Resident Evil: Requiem bjuder på sina första gameplay-klipp
Inklusive en skrämmande förföljare och tredjepersonsvy.
#Capcom, #Resiodent-evil-requiem, #nyhetstips
Ser helt fantastiskt ut det lilla man sett! Spännande vinkel på storyn. Finns många intressanta teorier på Reddit just nu om mannen med luvan och monstret man ser. Superhypead på detta.
Edit: Måste även lägga till, hoppas det får VR-support!!
Detta kommer bli fantastiskt. Gillar verkligen möjligheten att byta perspektiv mellan första och tredje person.
Magi! Har några timmar kvar utav 7:an och sen hela 8:an. Skräck växer på en, först hatar man jumpscares osv men sen vill man bara ha mer, precis som de säger.
Är RE6 någpt att ha? Har spelat 1-5 (femman tyckte jag var rätt kasst minns jag) så hoppade över 6:an och sen glömde jag bort serien.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Är RE6 någpt att ha? Har spelat 1-5 (femman tyckte jag var rätt kasst minns jag) så hoppade över 6:an och sen glömde jag bort serien.
Om du tycker femman var kass kommer du inte tycka om sexan. Jag gillar femman, även om det blir lite väl löjligt emellanåt, men sexan är inte särskilt bra alls. Har precis börjat spela igenom sexan igen med en polare och när man är två är det åtminstone roligare men det är en hel del som irriterar
Om du tycker femman var kass kommer du inte tycka om sexan. Jag gillar femman, även om det blir lite väl löjligt emellanåt, men sexan är inte särskilt bra alls. Har precis börjat spela igenom sexan igen med en polare och när man är två är det åtminstone roligare men det är en hel del som irriterar
Är sexan också co-op? För visst var det i femman man var i typ Afrika och kunde köra co-op? Minns dock inte om det var kampanjen man kunde lira ihop eller bara nått survival-mode.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
6an är verkligen det svarta fåret i RE-universumet, känns det som iallafall. Ingen har spelat det, det kom ut o glömdes bort lika snabbt. Jag har spelat nästan alla spel o remakes, förutom just 6an. 😛
RE9 ser riktigt lovande ut. Sjukt vackert och du kan växla mellan första- och tredjepersonsvy.
Jag skulle skita på mig i förstaperson så jag är glad att möjligheten finns att skita på sig i tredjeperson.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Semestern redan slut Jonny? :/
Hur mycket semester kan man behöva när man bor på Thailand?
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Är sexan också co-op? För visst var det i femman man var i typ Afrika och kunde köra co-op? Minns dock inte om det var kampanjen man kunde lira ihop eller bara nått survival-mode.
Ja, det är fyra kampanjer i ett och samma spel. Om jag kommer ihåg rätt är det endast kampanjen med Ada som inte är co-op medan de andra är det. Det är över tio år sedan jag spelade igenom det första gången, själv, så kommer inte ihåg hur bra AIn är om man kör singleplayer.
6an är verkligen det svarta fåret i RE-universumet, känns det som iallafall. Ingen har spelat det, det kom ut o glömdes bort lika snabbt. Jag har spelat nästan alla spel o remakes, förutom just 6an. 😛
Jag kommer ihåg när det skulle komma och man var super-peppad men den känslan dog snabbt ut efter att ha testat demot. Spelade egentligen bara igenom det i brist på annat när jag var föräldraledig och dottern tog sin lunch-lur
Jag tröttnade snabbt när det var nytt, men gav det en ny chans för nåt år sen. Jag hade inte förväntningar den här gången. Och det var faktiskt kul. Man ska inte tänka så mycket när man spelar det. För det är så dumt och så överdrivet. Helt galet faktiskt
Lite samma kamera som i t ex Resident Evil 4 och Resident Evil 2-remaken.
Inte som i old school Resident Evil alltså.
När går de tillbaka till rötterna tro?
aldrig, vill du vara bakåtsträvare spela originalen vilket du verkar trivas bra med
Har för mig att del 6 sålde bäst fram till Remake 4an tog över platsen
Av dom som spelat det tidigt "Demo av capcom" så är det väldigt Alien: Isolation likt.
Trist. Hatade Alien: Isolation. RE9 hypen har gått ner enormt då dom verkar helt gå och till långsam skräck som t.ex Amnesia eller Outlast.
Tror det kommer börja som 7an gjorde, långsam skräck, sen får man en pistol och shotgun att leka med. Längre fram Call of duty med helikopter kul spruta
aldrig, vill du vara bakåtsträvare spela originalen vilket du verkar trivas bra med
Ja, dom gillar jag. Jag gillar de nyare också.
Av dom som spelat det tidigt "Demo av capcom" så är det väldigt Alien: Isolation likt.
Trist. Hatade Alien: Isolation. RE9 hypen har gått ner enormt då dom verkar helt gå och till långsam skräck som t.ex Amnesia eller Outlast.
Okej, kul för oss som uppskattar långsamma och atmosfäriska spel också då, för motsatsen finns det betydligt fler av. Alien Isolation var ett väldigt välgjort spel på många plan med mycket kärlek bakom.
Kan man fånga in hur första delen i RE7 kändes och lyckas hålla den facklan hela vägen ut vore det väldigt trevligt, inte minst i en serie som tenderar att bli väldigt actionfylld fort.
Okej, kul för oss som uppskattar långsamma och atmosfäriska spel också då, för motsatsen finns det betydligt fler av. Alien Isolation var ett väldigt välgjort spel på många plan med mycket kärlek bakom.
Kan man fånga in hur första delen i RE7 kändes och lyckas hålla den facklan hela vägen ut vore det väldigt trevligt, inte minst i en serie som tenderar att bli väldigt actionfylld fort.
Den moderna publiken tycker att ju mer action desto bättre.
Ironiskt, med tanke på all action man fick i Resident Evil 6.
Ser helt fantastiskt ut det lilla man sett! Spännande vinkel på storyn. Finns många intressanta teorier på Reddit just nu om mannen med luvan och monstret man ser. Superhypead på detta.
Edit: Måste även lägga till, hoppas det får VR-support!!
Hoppas verkligen på officiellt vr mode. Annars duger re vr mod till pc också och lär få stöd för detta. 👍
Hoppas verkligen på officiellt vr mode. Annars duger re vr mod till pc också och lär få stöd för detta. 👍
Ja, verkligen! Officiellt är ju bäst. Tur ändå att det finns dedikerade fans som slänger ihop egna VR mods ifall Capcom inte gör det. Hört nåt om att Sony sponsrade utveckligen av de tidigare spelens VR-stöd så kan hända att Capcom inte är lika pepp på att lägga till det denna gång
Ja, verkligen! Officiellt är ju bäst. Tur ändå att det finns dedikerade fans som slänger ihop egna VR mods ifall Capcom inte gör det. Hört nåt om att Sony sponsrade utveckligen av de tidigare spelens VR-stöd så kan hända att Capcom inte är lika pepp på att lägga till det denna gång
Det finns en liten grupp på capcom läste jag i en intervjun som sysslar med VR och man kan ju hoppas dom jobbar på en vr version för Re9.
Men det så klart. Capcom kanske måste få betalt i förväg att jobba på det. Läste nånstans att det är bara strax över 200k som kört genom Re8 och Re4R i VR såndet är väll totalt sett en rätt liten del.
Drömsiffror för en del indie vr-devs men inte nödvändigtvis för Capcom. Får hoppas Sony sponsrat alt Capcom släpper "bara för att"
VR moddarna på PC är annars riktigt bra.
Kört Re7 och Re2 Remake. Dom är snäppet under det officiella VR mode som capcom själva släppt. Mycket imponerande och visar att Re engine fungerar bra för VR.
Sen ör praydog som ligger bakom modden liten av en guru också, han som även ligger bakom UEVR. (Den som låter en köra alla UE spel i VR där användare kan skapa och dela olika profiler utifrån hur man vill spela)