Diskutera – Vilket är tidernas bästa Xbox-spel?

Medlem

Forza Motorsport 4. Tyvärr har alla versioner därefter tappat i upplevelse, trots att det fortsatt är det racingspel med mest övertygande körkänsla. Senaste versionen består typ av en meny och en lista med bilar. Snyggt på banan men helt utan spelglädje i övrigt. Så kan det gå när storbolagen tar över.

Medlem

Fable och Halo

Medlem

Gears of War serien är ju hands down det absolut bästa som de någonsin producerat, att välja ut just ett specifikt spel i serien blir svårt men för mig kan man skriva av Judgement och fyran direkt.

Sen blir det svårare, ettan är ju ikonisk med sin trailer, coversystemet som var helt nytt då och allt sånt. Tvåan med sin berättelse tog det ju till än högre höjder, men för mig personligen så tror jag nog ändå att jag landar i trean. "Slutet" på resan, men också där jag tycker att helheten blir som alldeles bäst.

Medlem

Jag tycker inte att Xbox har haft speciellt många bra exklusiva spel, men det jag har haft roligast med är förmodligen Fable 2.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Måste vara Mass Effect som bröt ny mark på konsol med spel som annars varit exklusiva till PC och som tur var också omstöptes till PC och en serie.

Medlem

Var inte Star Wars: Knights of The Old Republic exklusivt till första Xbox åtminstone några månader? Till detta går min röst i så fall!

Det kanske är en kackig upplevelse på konsol iofs, vad vet jag, har bara spelat pc-versionen. Men jäklar vilket spel det var!

Ambassadör
Xbox

Funderade länge och landade något oväntat i Forza Horizon 4. Sällan haft så kul, så länge med ett spel.

signatur

Jump in.

Medlem

Red Dead Redeption 2

Medlem

Fable och Blue Dragon under 360 eran. Sen dess, not so much!

Medlem

1. Halo: Combat Evolved
2. Fable 2
3. Fable

Medlem

Halo 3 tycker jag, var ett fenomen när det kom och alla jag kände spelade det varje dag i månader. Halo 1 och 2 har många punkter för att vara bättre på sina egna sätt, men ingen kan påstå att Halo 3 inte var ett större fenomen när det kom ut, känndes som hela världen stannade upp för dess ankomst.

Medlem

Ori and the blind forest skulle jag säga är det bästa jag spelat från Xbox men spelat via min Steam.

Vad är det bästa jag spelat från Playstation? Troligtvis är det Bloodborne då jag lagt flest timmar i det.

Nintendo blir dock svårare för det finns så extremt mycket bra.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem

Lost Odyssey
Project gotham racing
Chronicles of riddick
Table tennis
Psychonauts 2
Fable 2
Supermeatboy
Forza motorsport 4
Jet set radio future
Ori
Halo och gears

Det är dom jag kommer på just nu

Medlem
Medlem

Landar nog i Halo 2. Det Halo 2 gjorde på orginal xlådan saknar nog motstycke. Halo 3 må vara spelet som gjorde att den breda massan nådde Multiplayer scenen osv, men Halo 2 var långt före sin tid. Och jag tycker nog kampanjen var lite bättre.

Cortanas: "Thanks fot the tank. He never gets me anything" lever rent free i mitt huvud.

För övrigt så har jag väldigt svårt för Gears serien. Har lite polare som älskar det och har försökt få mig att fastna för det, men... nej.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Halo: Combat Evolved, jag och mina vänner Lanade sönder det spelet när vi gick i skolan. Fina minnen 😁

Det måste vara Halo 3, när jag blev level 50 i Team Slayer 🙂

signatur

I need a weapon - Spartan 117

Skrivet av ChriL:

Halo: Combat Evolved, jag och mina vänner Lanade sönder det spelet när vi gick i skolan. Fina minnen 😁

Fina minnen ❤️ Capture the flag på sidewinder eller Blood gulch 🙂

signatur

Medlem
Skrivet av Farmor vs Mormor:

Fina minnen ❤️ Capture the flag på sidewinder eller Blood gulch 🙂

När vi skrev ut alla maps på skolans skrivare och la upp en strategi för nästa LAN 😂

Skrivet av ChriL:

När vi skrev ut alla maps på skolans skrivare och la upp en strategi för nästa LAN 😂

Ajemän, de gick före allt 😅👍

signatur

Medlem
Skrivet av GustavA:

Gears of war 3.

Japp, ganska självklart

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Japp, ganska självklart

Egentligen skulle jag nog säga hela originaltrilogin men vi fick ju bara välja ett.
Lite lustigt och sorgligt att man då tyckte berättelsen var mellanmjölk men idag skulle den slå de största hollywoodproduktionerna på fingrarna.
Helt klart en annan tid.

Medlem

Gears of War och Halo!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Har endast haft xbox 360 och mitt spontana svar blir därför Halo 3. Tänker jag på Xbox som märke så är det ändå Master Chief som kommer upp först.

Medlem

Det står mellan Fable 2 och något av Halo-spelen för egen del.

Medlem

Jag säger Mass Effect eftersom första spelet var utgivet av Microsoft.

Annars är ju Halo Combat Evolved och Gears of war så viktiga för Xbox. Alla tre spelen jag har nämnt här är game changers.

Inaktiv

Storhetstiden imo var xbox och xbox 360 så nått därifrån

Medlem

Det bästa med xbox idag är att du kan spela många av X360-spelen.

Medlem

Forza Motorsport 4 utan tvekan. Motorsport serien peakade här, sedan gick det utför. Kraftigt.

signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

123
Skriv svar