Snabbkollen – Spelar du bärbart?
Köpte en Steamdeck OLED och en Switch 2 förra månaden för jag kommer resa en del aug-sept och ville ha något att göra. Switch 2:an ligger nedpackad efter att jag testat mario kart world, spelar på Steamdecken varje dag. Så jävla grym enhet!
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Gameboy blev intåget för bärbart spelande. Sen dess har jag ägt Gameboy Advance SP, PSP, Nintendo DS, 3DS, PS Vita, Nintendo Switch, Steam Deck Oled och nu Switch 2. Ja jag spelar bärbart men inte enbart. Hemma spelar jag mest vid datorn + TV.
På mobilen spelade jag mest i början då Angry Birds var nytt. Annars kör jag Turf som kräver att man cyklar runt och tar Zoner på GPS kartan.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag har tidigare lagt några tusen timmar på Gameboy Advance, NDS, 3DS och Switch då jag varit ett stort Pokémon-fan, men den serien har gått utför och behovet av en handhållen konsol har försvunnit.
Därför svarade jag nej.
Jag känner dock ett litet sug efter att skaffa en original-Gameboy för att spela Pokémon Red/Blue på "rätt" sätt.
Skulle aldrig någonsin köpa ngt för att spela bärbart,.. MEN köper troligen switch 2 för att kunna spela gamla klassiska spel i dockat läge + kommande Zelda osv.. kuriosa är att jag har inte ägt en konsol från Nintendo sen Gamecube begav sig..Metroid gjorde mig åksjuk så sålde skräpet... Har missat en del grymma släpp sen dess, så dags att komma ikapp.
Hell to the no. Only desktop or TV
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Innan jag blev förälder spelade jag sällan bärbart. Switchen blev attraktiv först med små barn eftersom jag ville de ska få växa upp med Nintendos spel. Sen visade det sig att jag själv ganska otippat fastnade för Animal Crossing och dess terapeutiskt lugna upplägg, så jag skaffade en extra Switch att ha med på jobbet när jag får tid över där.
Det visade sig vara riktigt nice med en hybridkonsol. Bärbart på jobbet och dockat om jag känner för det hemma när övriga familjen sover. 🙂