Världens bästa vapen – Semifinaler

Medlem

Näe, skämmes FZ-folket, hur röstar ni egentligen?! ;/

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Fragtjuv

Jaja, folket har röstat, personligen känner jag att det är skittråkigt med lightsaber i final. Filmvapen absolut, men i final om bästa spelvapen, nej, det känns trist :D.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Zzz, känner jag efter resultatet! Två svärd, varav det ena är ett filmvapen...

Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Är världens bästa vapen som ska röstas fram eller mest ikoniska? Flera kommentarer säger ikoniska men andra, även omröstningarna säger världen bästa.

Hade det varit mest ikoniska hade jag kunnat rösta på vilket som helst av semifinalisterna. Men världens bästa? Ponera att Sverige blir invaderat och ni får välja ett valfritt vapen från nomineringsrundan att försvar er med.

Vem hade valt ett av dessa? Visst jag ser fördelar med portal gun. Men vem hade valt ett svärd?

Dödstjärna alltså.

Medlem

Så alla kreativa, roliga och annorlunda vapen är borta och kvar är de mest generiska och klyschiga?

I am disappoint.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

komigeeen ljussnabel

Medlem

Åh, spännande, ett vapen som i princip knappt ens är bättre än träsvärdet man börjar spelet med förutom att man kan skjuta en blå båge om man har fullt liv, eller ett vapen som inte ens är ett spelvapen. Bra jobbat!

FZ till de stackars Valve-fansen:

Medlem
Skrivet av Sippil:

Ett svärd som kan få dig att gå framåt eller bakåt i tiden och som du samtidigt kan skjuta med skulle nog hjälpa en hel del om nu Sverige blev invaderat. Till skillnad mot tex en bananbomb eller en kofot. 😄

Skrivet av filbunke:

Dödstjärna alltså.

Ja lite så Jag får ju inse att "bästa" i den här omröstningen inte är vad jag tänkte.

Har bara BotW varianten att luta mig mot då det är det Zelda jag spelat och minns inga tidsresor där! Men det har ju vissa fördelar likt portal gun.

Skulle fortfarande inte välja att springa och vifta med ett svärd oavsett om man kan skjuta med det eller ej då det bara känns hållbart fram tills du slår i lilltån och tappar förmågan

Med det sagt så är ju en kofot ännu sämre och en bananbomb dras med samma problem. Helig handgranat kan man knåpa ihop redan med en lite kraftigare bomb och en bluetoothhögtalare!

Skulle vara intressant att se hur det slutade i en omröstning i användbarhet. Kanske får bli ett sidospår

Medlem

Svärdet är mäktigare än pennan!

Testpilot

Kul med en final med två vapen jag känner till i alla fall. Min favorit gunblade tog sig dock inte ens till slutspelet.

12
Skriv svar