Battlefield 6 släpps i oktober

Robot
Battlefield 6 släpps i oktober

Och flera betor på gång, start nästa helg.

#battlefield-6

Medlem

Jag kommer köpa den dyraste versionen, har spelat Alfan så vet ungefär var man får nu när man ser mer gameplay. 300-600 timmar i varje Battlefield på PC så kommer inte ångra mig. Lets go!

Medlem

Ska prova betan iaf. Såg ju ändå rätt kul ut i gameplay!

Såg bättre ut än väntat, tror de har lärt sin läxa den här gången. Kul.

Medlem

Ser riktigt bra ut, ska bli kul testa vid betan!
Men dem verkar ju lyssnat och lärt sig att krig är krigo ch inge jävla hallowen fest.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Avvaktar ett år och ser om folk fortfarande är intresserade. I så fall kan jag köpa det billigare.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser riktigt skoj ut, ska FZ köra servers på det här sedan eller hur ska de göra på det här?

Medlem

Vad tror vi om systemkrav? Har en vän som köpte min gamla RTX 2060 laptop finns det en chans att vi kan spela ihop eller behöver man betydligt bättre grejer för att kunna köra i full hd med runt 60FPS? Inte spelat Battlefield sedan V och det fungerade bra på den datorn vad jag minns.

Medlem

Beta till vilka format?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Vad tror vi om systemkrav? Har en vän som köpte min gamla RTX 2060 laptop finns det en chans att vi kan spela ihop eller behöver man betydligt bättre grejer för att kunna köra i full hd med runt 60FPS? Inte spelat Battlefield sedan V och det fungerade bra på den datorn vad jag minns.

MINIMUM:
Kräver en 64-bitars processor samt operativsystem
Processor: Intel Core i5-8400, AMD Ryzen 5 2600
Minne: 16 GB RAM
Grafik: Nvidia RTX 2060, AMD Radeon RX 5600 XT 6GB
DirectX: Version 12
Nätverk: Bredbandsanslutning
Lagring: 55 GB ledigt utrymme
Ljudkort: No Recommendation
VR-stöd: Not Supported

REKOMMENDERADE:
Processor: Intel Core i7-10700, AMD Ryzen 7 3700X
Grafik: Nvidia RTX 3060Ti, AMD Radeon RX 6700-XT
Lagring: 80 GB ledigt utrymme

Men bara testa betan nästa vecka o se

Medlem

Kan de inte fixa EAC som fungerar på Linux. :-(((??

Medlem
Skrivet av Maaden_Swe:

Beta till vilka format?

Samtliga om jag förstått allt rätt.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

MINIMUM:
Processor: Intel Core i5-8400, AMD Ryzen 5 2600
Grafik: Nvidia RTX 2060, AMD Radeon RX 5600 XT 6GB
Lagring: 55 GB ledigt utrymme

REKOMMENDERADE:
Processor: Intel Core i7-10700, AMD Ryzen 7 3700X
Grafik: Nvidia RTX 3060Ti, AMD Radeon RX 6700-XT
Lagring: 80 GB ledigt utrymme

Men bara testa betan nästa vecka o se

Aha har inte ens på att googlat systemkrav tänkte de kom när spelet släpptes. Men ser ut som den fallerar på CPU kravet den har nämligen bara 4 Zen+ kärnor vi får se. Kanske fungerar på 32 slots servrar i alla fall.

Medlem

Känns väldigt märkligt med alla amerikaner som babblar om, vad som tidigare var, ett väldigt svenskt spel. :/

Medlem

Kan någon förklara hur det funkar med inbjudning till early Access i betan? Är det bara att man kollar Twitch en timme så får man en inbjudan?

Skrivet av Whisp:

Kan någon förklara hur det funkar med inbjudning till early Access i betan? Är det bara att man kollar Twitch en timme så får man en inbjudan?

Ja, jag fick en kod genom att titta på en livestream i en timme igår kväll.

Medlem
Skrivet av Valleymountain:

Ja, jag fick en kod genom att titta på en livestream i en timme igår kväll.

Tack för svar!
Då gör jag så ikväll. Måste testa betan. Främst för att se att spelet fungerar på min dator.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Tack för svar!
Då gör jag så ikväll. Måste testa betan. Främst för att se att spelet fungerar på min dator.

Det kan du nog inte, det var väl bara igår kväll det fungerade, så om du inte signat upp för LABS får du vänta tills öppna betan drar igång (vilket är 2 dagar senare bara...)

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/lock-...

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Det kan du nog inte, det var väl bara igår kväll det fungerade, så om du inte signat upp för LABS får du vänta tills öppna betan drar igång (vilket är 2 dagar senare bara...)

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/news/lock-...

Aha, synd. Jag har signat upp för battlefield labs. Men inte säker att det funkat som det ska. Aja, annars får jag väl bara vänta två dagar, som du säger.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Aha, synd. Jag har signat upp för battlefield labs. Men inte säker att det funkat som det ska. Aja, annars får jag väl bara vänta två dagar, som du säger.

De sa under announcement streamen, att alla som signat upp för Battlefield Labs (även om man inte fått åtkomst till Labs klienten), kommer få access till Betan nästa helg. Så även utan kod, bör du kunna komma in. Tror de skrev också att man kan ladda ner betan från den 4:e.

signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Medlem

Ja. I varje tråd om BF6 så kommer jag lägga in detta.

Medlem

Jag vet att man kan inte få allt men jag önskade att BF6 hade stöd för Linux så jag kunde spela. Såg att dom kommer ha en Open beta.

signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Blir väl att betatesta BF. Senast va BF 2142 2006. Det gilla jag faktiskt men köpt det för nån orsak inte.

1
Skriv svar