Battlefield 6 släpps i oktober
Vad tror vi om systemkrav? Har en vän som köpte min gamla RTX 2060 laptop finns det en chans att vi kan spela ihop eller behöver man betydligt bättre grejer för att kunna köra i full hd med runt 60FPS? Inte spelat Battlefield sedan V och det fungerade bra på den datorn vad jag minns.
Vad tror vi om systemkrav? Har en vän som köpte min gamla RTX 2060 laptop finns det en chans att vi kan spela ihop eller behöver man betydligt bättre grejer för att kunna köra i full hd med runt 60FPS? Inte spelat Battlefield sedan V och det fungerade bra på den datorn vad jag minns.
MINIMUM:
Kräver en 64-bitars processor samt operativsystem
Processor: Intel Core i5-8400, AMD Ryzen 5 2600
Minne: 16 GB RAM
Grafik: Nvidia RTX 2060, AMD Radeon RX 5600 XT 6GB
DirectX: Version 12
Nätverk: Bredbandsanslutning
Lagring: 55 GB ledigt utrymme
Ljudkort: No Recommendation
VR-stöd: Not Supported
REKOMMENDERADE:
Processor: Intel Core i7-10700, AMD Ryzen 7 3700X
Grafik: Nvidia RTX 3060Ti, AMD Radeon RX 6700-XT
Lagring: 80 GB ledigt utrymme
Men bara testa betan nästa vecka o se
Beta till vilka format?
Samtliga om jag förstått allt rätt.
MINIMUM:
Processor: Intel Core i5-8400, AMD Ryzen 5 2600
Grafik: Nvidia RTX 2060, AMD Radeon RX 5600 XT 6GB
Lagring: 55 GB ledigt utrymme
REKOMMENDERADE:
Processor: Intel Core i7-10700, AMD Ryzen 7 3700X
Grafik: Nvidia RTX 3060Ti, AMD Radeon RX 6700-XT
Lagring: 80 GB ledigt utrymme
Men bara testa betan nästa vecka o se
Aha har inte ens på att googlat systemkrav tänkte de kom när spelet släpptes. Men ser ut som den fallerar på CPU kravet den har nämligen bara 4 Zen+ kärnor vi får se. Kanske fungerar på 32 slots servrar i alla fall.
Kan någon förklara hur det funkar med inbjudning till early Access i betan? Är det bara att man kollar Twitch en timme så får man en inbjudan?
Ja, jag fick en kod genom att titta på en livestream i en timme igår kväll.
Ja, jag fick en kod genom att titta på en livestream i en timme igår kväll.
Tack för svar!
Då gör jag så ikväll. Måste testa betan. Främst för att se att spelet fungerar på min dator.
Tack för svar!
Då gör jag så ikväll. Måste testa betan. Främst för att se att spelet fungerar på min dator.
Det kan du nog inte, det var väl bara igår kväll det fungerade, så om du inte signat upp för LABS får du vänta tills öppna betan drar igång (vilket är 2 dagar senare bara...)
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/lock-...
Det kan du nog inte, det var väl bara igår kväll det fungerade, så om du inte signat upp för LABS får du vänta tills öppna betan drar igång (vilket är 2 dagar senare bara...)
https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/lock-...
Aha, synd. Jag har signat upp för battlefield labs. Men inte säker att det funkat som det ska. Aja, annars får jag väl bara vänta två dagar, som du säger.
Aha, synd. Jag har signat upp för battlefield labs. Men inte säker att det funkat som det ska. Aja, annars får jag väl bara vänta två dagar, som du säger.
De sa under announcement streamen, att alla som signat upp för Battlefield Labs (även om man inte fått åtkomst till Labs klienten), kommer få access till Betan nästa helg. Så även utan kod, bör du kunna komma in. Tror de skrev också att man kan ladda ner betan från den 4:e.
Life's a giant party, and I'm not invited...