Snabbkollen – Spelar du bärbart?

Medlem

Steam Deck. Spelar nästan allt på den nu. Det den inte klarar av streamar jag från PC:n så man kan slå sig ner i soffan eller solstolen och bara njuta.

Innan dess, Game Boy, Nintendo DS och Switch.

Nope, men har en Vita som ligger och dammar om jag nu skulle få för mig att spela bärbart.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem

Pendlar sällan länge nog för att spela något.

När det blir en längre stund på buss eller tåg så klämmer jag nog hellre ett avsnitt eller två av en serie.

Medlem

Köpte en Steamdeck OLED och en Switch 2 förra månaden för jag kommer resa en del aug-sept och ville ha något att göra. Switch 2:an ligger nedpackad efter att jag testat mario kart world, spelar på Steamdecken varje dag. Så jävla grym enhet!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

PC all the way baby

signatur

Allätare

Medlem

Nej, jag gillar stor skärm och bra ljud.
Det tog lång tid innan jag köpte Switch för jag tyckte att det var lite bortkastat att ha en bärbar när jag nästan aldrig spelar bärbart. Men till slut gav jag upp, vill ju ändå kunna spela de nya (och gamla) Nintendo titlarna.

Medlem

Jo, blir mycket bärbart spelande med Switch både hemma och på resor. Föredrar det faktiskt framför att spela på TV:n många gånger.

Medlem

Gameboy blev intåget för bärbart spelande. Sen dess har jag ägt Gameboy Advance SP, PSP, Nintendo DS, 3DS, PS Vita, Nintendo Switch, Steam Deck Oled och nu Switch 2. Ja jag spelar bärbart men inte enbart. Hemma spelar jag mest vid datorn + TV.

På mobilen spelade jag mest i början då Angry Birds var nytt. Annars kör jag Turf som kräver att man cyklar runt och tar Zoner på GPS kartan.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
THB
Medlem

Mini Metro på nallen.

Medlem

Antar att bärbar dator eller sudoku på mobilen riktigt räknas, så nej.

Medlem

Jag har tidigare lagt några tusen timmar på Gameboy Advance, NDS, 3DS och Switch då jag varit ett stort Pokémon-fan, men den serien har gått utför och behovet av en handhållen konsol har försvunnit.
Därför svarade jag nej.

Jag känner dock ett litet sug efter att skaffa en original-Gameboy för att spela Pokémon Red/Blue på "rätt" sätt.

Medlem

Jag föredrar bara ett bärbart alternativ. Förut var det Psp och psvita. Nu är det Switch och Switch 2. Och i framtiden får jag se vad det blir.

Medlem

Steamdecken går varm på jobbet.

Hemma - ingenting

Medlem

Spelar Balatro på surfplattan i princip varje dag.

Medlem

Spelar aldrig på mobilen, men Switch 2 följer ganska ofta med i bärbart läge när någon annan vill ha TVn. Jäkligt smart av Nintendo att satsa på hybridkonsol. Har man stora händer kan jag varmt rekommendera Gamesir-greppet.

Medlem

Typ bara bärbart, svårt att hinna annat med småbarn.

Switch 2
Switch
3DS
GBA
Evercade
PS Portal
Rog Ally X
Steam Deck
PSP
PS Vita

Medlem

Skulle aldrig någonsin köpa ngt för att spela bärbart,.. MEN köper troligen switch 2 för att kunna spela gamla klassiska spel i dockat läge + kommande Zelda osv.. kuriosa är att jag har inte ägt en konsol från Nintendo sen Gamecube begav sig..Metroid gjorde mig åksjuk så sålde skräpet... Har missat en del grymma släpp sen dess, så dags att komma ikapp.

KoP
Medlem

Ports of call på mobilen nån gång om året. Känner inte att jag måste kunna spela hela tiden var jag än befinner mig. Kan koppla ner utan att få någon typ utav abstinens.

Medlem

Som småbarnsförälder så är det sjukt smidigt att spela bärbart

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Hell to the no. Only desktop or TV

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Hellre kvalitet än kvantitet, så sällan, mkt mkt sällan bärbart.

Medlem

Har alla bärbara konsoler som släppts, men spelar på Ps vita bara ibland innan sovdags, spelar dock mest Psp spel på den.

Medlem

Spelar på Switch i handhållet läge aldrig dockat då jag inte har någon tv. Spelar ytterst lite pä GBAn npgon enstaka gång. Funderar på.om switch 2 är värt pengarna. Då jag spelar Tetris 99 och Worms på switchen just nu ändå

Medlem

Om man inte har en stationär dator utan en laptop, spelar man inte då konstant bärbart?

Medlem

Innan jag blev förälder spelade jag sällan bärbart. Switchen blev attraktiv först med små barn eftersom jag ville de ska få växa upp med Nintendos spel. Sen visade det sig att jag själv ganska otippat fastnade för Animal Crossing och dess terapeutiskt lugna upplägg, så jag skaffade en extra Switch att ha med på jobbet när jag får tid över där.

Det visade sig vara riktigt nice med en hybridkonsol. Bärbart på jobbet och dockat om jag känner för det hemma när övriga familjen sover. 🙂

Medlem

Steam deck! Datorn står faktiskt mest och dammar sen den köptes.

12
Skriv svar