så bara fans skulle nappa säkerligen. reglerna är större och mer detaljerade och det finns över 20 raser. Sen alltså skulle man bli tvungen att uppgradera och förnya men jag tror det vore bra bara. Man måste låta spelet fånga dig och jag tror 40k i Total War, om de skärper sig ordentligt kan vara det ultimata svaret.

Vi kan vara på en planet. Sen om man vill ha multipla så får man helt enkelt skapa resor, men jag tror det räcker om vi är på en.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

jag menar allvar. Tänk dig all lore inklusive black library och otaliga böcker därutöver. det finns mycket mer djup i arme skapande vilket är riktigt tungt. Alltså jag tänker att basen är så stor, så bara fans skulle nappa säkerligen. reglerna är större och mer detaljerade och det finns över 20 raser. Sen alltså skulle man bli tvungen att uppgradera och förnya men jag tror det vore bra bara. Man måste låta spelet fånga dig och jag tror 40k i Total War, om de skärper sig ordentligt kan vara det ultimata svaret.

Vi kan vara på en planet. Sen om man vill ha multipla så får man helt enkelt skapa resor, men jag tror det räcker om vi är på en.

Nu är jag inte allt för insatt i 40k lore men existerar det ens något där alla raser är närvarande på en planet?

Problemet blir då att det blir för litet, tyranids tillexempel behöver för att vara enligt lore vara i skalan av miljontals, eller åtminstone enormt många gpnger fler jämfört med resterande, och att sedan få plats med allt på en planet känns bara fel.

Så för att verkligen lyckas och hålla sig någorlunda inom lore så skulle man behöva ha hela galaxen istället för en planet och allt hänger på hur dom löser just den biten.

Skrivet av Piigge:

Jag tror CA har ett riktigt problem med deras historiska Total War-spel just nu. Det finns fortfarande en del gamla fans som verkligen älskar dom, men många av oss håller fast vid spel som Shogun 2, Rome och Empire, grejer som kom ut för typ 10-15 år sen. Det är mest nostalgi som håller liv i intresset.

Problemet är att de nyare historiska spelen har varit rätt svaga. Troy, Pharaoh och hela den där "Saga"-grejen kändes mest som misslyckade sidoprojekt, och det verkar som att CA själva tappade tron på det också.

Samtidigt har Warhammer-spelen blivit det som definierar Total War för en ny generation. Om man är en yngre spelare som hoppat in under de senaste åren, så är det ju bara Warhammer-spelen som har varit riktigt bra. De historiska spelen man sett under den tiden har mest varit besvikelser, så det är klart att man inte bygger upp något förtroende för den sidan av serien.

Så nu sitter CA lite fast. Deras gamla fans väntar på ett riktigt bra historiskt spel, men har börjat tappa hoppet. Och de nya fansen bryr sig inte ens om historiska Total War, eftersom allt de har sett från den sidan har varit mediokert.

Själv är jag ett fan av både de historiska spelen och Warhammer, så jag vinner oavsett. Men om de någon gång ska göra ett historiskt Total War som faktiskt landar hos den moderna publiken, då måste det vara större, snyggare och mer polerat än något de gjort tidigare, för att vinna över folk.

Ett problem jag anser är att Warhammer fansen är vana vid spel där fraktionerna är extremt annorlunda från varandra, både mekaniskt men också visuellt. Jag älskar Empire, men striderna där bestod typ 90% av två linjer av samma typ av soldater i två olika färger.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Ett problem jag anser är att Warhammer fansen är vana vid spel där fraktionerna är extremt annorlunda från varandra, både mekaniskt men också visuellt. Jag älskar Empire, men striderna där bestod typ 90% av två linjer av samma typ av soldater i två olika färger.

Är precis detta som är den svåraste tröskeln att korsa när man lirar ett ny history lir ifrån dom, WH erbjuder fraktioner som är helt annorlunda på varje nivå, allt ifrån byggnader, mechanics till enheter och magi. Shogun 2 tex har också stora skillnader emellan fraktionerna men på ytan så är dom skillnaderna inte lika flashiga, en ny spelare ser nog bara 20 fraktioner med killar som håller spjut, fast dom där nissarna kanske har lite bättre hästar.

Är svårt att gå tillbaka till dom spelen när man är van vid att ena stunden lira Skaven med 10 miljoner slavar och nästa stund spela skogs-alver som rider på örnar.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Nu är jag inte allt för insatt i 40k lore men existerar det ens något där alla raser är närvarande på en planet?

Problemet blir då att det blir för litet, tyranids tillexempel behöver för att vara enligt lore vara i skalan av miljontals, eller åtminstone enormt många gpnger fler jämfört med resterande, och att sedan få plats med allt på en planet känns bara fel.

Så för att verkligen lyckas och hålla sig någorlunda inom lore så skulle man behöva ha hela galaxen istället för en planet och allt hänger på hur dom löser just den biten.

Vi har ju haft många slag om en planet i warhammer lore. Minst sagt Dark Angels mot tyranider, Chaos mot Eldars och alla kan samlas där. Det är utvecklarens roll att få det att funka. Om de lägger in coola mekaniker, djup lore och grymma slag, och övervinner allt de gjort förut så kan de vinna allt på det.

Lore är hela universum i 40K. Det finns inga bevis på att allt kan handla om en planet där exempel det har dött en ras för flera miljader år sen, och sen lämnat efter sig artfiakter, uråldriga tekniker.

JAg tror en sån värld skulle vara väldigt cool och spännande, och jag står fast vid att det skulle funka!

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag tror de kommer utannonsera ett 40k eller 30k (Horus Heresy) spel. Känns nästan självklart med tanke på framgången med Warhammer Total War spelen. Ett "Total War 40k" kan bli deras största och mest framgångsrika spel någonsin, och förmodligen ett av de största spelsläpp vi ser i nutid, om det görs och marknadsförs rätt.
Förutom önsketänkande från olika håll i många år så vill jag minnas mig hört även seriösare rykten senaste året. Eftersom det isf blir mer fokus på avståndsvapen och artilleri så måste de såklart anpassa spelet därefter men det är definitivt inte omöjligt, känns som det inte ens vore svårt. Total War spelen innehåller redan en hel del avståndsstrid och dessutom är ju närstrid en ständigt närvarande del av 40k/30k.

Även om jag skulle föredra Horus Heresy då jag gillar den settingen mer så lär det mest troligt bli 40k för att öppna upp alla olika fraktioner och armeer.

Det är inte heller omöjligt att Warhammer: The Old World får ett eget Total War. Personligen tycker jag det skulle kännas något överflödigt men det finns säkert en marknad för mer Warhammer Total War och TOW skulle både hjälpa GW skapa hajp och CA får något friare tyglar att skapa nytt.

var hörde du de rykten? Du kan få Chaos och Horus Herecy inbakad i storyn och spelmekaniken. Vore totalt coolt om de gjorde det.

signatur

― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar