Neil Druckmann lämnar tv-serien The Last of Us
Vänta nu. Jag trodde att handling och sånt var klart för Intergalactic och att det började närma sig släpp med tanke på trailern. I alla fall inom ett par år.
Det är ju ändå nästan 5 år sedan Last of Us part 2 släpptes. Ska han börja skriva manus nu?
Manus är väl aldrig huggna i sten. Utan man märker att saker kanske behöver skrivas om eller saker läggas till.
Är väl ganska standard i filmbranschen iaf. Antar det är samma med spel.
Vänta nu. Jag trodde att handling och sånt var klart för Intergalactic och att det började närma sig släpp med tanke på trailern. I alla fall inom ett par år.
Det är ju ändå nästan 5 år sedan Last of Us part 2 släpptes. Ska han börja skriva manus nu?
Tänkte samma sak. Dom vill nog kolla klimatet först med teasern, sedan så kanske dom byter kön på protagonisten till "det". Vem vet. Det gamla ND finns inte längre.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Bra, jag ser hellre att han jobbar med spel, spel är ett bättre medium för underhållning. Och det märktes också att han inte var lika involverad i säsong 2, (säsong 2 var betydligt sämre skrivet än spelet).
För övrigt tror jag att han som regissör har större frihet inom Naughty Dog än HBO. Jag ser fram emot alla deras uppkomna spel
Klokt att överge ett sjunkande skepp.
Jag frågade ai om det sjunkande skeppet:
Totalt sett blev säsong 1 HBO:s mest sedda debutsäsong någonsin, med en global publik som översteg 90 miljoner tittare efter säsongens slut. Säsong 2 har ett högre globalt genomsnitt per avsnitt (37 miljoner) jämfört med säsong 1 (32 miljoner), vilket indikerar att serien totalt sett har bibehållit eller ökat sin popularitet över tid, särskilt med fördröjd streaming.
Låter som att serien är ganska framgångsrik faktiskt!
Manus är väl aldrig huggna i sten. Utan man märker att saker kanske behöver skrivas om eller saker läggas till.
Är väl ganska standard i filmbranschen iaf. Antar det är samma med spel.
Visst är det så. Men jag tror inte det nödvändigtvis blir bättre om man börjar ändra om i manuset låt säga 4-5 år in i ett projekt.
Men Druckman måste väl in och sätta sin prägel på manuset så det inte blir för glatt
PSN: Oakborn86
Totalt sett blev säsong 1 HBO:s mest sedda debutsäsong någonsin, med en global publik som översteg 90 miljoner tittare efter säsongens slut. Säsong 2 har ett högre globalt genomsnitt per avsnitt (37 miljoner) jämfört med säsong 1 (32 miljoner), vilket indikerar att serien totalt sett har bibehållit eller ökat sin popularitet över tid, särskilt med fördröjd streaming.
Handlar mer om att folk investerade sin tid i säsong 1 och gillade den. Så då blir det på auto att man kollar igenom säsong 2 fast den inte blivit hyllad lika mycket. Pga manuset och besluten suger, Exakt som med spelen.
Visst är det så. Men jag tror inte det nödvändigtvis blir bättre om man börjar ändra om i manuset låt säga 4-5 år in i ett projekt.
Men Druckman måste väl in och sätta sin prägel på manuset så det inte blir för glatt
Jag utgår att det fungerar som på min arbetsplats där vi levererar scenkonst. Våra manus kan ändras till en minut före gardinerna dras undan. Naturligtvis väcker det en del känslor för de som ska utföra konsten men det är så verkligheten ser ut med kultur, som spel tillhör.
"I'm going to be a dad!"
Där stängde jag av.
Första säsongen var bra, även fast att Ellie i serien har en personlighet som en tegelsten, och inte alls som i spelen. Andra säsongen var skräp och fick mig att stänga av och inte titta mer, speciellt när man hört vad som kommer i säsong 3. Kommer inte se säsong 3 och 4, finns bättre serier att se.
Men om folk gillar serien så bra för dem.
Handlar mer om att folk investerade sin tid i säsong 1 och gillade den. Så då blir det på auto att man kollar igenom säsong 2 fast den inte blivit hyllad lika mycket. Pga manuset och besluten suger, Exakt som med spelen.
Jo så kanske det är. Jag är ju en av dom som droppade av efter säsong 1 tyckte inte alls den var bra faktiskt haha
Kolla på skillnaden mellan den läckta HL2-betan och släppet ett år senare. Helt olika spel i både miljöer och karaktärer.
Jag har inte sett serien, eller spelat spelen men vet om storyn och den kontroversiella tvisten i andra spelet som i princip delade spelarbasen (och även delat tittarna, då jag uppfattar det som att många av de som inte hade koll på spelens story tappade intresse efter tvisten). Finalen av säsong 2 vs finalen av säsong 1 tappade cirka 55 % av tittarna t.ex.
https://www.gamespot.com/articles/the-last-of-us-season-2-fin...
Från vad jag har hört/läst så har antalet tittare gått ner under säsong två, i princip oavsett källa, så jag kollade lite mer noggrant än ett snabbt AI-svar och hittade följande:
Season 2 is tallying nearly 37 million global viewers per episode and growing.
As previously reported, the first season of the series concluded with 32 million U.S. cross-platform viewers at 90 days post-premiere.
https://press.wbd.com/us/media-release/influx-viewers-raises-...
Ovan är pressmeddelandet som jag antar AI-svaret bygger på. Frågan är då om för att boosta siffrorna så jämför de tittare i USA för säsong 1 mot tittare globalt för säsong 2? Eller om det är syftningsfel från Warner Bros?
The Last of Us: Part 2 är fortfarande ett av de bästa spelen jag spelat och jag hoppades Druckmann skulle vara med i serien hela vägen men storyn är ju redan klart i och för sig. Andra spelet öppnade ögonen för mig hur liten förståelse folk har för andra personers perspektiv och vilka hycklare folk är. Inte konstigt att världen är som den är.
Jag håller med Druckmann. När skeppet sjunker är det rätta tiden att sjappa.
Bra. Låt spelen vara med. Last of us 2s Story är bedrövligt dålig jämfört med ettan.
Jepp. Ofattbart hur ingen drog i nödbromsen och rebootade hela produktionen.
Tänkte samma sak. Dom vill nog kolla klimatet först med teasern, sedan så kanske dom byter kön på protagonisten till "det". Vem vet. Det gamla ND finns inte längre.
Clownen Snåljåp har väl redan tagit pronomen Det. Bella får hitta eget pronomen.
"I'm going to be a dad!"
Där stängde jag av.
Första säsongen var bra, även fast att Ellie i serien har en personlighet som en tegelsten, och inte alls som i spelen. Andra säsongen var skräp och fick mig att stänga av och inte titta mer, speciellt när man hört vad som kommer i säsong 3. Kommer inte se säsong 3 och 4, finns bättre serier att se.
Äh, varla inte så farligt? Jag har inte kollat färdigt andra säsongen än men tyckte faktiskt känslan satt rätt bra i de första avsnitten. Bella kändes aningen mer som Ellie i min mening.
Med det sagt tycker jag serien var väldigt långt ifrån spelen vad gäller både skådespel och kvalitet.
Låter bara som en ursäkt om folk börjar frågar honom varför han hoppade av, då har han redan sagt sin anledning.
Är väl en rimlig prioritering.
Han är ju spelutvecklare så inte så underligt att fokus måste läggas på Naughty dogs nästa storspel.
Personligen diggade jag båda säsongerna och tycker såväl Pedro som Bella gjort/gör ett kanonjobb i sina roller.
Att folk skulle bli mer splittrade av andra säsongen var nog rätt väntat då samma sak hände kring Last of us 2. Sen så är det väldigt lågt av folk att hoppa på Bellas utseende genom memes, gifs och freeze-frames. Det blir liksom svårt att ta kritiken på allvar när man öppnar med den typens retorik.
Bra. Låt spelen vara med. Last of us 2s Story är bedrövligt dålig jämfört med ettan.
Serien är i alla fall bättre i story än spelen.
(säsong 2 var betydligt sämre skrivet än spelet).
Jag tycker helt tvärtom. Man ser mycket mer i serien än i spelet. Sen tycker jag det mesta känns bättre att se på i serien än handlingen i spelet. Däremot är dynamiken mellan Ellie och Jessie bättre i spelet.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
"I'm going to be a dad!"
Där stängde jag av.
Varför blev folk så triggade av att hon sa det? Jag tyckte det var ganska roligt och väldigt Ellie
Fortsätter fascineras över hur många lägger ner så otroligt mycket tid och energi på att gnälla på både spel och serie. Besattheten är helt sanslös. Jag tycker båda spelen är helt suveräna, likaså serien. Om jag inte tyckte det hade jag inte spenderat tid på att skriva negativa kommentarer till precis varenda artikel som skrivs. Hur många av er orkar förstår jag inte. Hur svårt kan det vara att gå vidare. Spela något annat, se något annat. Själv väntar jag med spänning på säsong 3.
Serien är i alla fall bättre i story än spelen.
Jag tycker helt tvärtom. Man ser mycket mer i serien än i spelet. Sen tycker jag det mesta känns bättre att se på i serien än handlingen i spelet. Däremot är dynamiken mellan Ellie och Jessie bättre i spelet.
Det är den verkligen inte. Storyn i spelet är tusen gånger bättre än tv serien. De ändrade alldeles för mkt och relationen mellan Joel och Ellie är obefintlig jämfört med spelen.
Fortsätter fascineras över hur många lägger ner så otroligt mycket tid och energi på att gnälla på både spel och serie. Besattheten är helt sanslös. Jag tycker båda spelen är helt suveräna, likaså serien. Om jag inte tyckte det hade jag inte spenderat tid på att skriva negativa kommentarer till precis varenda artikel som skrivs. Hur många av er orkar förstår jag inte. Hur svårt kan det vara att gå vidare. Spela något annat, se något annat. Själv väntar jag med spänning på säsong 3.
Kul för dig