20 minuter gameplay från Ghost of Yōtei
För mig blev Ghost of Tsushima i slutändan lite av det bästa Ubisoft-spelet som Ubisoft inte gjort. Jag vet inte om det är någonting som spelet ska lastas för, egentligen - av alla spel tredjepersonsactionrollspel så är det definitivt bland de bästa och det är väl formulan som är fel, snarare än vad spelet gjorde med den. Men ett spel som kör hela grejen med öppen spelvärld, rensa banditläger och sidoaktiviteter i överflöd kan aldrig bli mer än ett bra Ubisoft-spel. Det är inte som att spelet klickar med den fjortonde hajku-dikten eller ett banditläger där det fanns elva banditer istället för tio.
Köttig story, däremot. Väldigt bra combat. Det finns mycket gott som Sucker Punch kan ta med sig.
För mig blev Ghost of Tsushima i slutändan lite av det bästa Ubisoft-spelet som Ubisoft inte gjort. Jag vet inte om det är någonting som spelet ska lastas för, egentligen - av alla spel tredjepersonsactionrollspel så är det definitivt bland de bästa och det är väl formulan som är fel, snarare än vad spelet gjorde med den. Men ett spel som kör hela grejen med öppen spelvärld, rensa banditläger och sidoaktiviteter i överflöd kan aldrig bli mer än ett bra Ubisoft-spel. Det är inte som att spelet klickar med den fjortonde hajku-dikten eller ett banditläger där det fanns elva banditer istället för tio.
Köttig story, däremot. Väldigt bra combat. Det finns mycket gott som Sucker Punch kan ta med sig.
Instämmer helt - tycker att combaten är så vansinnigt responsiv och tillfredsställande. Vill också slå ett slag för "lethal"-svårighetsgraden, som ju gör att både Jin likväl som fienderna blir vandrande glaskanoner!
Jag undrar egentligen om inte Ghost of Tsushima hade tjänat på att vara "open hub" (som God of War, 2018). Den öppna världen känns inte så levande eller givande för mig.
Ghost of Tsuhima AKA checklist simulator. Väldigt UBIsoft likt. Hitta rävar, svärda bambu m.m..... Blev tråkigt i längden. Speciellt när man har OCD och måste göra allt sånt.
Haha, jag blev aldrig trött på att jaga rävar! Speciellt inte som vissa gick att klappa också! Hoppas på mer "husdjur" i denna!
Ghost of Tsuhima AKA checklist simulator. Väldigt UBIsoft likt. Hitta rävar, svärda bambu m.m..... Blev tråkigt i längden. Speciellt när man har OCD och måste göra allt sånt.
Tyckte det var väldigt bra inte minst med sitt grymma stridssystem. Började spela Valhalla efteråt och tröttnade efter kanske 20timmar bar inte i närheten så bra som Gost of Thusima.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Tyckte det var väldigt bra inte minst med sitt grymma stridssystem. Började spela Valhalla efteråt och tröttnade efter kanske 20timmar bar inte i närheten så bra som Gost of Thusima.
Jo visst. Striderna i ghost är ju mycket roligare än i Vahalla det håller jag med om, Men hoppas det blir mindre checklista denna gång
Den som vet vet.
Pass
Ytterligare en potentiell franchise i graven. Vanligtvis brukar det ta några spel innan franchisen blir övertagen.
Kom ihåg alla att: "evil cannot create anything new, they can only corrupt and ruin what good forces have invented or made"
Fortsatt trevlig sommar alla! 🫶
Blev nyfiken, vad är det som är ondskefullt med detta spelet? Och varför dödar det serien? För mig låter det som att folk gillade förra spelet och ser fram emot detta. Känns som jag missat något
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Blev nyfiken, vad är det som är ondskefullt med detta spelet? Och varför dödar det serien? För mig låter det som att folk gillade förra spelet och ser fram emot detta. Känns som jag missat något
Vill inte deraila tråden så är kortfattad. Jag gillar inte riktningen dom tagit i och med den skådespelerskan, hon är en hatfylld person och jag har svårt att stödja sånt, att titta åt andra hållet så att säga.
Men det är min åsikt och alla som tycker spelet ser najs ut och köper det hoppas jag får en trevlig upplevelse!
Blev nyfiken, vad är det som är ondskefullt med detta spelet?
Det blev ett himla ramaskri när spelet utannonserades, huvudpersonen är ju en tjej. Internetkrigare tyckte inte det var historiskt korrekt trots det finns belägg för att det fanns kvinnliga krigare i Japan, så kallade onna-musha. Och så började en stor hatkampanj mot röstskådisen Erika Ishii som har huvudrollen i spelet, och eftersom hon inte är heterosexuell så blev plötsligt hennes sexualitet ett problem med.
Ett av få spel jag verkligen gillat på sistone. Egentligen nästan enbart tackvare stridssystemet. Världen var fin men inte särskilt levande och för mycket checklista som folk här säger. Men stridssystemet var så pass bra att jag till 100% kommer köpa och spela detta. Hoppas de förbättrat det som förbättras kan vad gäller uppdrag och den öppna världen. De har väl redan sagt att uppdragen ska vara mindre repetitiva?
Det blev ett himla ramaskri när spelet utannonserades, huvudpersonen är ju en tjej. Internetkrigare tyckte inte det var historiskt korrekt trots det finns belägg för att det fanns kvinnliga krigare i Japan, så kallade onna-musha. Och så började en stor hatkampanj mot röstskådisen Erika Ishii som har huvudrollen i spelet, och eftersom hon inte är heterosexuell så blev plötsligt hennes sexualitet ett problem med.
Asså? Det du skriver störde inte mig överhuvudtaget, tror du ljuger lite nu. Vad jag sett så stör sig många över att hon är en hatisk människa, inte pga hennes kön. Vad hänger du på för konstiga ställen egentligen? 🤣
Asså? Det du skriver störde inte mig överhuvudtaget, tror du ljuger lite nu. Vad jag sett så stör sig många över att hon är en hatisk människa, inte pga hennes kön. Vad hänger du på för konstiga ställen egentligen? 🤣
Är det inte bättre att du faktiskt tydligt skriver ut varför du tycker detta spel är så hemskt i stället för att svamla?
Brukar du kolla upp skådespelarnas åsikter innan du köper spel?
Var klart den biten som skavde mest. Himla många rump-bilder när Jin klev ner i varma källor. Men ja, dom har sagt att detta är något dom jobbat med. Upp till bevis. Det är "lätt" att göra öppna världar, men att få dom levande är knepigare.
En Bamseponny av folket
Nu ser vi till att hålla oss till ämnet. Diskutera själva spelet och inte skådespelarnas privatliv och vad de pysslar med där.
Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.
Tycker det såg fantastiskt ut! Inte bara en rak uppföljare bara utan förädling av precis alla element! Uppföljare done right! Kommer nog spela i Kurosawa-mode igen även om det var kul med Takashi Miike som jag gillar väldigt mycket men kommer nog köra mest b/w. Den sista snubben har jag ingen aning om vem det är men hans musik lät väldigt malplacerad så tror inte jag kommer spela i det läget så mycket. Konsolerna och kontrollerna var snygga också!
Tycker det såg fantastiskt ut! Inte bara en rak uppföljare bara utan förädling av precis alla element! Uppföljare done right! Kommer nog spela i Kurosawa-mode igen även om det var kul med Takashi Miike som jag gillar väldigt mycket men kommer nog köra mest b/w. Den sista snubben har jag ingen aning om vem det är men hans musik lät väldigt malplacerad så tror inte jag kommer spela i det läget så mycket. Konsolerna och kontrollerna var snygga också!
Håller med! Såg riktigt bra ut! Känns som de förbättrat och lagt till en massa.
Gillar att "spelet kommer till dig" som berättrrösten beskrev det när det gäller uppgraderingar osv. som finns tillgängliga, när man sätter upp ett camp. Tycker det allt för ofta krånglas till med vart saker finns när man ska uppgradera. Jag brukar mest bli lost. Fattade dock inte om det var alla uppgraderingar det gällde eller bara vissa och man fortfarande måste runt bland olika merchants och liknande.
Att bara rida runt och dra fram sitt spyglass och zooma in på sånt som ser intressant och bara "enjoy the ride" lät ju sjukt lockande. Tidslukare deluxe dock^^.
Är verkligen ingen samuraj-tok själv så för min del blir det inte något svartvitt alls. Älskade färgerna i det första spelet så det hade jag nog saknat annars men fattar ju helt klart charmen. Japanska röster dock!
Håller med! Såg riktigt bra ut! Känns som de förbättrat och lagt till en massa.
Gillar att "spelet kommer till dig" som berättrrösten beskrev det när det gäller uppgraderingar osv. som finns tillgängliga, när man sätter upp ett camp. Tycker det allt för ofta krånglas till med vart saker finns när man ska uppgradera. Jag brukar mest bli lost. Fattade dock inte om det var alla uppgraderingar det gällde eller bara vissa och man fortfarande måste runt bland olika merchants och liknande.
Att bara rida runt och dra fram sitt spyglass och zooma in på sånt som ser intressant och bara "enjoy the ride" lät ju sjukt lockande. Tidslukare deluxe dock^^.
Är verkligen ingen samuraj-tok själv så för min del blir det inte något svartvitt alls. Älskade färgerna i det första spelet så det hade jag nog saknat annars men fattar ju helt klart charmen. Japanska röster dock!
Blir lite osäker själv, men förstod det som att det berodde på vilka karaktärer som finns i campet så det kanske bara är deras "specialiteter" du kan förlita dig på? Och ja, kommer nog bli sjukt soft att bara rida runt och se vad en upptäcker i stunden. Älskade det med t.ex. Breath of the Wild så det känns bra. Ja, det är tur en kan välja (och ändra mid game) för fälten med blommor var t.ex. vackra i färg men annars spelade jag helt i svartvitt. Men bra att det går att ändra såklart. Men japanskt tal känns som det "ska" spelas med
Ja. Ghost of Tsushima's svaghet var att det hade lite repeterande saker, inte riktigt som Ubisoft dock, men tillräckligt för att man skulle bli mätt på det. Var man ute och red på sin häst så skulle spelet givetvis alltid rendera några banditer som rånar någon, något som hände gång på gång. Rävarna blev också jobbiga till slut. Och det här med att vilja ta allting. Jag önskar att utvecklare kunde tillverka sina spel på ett sätt som gör att man inte känner ett behov av att man måste utforska allting eller ta allting.
Nu ser vi till att hålla oss till ämnet. Diskutera själva spelet och inte skådespelarnas privatliv och vad de pysslar med där.
Tack för att moderatorer på FZ gör det som moderatorer ska! På andra sidor är "moderatorerna" istället delaktiga i att piska på debatten. All heder åt er.
GoT ligger stadigt i min backlog. Varit nära att köpa när PS5-versionen kom. Ska nog försöka låna på biblioteket eller hitta begagnat. Tror att jag kommer tröttna snabbt. Ser otroligt vackert ut, men formulan lockar inte. Har aldrig kommit igenom ett FarCry eller Assassins Creed-spel.